Styrelse Föreningen Kontakta Sverige

Styrelsen i Föreningen Kontakta Sverige består av personer med lång och bred erfarenhet av arbeta med kundkontakter på distans. Styrelsen består av en styrelseordförande och sex ledamöter som årligen väljs vid föreningens årsmöte.

Kortfattad information om styrelsemedlemmarna


Johan-Johansson-Ageris webben
Johan Johansson,
Styrelseordförande

Arbetsplats och uppgifter idag
VD för Ageris Kontaktcenter AB

Kortfattad bakgrund
Entreprenör med fokus på Kontaktcenter, ekonomi och ledarskap. Driver sedan 2009 Ageris Kontaktcenter AB tillsammans med två kompanjoner. Ageris har ca 250 anställda vid de tre centren i Solna, Falun och Strömsund. Johan är en inboundspecialist inom kundservice och försäljning och arbetar främst med uppdragsgivare som valt att lägga ut hela kundtjänstfunktioner via outsourcing. Under 90-talet jobbade Johan inom Riksskatteverkets IT-avdelning med ansvar för uppbyggnad och drift av Helpdesk och support. Var med vid starten av Excellent år 2000 och arbetade där med operations i ca 8 år, operativ chef, VD för svenska verksamheten och Director Service delivery med ca 3 000 agenter vid 14 siter.



Christian Hultén litenChristian Hultén
Vice ordförande

Arbetsplats och uppgifter idag
Executive Vice President & General Manager, Northern Europe på Transcom

Kortfattad bakgrund
Christian Hultén är sedan 2012 chef för Transcoms region North Europe, med ansvar förverksamheten i Sverige, Norge, Nederländerna samt de baltiska länderna.
Innan han kom till Transcom var Christian vd i ZeroLime, ett mjukvarubolag som utvecklar och implementerar video- och webbaserade lösningar för rekrytering. Christian har också jobbat flera år i ledande positioner inom Sykes. Han ingick även i ledningsgruppen som etablerade Excellent Group i Norden.



Malin AnglertMalin Anglert
Ledamot

Arbetsplats och uppgifter idag
Head of Consumer Services, Service Operations på Telia Company

Kortfattad bakgrund

Civilekonom med lång och brederfarenhet av  telekommunikationsbranschen. Har varit försäljningsansvarig, teknikchef, marknadschef samt ansvarig förföretagskundtjänst.
Är sedan början av 2016 ansvarigför kundservice  på Telia Company vilket omfattar såväl telefon som digital kundservice till alla privatkunder.

 



Mia Qwärnström
Mia Qwärnström

Ledamot

Arbetsplats och uppgifter idag
Head of Remote Service and Advice, Nordea Bank AB.

Kortfattad bakgrund

Lång erfarenhet som strateg och affärsutvecklare i telekombranschen med fokus på digitalisering och customer experience. Ansvarar för Nordeas kundcenter för konsumenter sedan Januari 2017.



Anders Carlén liten

Anders Carlén
Ledamot

Arbetsplats och uppgifter idag
Head of Sales på Hubbr AB

Kortfattad bakgrund
Anders är Civilekonom (Stockholms Universitet och Handelshögskolan Göteborg) med inriktning Marknadsföring & Organisation samt DIHM från IHM Göteborg och Studier på Universitet i Frankrike. Har arbetat med marknadskommunikation och försäljning i olika roller från start. Var med i Ledningsgruppen för DNG för att sedan starta bolaget RESULTAT som 2007 köpte bolaget Vendator. Har i alla bolag varit ytterst ansvarig för Försäljnings- och Affärsutveckling. Arbetar dagligen med utmaningen att bygga effektiv och kvalitativ marknadskommunikation där kundmötet i fokus stärker kundrelationen och/eller höjer kundvärdet. Brinner för frågor som driver positiv och lönsam Customer Experience. Specialist på Integrerad Kommunikation och hjälper, oavsett stora kända varumärken eller intressanta startups, att lyckas med kundmötet.  



Linda Påhlsson anpassad webb
Linda Påhlsson
Ledamot

Arbetsplats och uppgifter idag
Chef kundservice på Livförsäkringsbolaget Skandia

Kortfattad bakgrund
Är utbildad socionom och har närmare 20 års erfarenhet av arbete inom personlig utveckling och ledarskap samt förändringsarbete inom stora organisationer. Arbetade 2004-2016 som Kundservicechef på Com Hem och var ansvarig för den enskilt största enskilda avdelningen inom företaget, vilken omfattar ca 700 personer på tre olika kontor. Verksamhet med kvalificerad kundservice och teknisk support som över tid utvecklades till att vara den största och viktigaste säljkanalen inom ComHem. Numer kundservicechef på Skandia.



Johan MartisJohan Martis
Ledamot

Arbetsplats och uppgifter idag
Head of Sales, Viasat AB

Kortfattad bakgrund


 
 
 


 Valberedning:
 
Mimmi
Mimmi Brungardt
Sammankallande
Arbetsplats och uppgifter idag
Grundare SiamCom AB

Kortfattad bakgrund
Med gedigen erfarenhet och fokus på ledarskap, medarbetarskap och hållbar utveckling av organisationer har Mimmi byggt upp och förädlat serviceorganisationer under snart 20 års tid. Hon är grundare av SiamCom AB och Siam Nordic Communications Ltd och har tidigare arbetat inom konsultbranschen som vVD, som verksamhetsutvecklare och senior projektledare. Mimmi är också en uppskattad föreläsare inom ledarskap, agil projektledning och organisationsutveckling.  

Tord2

Tord Jansson


Arbetsplats och uppgifter idag
Chef Kundcenter Samhall


Kortfattad bakgrund


Terje Andreassen

Terje Andreassen

Arbetsplats och uppgifter idag
CEO GoExcellent

Kortfattad bakgrund
Terje har en gedigen erfarenhet inom Customer Care, som CCO för Bredbandsbolaget och CCS på Glocalnet. Han har även varit CEO för Datametrix samt haft ledande roller för Octa Group, Kabelvision och Texaco Marketing.



Revisorer
Per Lindblom, Revisionsbyrån Allians
Leif G Rantatalo, Revisorssuppleant, Revisionsbyrån Allians