Kalendarium

22
okt

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera professionellt i tal och skrift!

En kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa professionella kundmöten, både i telefon och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Kommunikation och service är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer.

Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor...

Läs mer
18
sep

Kontaktas medlemsdag Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

Kontakta är en förening för alla företag och organisation som arbetar med kundservice och telefonförsäljning på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag....

Läs mer
29
maj

Framgångsfaktorer för GenAI chatbot - Kontakta nätverksträff Kundservice

Kontakta välkomnar till nätverksträff för dig som arbetar som chef eller ansvarig för kundkommunikation i en kundservice. I nätverksträffen deltar personer som arbetar i liknande roller som du och som har liknande utmaningar i sin vardag. I nätverket lyfter vi ämnen som är nya och aktuella i syfte att inspirera och utveckla.

Tema 29 maj – Framgångsfaktorer för en GenAI chatbot Under det senaste året har en AI-hysteri med ChatGPT i spetsen lett till att många företag har fått upp ögonen för generativ AI. Men hur använder...

Läs mer
23
maj

Kontaktadagen 23 maj 2024

Kontaktadagen är Sveriges största konferens och mötesplats för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen som är ett måste om du vill ta del av det senaste och nätverka med kollegor!

Kontaktadagen arrangeras den 23 maj 2024 på Münchenbryggeriet i Stockholm. En hel dags föreläsningar avrundas med ett alltid lika populärt mingel som följs av storslagen trerätters middag på vita dukar...

Läs mer
16
maj

KontaktAkademin Stockholm: CX – Ett strategiskt verktyg för kundservicechefen

En utbildning där du lär dig att kartlägga kundresan och designs kundupplevelsen. Du kommer att få verktyg och insikter som krävs för att effektivt kartlägga kundresor och hur du kan använda kundresekartläggningen som ett strategiskt verktyg för att förbättra kundupplevelsen och bidra till organisationens förbättringsarbete.

Du kommer att kartlägga ditt eget företags kundresa, få kunskap i hur du identifierar så kallade ”pain points” i kundresan samt använder kundresekartläggningen som verktyg för att leverera värdefulla kundinsikter...

Läs mer
14
maj

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

Gör arbetet lättare genom att lära sig enkla beräkningsmetoder som ger deltagarna en prognos som de kan lita på. På kursen Workforce Management får deltagarna lära sig de metoder som gör deltagarna till...

Läs mer
24
apr

Årsmöte och bolagsstämma Kontakta

Välkommen till årsmöte Föreningen Kontakta Sverige och bolagsstämma Kontakta Sverige Service AB den 24 april 2024 kl 13.00 - ca 15.00.

Välkommen till årsmöte i Föreningen Kontakta Sverige samt bolagsstämma i Kontakta Sverige Service AB. Formell kallelse inklusive underlag skickas till föreningens medlemmar 14 dagar innan mötet och stämman....

Läs mer
24
apr

Kontakta frukost Stockholm: Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice

I marknadsundersökningar kan vi läsa om att AI är ett område som kundserviceorganisation kommer göra fler och mer omfattande satsningar på under de kommande åren. Parallellt upplever många att AI mest känns som en ogenomtränglig djungel. AI kan vara smått och stort, enkelt och avancerat. AI kan användas både direkt mot kund, som stöd för medarbetarna och för analys. AI kommer många skepnader och lösningar – ja helt enkelt är det inte! I denna frukost vill vi guida er genom att bjuda på konkreta tips och rekommendationer som vi tror kan hjälpa er på resan.

Även om många företag avser att investera i AI är det svårt att veta i vilken ände man ska börja. Att satsa på felområde kan både påverka effekten och kundupplevelse. Riskerna i att gå fel kan därför...

Läs mer
19
apr

Kontakta webinar: AI chatbots – 4 do’s och don’ts!

Under det senaste året har en AI-hysteri med ChatGPT i spetsen lett till att många företag har fått upp ögonen för generativ AI. Men hur använder vi generativ AI på bästa sätt när det kommer till kundservice och mer specifikt chatbots? Och vilka fallgropar bör vi hålla koll på? I vårt kommande webinar kommer du att lära dig om just detta med fyra tydliga DO's och DON'Ts för hur du lyckas med en riktigt bra kundservice chatbot.

Att använda AI för att automatisera kundservice är inte direkt något nytt påfund. Men som många säkert kan känna igen sig i, har tekniken inte alltid levt upp till förväntningarna... Sen kom ChatGPT och...

Läs mer
18
apr

Kontakta frukost Göteborg: Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice

I marknadsundersökningar kan vi läsa om att AI är ett område som kundserviceorganisation kommer göra fler och mer omfattande satsningar på under de kommande åren. Parallellt upplever många att AI mest känns som en ogenomtränglig djungel. AI kan vara smått och stort, enkelt och avancerat. AI kan användas både direkt mot kund, som stöd för medarbetarna och för analys. AI kommer många skepnader och lösningar – ja helt enkelt är det inte! I denna frukost vill vi guida er genom att bjuda på konkreta tips och rekommendationer som vi tror kan hjälpa er på resan.

Även om många företag avser att investera i AI är det svårt att veta i vilken ände man ska börja. Att satsa på felområde kan både påverka effekten och kundupplevelse. Riskerna i att gå fel kan därför...

Läs mer
Ladda fler artiklar