4
mar

Sälja bra eller sälja bäst - med Peppe Ekmark!

Även om de flesta säljare idag vet vad som krävs för att lyckas är det alltid bra att påminnas om vad som verkligen skapar framgång hos en säljare. Under utbildningen går vi igenom säljmetodiken steg för steg och kombinerar det med konkret kunskap, tydliga verktyg och allmänna råd och tips. Till detta kommer gemensamma diskussioner, idéutbyte och en mängd inspiration. Resultatet blir en konkret och kraftfull handlingsplan som garanterat kommer att ge ökad försäljningen för dig som individ och företaget.

Peppe Ekmark är en av Sveriges främsta profiler inom försäljning, med mer än 30 års erfarenhet av att själv bedriva framgångsrikt säljarbete. Trots bristande självförtroende som barn började Peppe sin resa mot att bli en framgångsrik säljare, ledare och entreprenör. Hans nyfikenhet och livslust har gett honom uthållighet och mod, något som är avgörande för att bli en bra säljare. Hans förmåga att bygga varma och hållbara relationer gav honom det lilla extra som gjort honom till en väldigt uppskattad säljare. Allt detta får du ta del av i denna utbildning!  

Försäljningssuccén "Sälja bra eller sälja bäst" är boken av Peppe Ekmark som beskriver hur du blir en framgångsrik säljare och som ligger till grund för denna utbildning. Du som deltar i denna utbildning får självklart ett exemplar!

Utbildningen genomförs under två dagar och omfattar:

Dag 1

Vinsten för kunden
Varför skall du kontakta just denna kund och vad kommer kunden att tjäna på att just träffa dig. Vad kan du erbjuda för egenskaper, fördelar och vinster för kunden som gör att de når sina mål och du dina.

Innan du lyfter luren
Är du påläst innan du ringer kunden. Har du förberett samtalet och är du beredd på invändningarna som kommer. Leder du samtalet eller låter du kunden ta över. Kan kunden hjälpa dig att hitta nya kunder?

Första samtalet med kunden
Hur agerar du när du pratar med kunden första gången. Hur kan du få kunden att fatta tycke för dig och verkligen vilja lyssna på vad du har att säga. People buy from people. Hur tar du reda på att det är rätt beslutsfattare du pratar med och hur kan du ta reda på att kunden har råd att köpa av dig. Om inte, hur löser du det och ändå får en affär.

Behovsanalysen
Kanske den viktigaste delen i hela säljprocessen. Hur gör du en bra behovsanalys som täcker in alla de frågor som du vill ha svar på och som kommer hjälpa dig till att skapa förtroende och förståelse för kundens behov och säkerställa ett avslut.

Dag 2

Presentationen
Hur genomför du en presentation där du verkligen får kunden att berätta vad du har att erbjuda. Hur vet du att kunden är med på noterna och lyssnar och framför allt förstår vad du har att berätta. Vad är det som gör att vissa lyckas så mycket bättre än andra i själva presentationen. Har du rätt taktik i din uppbyggnad av presentationen.

Invändningshantering
Kanske den bästa köpsignalen du kan få är alla invändningar som kunderna kommer med. Hur hanterar du invändningar på bästa sätt. Är du förberedd på dem? Förstår du varför kunden har invändningar. Menar verkligen kunden det hen säger? Hur bemöter du invändningarna som kunden kommer med och går vidare till avslut istället?

Avslutsteknik 
Hur går du tillväga för att få en affär. Hur kan du hjälpa kunden att själv fatta beslut att vilja köpa av dig. Vad finns det för fällor som gör att kunden faktiskt vill köpa av dig men du inte har förstått det. Är priset verkligen det viktigaste eller tror vi bara det. Hur kan du sälja till fullt pris och kunden ändå känna sig nöjd.

Uppföljningen
Följer du upp dina möten? Varför är det så viktigt att återkomma till kunden. Hur kan jag skapa mer försäljning och till och med låta kunden sälja åt mig och till nya kunder. Hur kan jag fördjupa en relation med kunden och behålla kunden "för alltid".

Att tänka på som säljare
Vad har du satt upp för mål för dagen, veckan, månaden Hur viktigt är ditt kroppsspråk? Hur ska du uppträda i telefonen? Tänker du på ditt personliga varumärke. Kan ditt val av klädsel och sätt att uppföra dig göra skillnad i din försäljning? Vad är i övrigt bra att tänka på för att underlätta för dig att bli framgångsrik i ditt arbete.

Den personliga vinsten
Vad finns det för fördelar med att bli en riktigt duktig säljare. Hur kan du tjäna ännu mer pengar om det är det du vill. Vad kan ditt nästa steg vara i din karriär. Helt klart är det att om du satsar och tror på det du gör. Då kommer du gå hur långt som helst.

Praktiska detaljer:

Datum:
4-5 mars 2020
Plats:
Centralt i Stockholm
Pris:
6 900 kronor Kontaktas medlemmar
9 900 kronor icke medlem i Kontakta

Max 20 platser, så först till kvarn gäller!
Vid 3 eller fler deltagare från samma företag maila för offert. Moms tillkommer.
Anmälan:
Registrera din anmälan HÄR


Vid frågor vänder du dig till Tina Wahlroth på tina.wahlroth@kontakta.se eller 0735 66 55 22.