Aller Media och Telia vinnarna av GuldKontakt för professionellt kundbemötande.

Pressmeddelande 2018-05-25 Från och med 2018 delar Kontakta ut priset GuldKontakt som är Sveriges främsta pris för företag och varumärken som erbjuder professionellt kundbemötande. Vinnare av GuldKontakt 2018 är Aller Media och Telia Company.

Aller Media - Guldkontakt 2018 - vinnare kategori Sveriges bästa kundservice


Aller Media vann GuldKontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018. Analysföretag Brilliant Future har på uppdrag av Kontakta genomfört kundundersökningar bland kunder som varit i kontakt med kundservice hos de bolag som deltog i tävlingen GuldKontakt. När kunderna värderar hur nöjda de varit med den service de erhållit hos tävlande bolag, blev Aller Medias kundservice vinnare – bäst när kunderna får säga sitt.


Telia Company - Guldkontakt 2018 - vinnare kategori den digtala folkmunnenTelia Company vann Guldkontakt i kategorin Sveriges bästa kundservice 2018 enligt den digitala folkmunnen. Analysbolaget Gamgi har på uppdrag av Kontakta under 2018 analyserat och samlat in alla publikt tillgängliga meddelanden och konversationer om Kundservice på Sociala medier. Sedan har de sammanställt och analyserat vad man pratar om och vilka känslor man uttrycker. När svenskarna pratar om Kundservice och samtidigt nämner ett bolagsnamn blev Telia det bästa och mest omtyckta företaget i Sverige - bäst när den osminkade verkligheten gäller.


Prispokal GuldKontaktKontakta är en organisation för företag som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Försäljning och service på distans har blivit allt viktigare för företag som vill öka sin försäljning och förbättra sin service. En av Kontaktas huvudsakliga uppdrag är att verka för höjd status för service och sälj på distans samt sprida kunskap om verksamheternas samhällsnytta. Som en del i detta arbete har Kontakta etablerat tävlingen GuldKontakt som marknadens främsta tävling och mest prestigefulla pris avseende professionell kundkommunikation på distans. Tävlingen är vägledande för god kundkommunikation på den svenska marknaden.


För kontakt:

Tina Wahlroth, VD Kontakta
tina.wahlroth@kontakta.se, +46 735 66 55 22


Fredrik Löfgren, Kundservicechef Aller Media
fredrik.lofgren@aller.com, +46 70 250 9191


Jenny Eriksson, Kommunikationsansvarig Telia Company
jenny.eriksson@teliacompany.com,  +46 76 107 83 46