27
jan

GoExcellent certifierar service i världsklass

Det nordiska Contact center-företaget GoExcellents contact center i Stockholm har godkänts enligt COPC-standard release 5.0a. Certifieringen gäller uppdragen Viasat och SL i Stockholm, där man har en kundtjänst med mycket höga kvalitetskrav. GoExcellent erhöll sitt första COPC certifikat 2005 och har sedan dess årligen genomgått en revision.

- ”Vi är mycket stolta över att än fler av våra uppdrag certifieras inom denna internationella standard. Denna certifiering ökar andelen av uppdrag där GoExcellent levererar service i världsklass. Certifieringen är ett bevis på GoExcellents aktiva och målmedvetna arbete med att säkra en hög nivå av kvalitet och service”, säger Terje Andreassen, VD på GoExcellent.

COPC®OSP-standard har sedan 1996 ansetts som det internationella riktmärket för hög leveranskvalitet inom Contact center-branschen och bygger på fem bedömningsområden: Kompetenta medarbetare, väldefinierade och mätbara processer, nöjda kunder, balanserade nyckeltal gällande servicegrad, kvalitet och kostnader samt att verksamheten årligen klarar en revision av dessa områden.

Läs mer om COPC, http://www.copc.com/certification

För mer information, vänligen kontakta:
Terje Andreassen, CEO, 070-226 42 85, terje.andreassen@goexcellent.com

Om GoExcellent
GoExcellent Group är specialiserad på att driva contact centers i Norden. Med mer än 20 miljoner kundkontakter per år, en omsättning på 80 MEUR och en verksamhet på 10 orter har GoExcellent blivit en av Nordens ledande inom sitt område. Bland kunderna finns företag som Canal Digital, Fortum, PlusTV, RiksTV och SL. Huvudkontoret ligger i Solna utanför Stockholm, GoExcellents contact center finns bland annat i Köpenhamn, Oslo, Helsingfors, Stockholm samt på sex andra orter i Norge, Finland och Sverige. GoExcellent ger sina medarbetare rätt kompetens, teknologi och processer och bidrar därmed till sina kunders framgång.