29
maj

Bonnier publications lägger sin kundservice hos online sverige

Tidningsförlaget Bonnier Publications och Online har ingått avtal om att Online ska ansvara för driften av förlagets svenska kundservice. Uppdraget innebär att öka fokuseringen på att förena god och effektiv service med ökad försäljning och kundnöjdhet.

Online levererar sedan tidigare telemarketingtjänster åt Bonnier Publications. I och med att Online nu får ansvaret för kundservicedriften och utvecklingen av denna kan företagets försäljningskompetens användas i kundservicedialogerna.

"- För Bonnier Publications innebär det nya samarbetet att vi som förlag kan fokusera på vår kärnverksamhet och tillsammans med Online utveckla hur våra kunder upplever kontakten med oss. Det finns därför även en uttalad målsättning i att detta ska påverka antalet affärer som våra kunder gör med oss. Online kan även på ett kostnadseffektivt sätt hantera variationer i belastningen på antalet inkommande ärenden. " säger Flemming Tommerup, kundservicechef på Bonnier Publications.

"- För Online är det en stor glädje och stolthet att få ta ansvaret för Bonnier Publications kundservice. Vi är övertygade om att en kombination av fokus på service och försäljning kommer att generera en högre kundnöjdhet och bättre affärer för vår uppdragsgivare." säger Urban Ståhl, VD på Online.