NIX: Vi ökar skyddet mot oönskad telefonförsäljning

När EU:s nya regler om elektronisk kommunikation börjar gälla 2018 bör Sverige lagstifta för att behålla nuvarande system med självreglering av telefonförsäljning. Spärrtjänsten Nix-Telefon ger en god balans mellan konsumenternas och näringslivets behov. I dag presenteras fem förbättringar av spärrtjänsten som ska genomföras det kommande året, skriver representanter för Föreningen Nix-Telefon.
I Sverige har vi sedan 1999 en spärrtjänst mot oönskad telefonförsäljning – Nix-Telefon – som är både välkänd och uppskattad. En undersökning visar att 94 procent av svenskarna känner till Nix, och tre miljoner telefonabonnemang är i dag spärrade mot oönskad telefonförsäljning. Nix-Telefon är ett bra exempel på en välfungerande självreglering från näringslivets sida.I januari i år presenterade EU-kommissionen ett förslag...
2017-05-05

Indicate Me tar Ving till högre nivåer

Bland det viktigaste för att nå framgång med ditt företag är att ha en stark kundvård och bra kontakt med dina kunder. På dagens konkurrensutsatta marknad har vikten av att bygga lojalitet och lönsamma kundrelationer ökat. Terje Dahl, Kundservice- och Försäljningschef på Ving, har sedan länge haft ett stort fokus på kundnöjdhet – och det är här Indicate me har kommit in i bilden.
Torsdagen den 18 maj kommer Terje Dahl att delta på Kontaktadagen för att berätta om hur Ving har tagit sin kundserviceverksamhet till högre nivåer med Indicate me.- Vi strävar alltid efter att bli bättre på att erbjuda våra kunder den absolut bästa kundservice. Vi lovar våra kunder kvalitet, service samt pålitlighet och det ska speglas i allt vi gör, berättar Terje Dahl.Samarbetet mellan Ving och Indicate me växte fram...
2017-05-04

Webhelp rekryterar 300 i Norrköping

WebhelpNordic meddelade nyligen att de öppnar ett kontor i Norrköping inom kort och nu ska man snabbt anställa ett 60-tal medarbetare till kontoret i ProNova. – Det här kan vara ett bra instegsjobb för unga och vi hoppas att närheten till universitetet ska gynna oss, säger Arvid Svensk, operativ chef WebhelpNordic. Jag kan tänka mig att många studenter tycker att det här är ett bra extrajobb och våra grundkrav är svenska och engelska och sedan internutbildar vi våra medarbetare.
WebhelpNordic finns nu på elva orter i landet och man jobbar åt företag som behöver hjälp med olika typer av kundservice, både via telefon och webb. Företaget är franskägt och del av en internationell koncern och planerna för Norrköping är både stora och långsiktiga.Rekrytering. Sofia Stridh och Arvid Svensk från WebhelpNordic börjar nästa vecka rekrytera det 60-tal personer som får jobb när företaget öppnar i Norrköping...
2017-04-28

Axactor förvärvar Profact för etablering i Sverige

Axactor AB (publ.) ("Axactor") acquires Profact AB from Aptic AB. Profact offering credit management services and customer services in the Swedish market. The company will serve as a stepping stone for implementing the full collection value chain in Sweden and hence play an important role in Axactor’s Nordic roll-out plan.
Located in Gothenburg, Profact has built solid foundations for further growth within the debt collection and debt purchase market in Sweden. The company has approximately 35 FTEs and has delivered strong growth particularly in the Customer Service area over the last few years. The 2016 revenues were approximately 2 mEUR with a moderate margin. The company is operated by the CEO Fredrik Kessler who has 24 years’ experience...
2017-04-26
Äldre inlägg