2
maj

GoExcellent först i världen att certifieras med COPC 5.0a

Än en gång är GoExcellent först ut med att godkännas enligt en ny och mer omfattande COPC-standard. Den här gången är företaget först i världen med att certifieras enligt COPC-2000® CSP Standard, Release 5.0a. – Vi arbetar ständigt med att öka effektiviteten och säkra kvaliteten. Bättre kvitto går det inte att få, säger en nöjd Terje Andreassen, koncernchef på GoExcellent.

Certifieringen gäller hela leveransen till två uppdragsgivare som är multinationella företag med mycket höga kvalitetskrav, uppdrag som sköts från GoExcellents contact-center i Piteå, Oslo och Köpenhamn. Uppdragen har varit certifierade sen 2006 och genomgår en revision årligen. COPC®CSP-2000 Standard har sedan 1996 ansetts som det internationella riktmärket för hög leveranskvalitet inom call center-branschen.
– Vårt syfte är att hålla en standard på nivå med de bästa contact-centren i världen för att erbjuda våra uppdragsgivare den bästa kundsupporten. Det kan vi enbart göra genom att jämföra oss med de bästa contact-centren i världen och få ett objektivt certifieringsbevis på att vi håller samma standard. Det gör oss unika på den nordiska marknaden, säger Terje Andreassen.

Nästa steg blir att COPC-certifieras även på Stockholmskontoret där GoExcellent bland annat arbetar med uppdragsgivare som SL Contact Center och Viasat. Certifieringsarbetet väntas sträcka sig över en period om 12 månader.