Föreningen Kontakta expanderar och söker Medlemsansvarig

Kontakta expanderar och söker person med huvudansvar för föreningens medlemmar över hela Sverige. Vi erbjuder ett arbete i en inspirerande och utmanande miljö där du får möjlighet att arbeta med frågor och arbetsuppgifter som driver utveckling inom kundservice och telefonförsäljning.

Kontakta har på kort tid fått ett större antal medlemmar och behöver därför utveckla föreningens verksamhet och bemanning. Vi söker därför medlemsansvarig vars huvudsakliga arbetsuppgift består av att upprätthålla goda kontakter med våra medlemsföretag för att på så sätt bygga långsiktiga relationer med dem som är viktigast för oss, våra medlemsföretag. Vi ser därför gärna att du har arbetat några år i ledande befattning inom kundservice och/eller telefonförsäljning, för att du med egna erfarenheter ska kunna möta våra medlemmar med kunskap och förståelse för deras verksamheter och vardag.


Du kommer att ansvara för marknadsföring av Kontakta, våra aktiviteter och utbildningar. Du kommer att planera och genomföra våra medlemsaktiviteter, för att på så sätt sprida information och kunskap samt bygga nätverk mellan medlemmar i hela landet.


Du kommer också att det huvudsakliga ansvaret för försäljning av medlemskap, utbildningar och evenemang. Dokumenterad erfarenhet av försäljning är därför ett krav.


I rollen ingår också produktion av Kontaktas eventinbjudningar, administration av webbsida och Kontaktas närvaro i sociala medier, administration av medlemsregister, uppföljning av medlemmar samt självdeklarationer och undersökningar. Förmåga av att arbeta strukturerat med administration är därför önskvärd.


Avgörande egenskaper hos dig som söker tjänsten:

  • Social, intresserad av människor, nätverkande
  • Kundinriktning, förstå kundens behov och kunna dessa omsätta i idéer
  • Kommunikativ, representativ
  • Driven, egen motor, självgående, ta egna initiativ
  • Säljorienterad
  • Resultatinriktad
  • Ha helhetsperspektiv, men även stor känsla för detaljer
  • Egen organisering och strukturerad

Det som präglar arbete i en organisation är att allt vårt arbete utgår från våra medlemmar och görs för våra medlemmar. För att trivas i organisationen och i rollen ser vi att det är viktigt att drivas av stark lojalitet mot sina arbetsuppgifter och vilja att arbeta långsiktigt.


Kontakta är en bransch- och intresseorganisation för alla företag som arbetar med kundkommunikation på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag. Genom politikerpåverkan, engagemang i lagstiftningsfrågor, utveckling av affärsetiska normer och regler arbetar Kontakta för att hjälpa sina medlemmar att skapa och utveckla grundläggande förutsättningar för att genomföra ännu bättre affärer i framtiden. Vi är att vara den enda företrädaren för kundservice och telefonförsäljning i Sverige, på marknaden, i politiska frågor och i media.


Sista ansökningsdag är 31 augusti. Ansökan skickas elektroniskt till tina.wahlroth@kontakta.se och vid frågor vänder du dig till Tina Wahlroth på 0735 66 55 22.