5
jun

Ny utbildning för etisk telefonförsäljning och kundservice

2015-06-12 : Nu lanseras KontaktAkademin, en utbildning för etisk försäljning och kundservice över telefon. Utbildningen ska ge säljarna verktyg och redskap för att genomföra professionell försäljning på ett seriöst och etiskt sätt

- Vi har skapat KontaktAkademin för att hjälpa våra medlemmar och deras medarbetare i ett av våra viktigaste uppdrag, att säkra seriösa och professionella kundkontakter, säger Tina Wahlroth, vd på Kontakta.

Utbildningarna kommer bestå av både teoretiska och praktiska moment som anpassas till de unika situationerna på respektive företag. Utbildningen kommer att genomföras från en dator, surfplatta eller smartphone för att deltagarna själva ska kunna planera sin tid.

Utbildningsprogrammet baseras på Kontaktas affärsetiska grundprinciper och klär dessa med teorier, föreläsningar, expertintervjuer samt observationer av autentiska kundsituationer.

- Telefonen har fått dåligt rykte på grund av ett fåtal oseriösa aktörer. År 2014 stod 10 aktörer för 48 procent av alla anmälningar till Konsumentverket. Telefonen är ett mycket viktigt verktyg för att nå nya kunder och vårda befintliga och KontaktAkademin är ytterligare en kvalitetssäkring för våra medlemmar, säger Tina Wahlroth.

Under utbildningen följs deltagaren av sin närmsta chef för individuell coachning och träning. Efter genomförd utbildning där deltagaren uppnått uppsatta mål, erhålls KontaktAkademins diplom för godkänd telefonsäljare alternativt kundservicemedarbetare. Diplomet fungerar som ett kvitto på uppvisad kunskap och färdigheter i Kontaktas etiska riktlinjer samt i ett professionellt och kundorienterat säljsamtal.

Läs mer om utbildningen här: http://www.kontakta.se/om-kontakta-akademin

För mer information:
Tina Wahlroth, vd Kontakta
073-5665522
tina.wahlroth@kontakta.se

Om Kontakta
Kontakta är en bransch- och intresseförening för företag och organisationer som arbetar med försäljning och kundservice på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag. Kontakta verkar för seriositet och kvalitet i alla kundkontakter i syfte att skapa ett bra klimat mellan konsumenter, samhälle och alla de företag som arbetar med kundkontakter.