16
apr

Halebops hjärta finns i Borlänge

För tolv år sedan var det sex personer som satt i Kupolen och skötte supporten och kundtjänsten åt den då lilla nya mobiloperatören Halebop. I dag är de 65 personer, och kontoret är bemannat dygnet runt.

Halebop startade år 2000, och ägs sedan 2001 av Telia Sonera. I början hade företaget fokus på kontantkort till mobiltelefoner. Sedan 2003 har företaget Releasy i Borlänge skött Halebops kundtjänst och support.

– Det är ett underbart gäng som jobbar i Borlänge, och våra företag har mer eller mindre växt ihop. Vid ett par tillfällen har vi utsatt vår support för konkurrens, men Releasy i Borlänge har alltid varit bäst, säger van Drumpt.

Det kan låta märkligt, men trots att det är just ett företag som sysslar med telefoner har Halebop valt att inte ha någon telefonsupport. I stället får kunderna mejla och chatta med supporten.


Läs mer här