19
sep

Nätverk Chef: CX - En stark kundupplevelse ökar lönsamheten

Kontakta välkomnar till nätverksträff för chefer den 18 september. Tema för nätverksträffen är CX och hur CX påverkar lönsamhet i ett företag. Vi har bjudit in Jan Berglind som föreläsare och moderator, CX specialist på Com Hem, som kommer att guida oss i hur man lyckas med CX intiativ på företag. Som vanligt blandar vi intressant föreläsning med erfarenhetsubyte och diskussioner.

Kontakta välkomnar till nätverksträff för Chefer och Ledare den 18 september. Endast särskilt inbjudna hos Kontaktas medlemmar kan delta. 

Många av de som nuförtiden bär titlar eller arbetsbeskrivningar med “kundupplevelse” eller “CX” i namnet jobbade tidigare med marknadsföring eller kundservice. Till skillnad från de yrkena är dock inte CX något som hanteras av en enskild avdelning. Det kan förvisso finnas en avdelning eller yrkesroller som arbetar aktivt med CX på en strategi- och analysnivå, men när det kommer till att faktiskt skapa meningsfulla kundupplevelser ligger ansvaret lika mycket på samtliga anställda i bolaget.

Att CX är någonting som berör samtliga anställda är den största anledningen till att CX-initiativ är så svåra och till att de flesta företag misslyckas. Det räcker inte med att en enda person eller avdelning förstår vad som behöver göras, värdet av det och hur det ska göras. Hela organisationen måste göra det.

Därför är det avgörande att alla CX-initiativ har stöd i ledningsgruppen på ett företag, men även att initiativet kommuniceras till alla anställda och inkluderar relevant utbildning för dem. Ni måste se till att alla anställda har en tydlig bild av företagets vision, vilka känslor ni vill framkalla hos era kunder och vilka typer av upplevelser ni vill skapa. Därtill blir det viktigt att medarbetarna känner en vilja att ta hand om kunderna, och det uppnås bäst genom att de köper in i företagets vision och trivs att arbeta på bolaget, men även genom externa incitament som exempelvis bonusar kopplade till NPS eller andra CX-relaterade mätetal som linjerar era intressen med kundens.

Möt Jan Berglin, CX och NPS expert på Com Hem.

Praktiska detaljer
Datum:
18 september 2019

Tid:
Klockan 09.00 – 12.00 med avslutande lunch för de som önskar 
Plats: Kontaktas kontor, Svetsarvägen 8, 1 trappa i Solna Business Park
Kostnad:
Kostnadsfritt för alla som ingår i Kontaktas chefsnätverk, separat inbjudan skickas

Anmälan till:
Registrera din anmälan till Tina Wahlroth, tina.wahlroth@kontakta.se


Eventuella frågor hänvisas till tina.wahlroth@kontakta.se eller 0735 66 55 22.