Frukost Stockholm: Samtalet som grund för ett rikare kundbemötande

sep 7
Det finns många kontaktvägar att möta sina kunder i idag, men samtalet är fortfarande populärt och har många fördelar genom den mänskliga närvaron och snabbheten i dialogen. I samtalen finns all information som berättar för oss vad kunden egentligen tycker och hur våra tjänster tolkas. Så, hur mycket kan vi egentligen vara säkra på att vi vet om våra samtal med kunder i våra sälj- eller kundservicedialoger? Och vad kan vi vinna ur ett mer tillförlitligt underlag över våra samtal?

Voice-to-text, hur vi kan göra om telefonsamtal till text och på vilket sätt det kan användas, skapade ett stort intresse vid Kontaktas frukostmöte tillsammans med Connectel förra året. Tillsammans med två examensarbetande studenter vid Uppsala Universitet gjordes en forskning på området som fann många spännande tillämpningar av de transkriberade samtalen. Bland annat automatisk klassificering av samtal där root cause samt flerbottnade frågor kan identifieras, även i syfte att göra kvalitétscheck i samtalen för kundservice och säljorganisation, byggandet av chatbots och kunskapsdatabaser samt att i realtid kunna stötta medarbetarna utifrån de ord som sägs för att göra on-boardingen av nya medarbetare enklare samt servicen snabbare och med högre kvalité.

Samtalet – det nya guldet!
I samtalen finns all information som berättar för oss vad kunden egentligen tycker och hur våra tjänster tolkas. Genom att använda all denna information som samtalen ger oss och bygga funktioner och stödverktyg där kring, kan vi kapitalisera på denna och göra kunddialogen till verksamhetens konkurrensdrivande mittpunkt. För att lyckas är det viktigt att kategorisera och analysera noggrant, men det bygger på att kategorierna är heltäckande, detaljrika och att medarbetarna arbetar standardiserat. Att gå tillbaka och manuellt lyssna igenom samtalen för att kvalitetsgranska ger inte heller ett komplett underlag och är framförallt mycket tidskrävande.

Kom och lyssna på Jens Leijon om hur man enkelt kan komma igång och gräva efter guldet i sina egna samtal, och sedan applicera denna nya kunskap i kunddialogen för att till exempel driva merförsäljning, få upp kvalitetsnivån, identifiera återkommande frågor och svar som kan automatiseras i en dynamisk FAQ eller chatbots och mycket mer därtill.


Praktiska detaljer
Datum:
Fredag 7 september 2018

Tid:
8:30-9:30, från 8:00 serveras frukostbuffé

Plats:
Citykonferensen Ingengörshuset, Malmskillnadsgatan 46, Stockholm
Anmälan till:
Registrera din anmälan HÄR
Eventuella frågor hänvisas till emma.link@kontakta.se alt 073 370 35 53
Frukosten är kostnadsfri. Om du får förhinder och inte avbokar 24 timmar innan debiterar vi 500 kr exkl. moms.


Frukosten är ett sammarbete mellan:

Kontakta_Logo litenconnectel logga