18
jun

Sälj- och medlemsansvarig till Föreningen Kontakta

Kontakta söker sälj- och medlemsansvarig med huvudansvar för försäljning av medlemskap i föreningen tillsammans med ansvar för medlemsrelationer och evenemang i hela Sverige. Din huvudsakliga arbetsuppgift är försäljning av medlemskap, utbildningar och evenemang. Dokumenterad erfarenhet av försäljning är därför ett krav.

I ditt uppdrag ligger att skapa och upprätthålla goda kontakter med våra medlemsföretag för att på så sätt bygga långsiktiga relationer med dem som är viktigast för oss, våra medlemsföretag. Det är därför av vikt att förstå den verksamhet Kontaktas medlemmar bedriver. Du behöver därför ha arbetat några år i ledande befattning inom kundservice och/eller telefonförsäljning, för att du med egna erfarenheter ska kunna möta våra medlemmar med kunskap och förståelse för deras verksamheter och vardag.

Du kommer att ansvara för marknadsföring av Kontakta, våra evenemang och utbildningar. I rollen ingår också helhetsansvar för Kontaktas evenemang och externa kommunikation. Du kommer att ha ett övergripande ansvar att planera och genomföra våra medlemsaktiviteter, för att på så sätt sprida information och kunskap samt bygga nätverk mellan medlemmar i hela landet.

Vi erbjuder ett arbete i en inspirerande och utmanande miljö där du får möjlighet att arbeta med frågor och arbetsuppgifter som driver utveckling inom kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden och internationellt. Kontakta är en liten organisation, varför du som person och din prestation blir väldigt viktig för föreningens utveckling och framgång. Arbetsuppgifterna kommer att växla och det är fokus på att vara lösningsorienterad. Samtidigt som du ska vara representativ i de fina rummen, behöver du vara beredd att kavla upp ärmarna och ”hugga i” när så behövs.

Helt avgörande egenskaper hos dig som söker tjänsten:

  • Driven, egen motor, självgående, tar egna initiativ
  • Säljorienterad


För att lyckas ser vi också att du har följande egenskaper:

  • Egen organisering och strukturerad
  • Social, intresserad av människor, nätverkande
  • Kundinriktning, förstå kundens behov och kunna dessa omsätta i idéer
  • Kommunikativ, representativ
  • Resultatinriktad


Det som präglar arbete i en organisation är att allt vårt arbete utgår från våra medlemmar och görs för våra medlemmar. För att trivas i organisationen och i rollen ser vi att det är viktigt att drivas av stark lojalitet mot sina arbetsuppgifter och vilja att arbeta långsiktigt.

Kontakta är en bransch- och intresseorganisation för alla företag som arbetar med kundservice och försäljning på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag. Genom politikerpåverkan, engagemang i lagstiftningsfrågor, utveckling av affärsetiska normer och regler arbetar Kontakta för att hjälpa sina medlemmar att skapa och utveckla grundläggande förutsättningar för att genomföra ännu bättre affärer i framtiden. Vi är att vara den enda företrädaren för kundservice och telefonförsäljning i Sverige, på marknaden, i politiska frågor och i media.


Rekryteringen genomförs av AMGA och du är välkommen att söka via denna länk.


Har du frågor om tjänsten kontaktar du Tina Wahlroth, VD Kontakta på 0735 66 55 22 alt tina.wahlroth@kontakta.se