17
apr

Kalix Tele24 och Jetshop vill utveckla e-handlarnas kundtjänst

Kundtjänstföretaget Kalix Tele24 har nu blivit partner till Sveriges största e-handelsplattform Jetshop. Tanken är att underlätta för e-handlare att utveckla och förädla kundtjänstens kvalitet och tillgänglighet.

Kalix Tele24 och Jetshop vill utveckla e-handlarnas kundtjänst - Kalix Tele24

Kalix Tele24 och Jetshop vill utveckla e-handlarnas kundtjänst - Kalix TeJetshop är inte bara teknikleverantör utan hjälper också sina kunder med strategisk rådgivning och kvalitetsutveckling. Arbetet syftar till att skapa en bättre kundupplevelse.

- Det är inte lätt att bygga upp en intern kundtjänst som både är bra och tillgänglig. Bara schemaläggningen kan utveckla sig till en mardröm. Kalix Tele24 har ett imponerande track record och är ett smart tillval för alla som förstår att kundtjänsten är central för kundupplevelsen, säger Olle Hyberg, partneransvarig på Jetshop.

Kalix Tele24 förknippas ofta med distansbemanning av stora telefonväxlar. Därför är samarbetet med Jetshop en viktig signal till omvärlden och inte minst till alla nordiska e-handelsaktörer, menar Roland Pihlström, vd på Kalix Tele24:

- Vi har bemannat telefonväxlar dygnet runt i 25 år och ingen kan slå oss på fingrarna där. Men vi har också alltid haft bredare kundtjänstuppdrag. Vi ser stor potential i det affärsområdet.

Kalix Tele24 är ofta partner till telekombolag när företag och myndigheter handlar upp telefonilösningar. Telekombolaget levererar den tekniska plattformen och Kalix Tele24 står för distansbemanningen av telefonväxeln. På samma sätt ser nu Roland Pihlström att Kalix Tele24 kan tillföra ett mervärde till Jetshops e-handelsplattform. 

- Kundtjänsten är en kritiskt viktig kontaktyta som stärker eller äventyrar relationen med kunderna. En kundtjänst på nätet är tillgänglig när det passar kunden, i de kanaler som kunden föredrar. Det är den tydligaste slutsatsen i den konsumentundersökning som vi genomförde i vintras.

Kalix Tele24 har även byggt upp erfarenhet och strukturer för att hantera extrema trafiktoppar i samband med till exempel allvarliga produktfel, stora lanseringar, leveransförseningar och svåra samhällskriser. Genom att kunna fördela belastningen på det stora antalet agenter har Kalix Tele24 betydligt bättre kapacitet än en intern kundtjänst att klara av tillfälliga stora trafikbelastningar.

http://news.cision.com/se/kalix-tele24/r/kalix-tele24-och-jetshop-vill-utveckla-e-handlarnas-kundtjanst,c2497170