15
feb

Frukost Stockholm: Digitalisering och AI skapar nya affärsmöjligheter för contact centers

Digitaliseringen och AI skapar nya möjligheter för contact centers att utveckla mer värdebaserade affärsmodeller. Samtidigt ökar marknadens behov av professionella contact centers med antalet kommunikationskanaler och kunders högre krav på tillgänglighet.

Att den traditionella inbound telefonin minskar i volym betyder inte att behovet av professionella support och svarstjänster har minskat. Behovet är större än någonsin, skillnaden är att kunderna förväntar sig att kommunicera i flera kanaler.

Krav på tillgänglighet och snabbare service
Med digitaliseringen av samhället följer förändrade köpbeteenden som skapar nya beteenden för support före, under och efter köp där nya kanaler tillgängliggörs och kundernas tolerans mot köer och väntetider kraftigt förändrats. Telefon och mail är inte direkt kopplat till de hemsidor där konsumtionen sker, andra mer integrerade kommunikationskanaler prioriteras av konsumenterna såsom chatt, sociala medier och olika typer av formulär och forum. Support sker allt mer på konsumentens villkor och tillgängligheten förväntas vara omedelbar.

Hur kan AI och chatt hjälpa er bli mer effektiva?
giosg, kommer under frukosten att med stöd av case från bland annat från Upseller och Fonecta presentera contact centers möjligheter med den nya teknikens kommunikationskanaler.
- Hur kan tillgängligheten (svarstider) öka med mindre resurser?
- Hur kan chatt, chattbotar och AI skapa nya möjligheter för contact centers?
- Varför är proaktivitet viktigt i dagens kundsupport?
- Hur påverkas affärsmodeller och erbjudandet till kund?
- Hur kommer ni igång?

Digitaliseringen är inget hot utan bara nya möjligheter för contact centers att stiga i värdekedjan. Värdet av de tjänster som erbjuds blir större och med ökad lönsamhet.


Praktiska detaljer

Datum
15 februari 2019
Plats
Piperska Muren, Scheelegatan 14, Stockholm
Pris
Kostnadsfritt* och öppet för alla att delta.
Anmälan
Registrera din anmälan HÄR
Frågor hänvisas til Emma Link, emma.link@kontakta.se alt 073 370 35 53

 

Ett arrangemang i samarbete mellan:

Kontakta_Logo_RGB              giosg basic


*Vi debiterar 500 SEK+moms om du uteblir utan att avboka dig. 
Kontaktas personuppgiftspolicy finner du här.