Frukost Stockholm - Rätt teknologi en förutsättning för bra kundupplevelser!

maj 18
Positiva kundupplevelser uppstår genom att kunder kan använda de kontaktkanaler de för stunden föredrar, där de får sina ärenden omhändertagna samt lösta och i alla interaktioner upplever hög nivå på den service som gets. Det låter enkelt, men det är sällan enkelt… Om man vill maximera kundupplevelsen, där den både automatiserad och personliga service håller allra högsta nivå, då behövs avancerad teknologi till stöd.

Alla har vi upplevt att brist på tillgänglig service, långa svarstider eller svårigheter att få våra ärenden omhändertagna skapar irritation när vi vänder oss till företag för att få hjälp i olika situationer. Vi gör ofta dessa kontakter när vi har tid och då kanske vi inte har all information tillgänglig som behövs för att lösa ett ärende. Vi får en massa frågor om saker som företaget vi är i kontakt med redan bör ha kunskap om, vi kanske hänvisas till olika avdelningar och får berätta vårt ärende om och om igen. Irritation och frustration uppstår. Vi upplever att företaget saknar kompetens att hantera mig som kund och kundupplevelsen får sig en rejäl törn.


Positiva kundupplevelser uppstår genom att kunder kan använda de kontaktkanaler de för stunden föredrar, där de får sina ärenden omhändertagna samt lösta och i alla interaktioner upplever hög nivå på den service som gets. Det låter enkelt, men det är sällan enkelt… Om man vill maximera kundupplevelsen, där den både automatiserad och personliga service håller allra högsta nivå, då behövs avancerad teknologi till stöd.                

I detta föredrag får du träffa två företag som berättar om sina erfarenheter att med hjälp av teknologi skapa kundupplevelser på hög nivå.


Case: Annette Lahti, K2C som berättar om hur ICC (Intelligent Contact Center) har förändrat K2C´s agenters men också kunders liv.


Praktiska detaljer
Datum:
Fredag 18 maj 2018

Tid:
8:30-9:30, från 8:00 serveras IVAs fantastiska frukostbuffé

Plats:
IVA konferenscenter Grev Turegatan 16 i Stockholm

Anmälan till:
Registera din anmälan HÄR
eventuella frågor hänvisas till emma.link@kontakta.se alt 073 370 35 53


Frukosten är ett sammarbete mellan:

Kontakta_Logo litenProvad_logo_01_XL