25
mar

KontaktAkademin Malmö: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

Du som deltar i den här utbildningen arbetar med kundservice och vill bli ännu bättre på att bemöta kunder via telefon. Kanske vill du få svar på varför dina telefonsamtal ibland går bättre och ibland sämre. Kanske du har du nyligen fått i uppdrag att börja med merförsäljning via telefon och vill veta hur du på ett bra sätt får in sälj i samtalet. Oavsett vilken beskrivning som passar in på dig ger utbildningen dig fler verktyg för att kommunicera framgångsrikt via telefon.

Utbildningens innehåll:

  • Röst och ordval
  • Checklista för bra telefonsamtal
  • Samtalsstyrning
  • Tolkningar och missförstånd
  • Mental inställning för bra telefonsamtal
  • Merförsäljning och proaktivitet
  • Hantera upprördhet i telefonsamtal


Under utbildningen blandar vi teoretiska genomgångar med praktiska övningar. Du får öva upp din förmåga att kommunicera positivt, konkret och tydligt. Vårt mål är att du efter den här dagen ska kunna sätta fingret på vad det är som gör att vi når fram i telefonsamtal och känna dig redo att träna vidare med hjälp av dina nya kunskaper.

Målgrupp
Utbildningen riktar sig till dig som i din yrkesroll hanterar inkommande och ibland utgående telefonsamtal. Du som går utbildningen är till exempel kundservicemedarbetare eller teamledare och kommunicerar ofta med kunder, kollegor eller medarbetare. Inga förkunskaper krävs.

Utbildningen genomförs tillsammans med Telecoaching. 


Praktiska detaljer:


Datum:
25 mars 2020
Tid:
09.00 - 16.00 inklusive lunch
Plats:
MEC, Media Evolution City, Stora Varvsgatan 6A, 211 19 malmö
Kostnad:
2 900 SEK för medlemmar i Kontaktas
4 900 SEK för icke medlemmar i Kontakta

Vid 3 eller fler deltagare från samma företag maila för offert. Moms tillkommer.
Anmälan:
Anmälan gör du HÄR
Kontakt:
För frågor, vänligen vänd dig till Tina Wahlroth Kontakta på 0735 66 55 22 alt tina.wahlroth@kontakta.se