Talare

Just nu utformar vi programmet till Kontaktadagen 2018. Vi kommer att bjuda några av nutidens främsta talare och främsta företag som delar med av sin kunskap och inspirerar till utveckling! Här möter du några av våra talare!

Inledning – Kontaktadagen 2018!
Konferensens deltagare hälsas välkomna!
Tina Wahlroth och Emma Link önskar gästerna välkomna!



Key Note: Det nya landskapet för kundkommunikation
Andreas Ekström perspektiv på den digitala revolutionen är samhället och människorna i det. Andreas målar framtidsbilder genom att prata om samhälls- och beteendeförändringar snarare än tekniska möjligheter. Han ger inspirerande och intresseväckande om framtidens kultur, samhälle, ekonomi och de förändrande fenomen i samhället som kommer beröra såväl det offentliga som våra privatliv. Han riktar sitt strålkastarljus på både det positiva och det negativa – på stora möjligheter och potentiella hot. Det handlar om hur vi ska förstå den revolution vi lever mitt i, just nu.
Andreas Ekström, journalist och digital spanare.
Andreas Ekström - Fotograf Pontus Tideman STOR


Key Note: Sluta låtsas – börja jobba!
God kommunikation är egentligen den främsta förutsättningen för att få människor att fungera tillsammans, oavsett område i livet. Ändå ägnar vi förvånansvärt lite tid åt att lära oss uttrycka oss tydligt, bli bra på att lyssna eller prata oss till bättre relationer. Hur mycket förlorar vi i effektivitet, produktivitet och resultat för att vi inte är tillräckligt öppna med varandra på jobbet? Framgångsrik kommunikation ger ett framgångsrikt sammanhang. Hur gör du för att få folk att lyssna eller för att själv bli en god lyssnare? Hur kan du våga säga det du egentligen menar? Vad går vi runt och låtsas en vanlig dag bland kollegor? Att vi håller med chefen? Att vi tycker om att få ärlig feedback? En föreläsning om öppen direkt kommunikation, om att höja taket på riktigt och bli ett vinnarlag långt före konkurrenterna!
Elizabeth Kuylenstierna, ledarskapscoach, terapeut, medlare, krishanterare och handledare i nationella och internationella ledarskapsutbildningar
Elizabeth Kuylenstierna - liten


Den digitala folkmunnen - vad säger den om ert varumärke?
Nätet har blivit en värdefull källa till information för företag som vill höra vad marknaden tycker och tänker om deras varumärken. Via traditionella undersökningar kommer  sällan hela sanningen fram. Nu finns teknik som med hjälp av marknadens bästa plattformar, kan lyssna på folk när de uttrycker sitt hjärtas mening på nätet utan att påverkas av din närvaro. Med en unik metodik sorteras sanningar fram, som skapar intuitiva indikatorer på vad som sägs och vad man tycker och vidare ger dig ett starkt underlag för handlingskraftiga åtgärder. 
Pär Warg Wiklund, VD Gamgi
Pär Wiklund liten


Case: Ifs väg för att bli bäst i Sverige på Kundbemötande!
Louise är ledare för Ifs kundcenter i Sverige sedan 2013 och har de senaste åren varit ansvarig för en omfattande förändringsprocess för kundfrontsverksamheten inom If - från en traditionell målstyrd kundserviceorganisation till ett verkligt kundorienterat arbetssätt med ny syn på ledarskap och styrning. Man har tagit bort individuella rörliga incitament och verkar i stället för att skapa ett meningsfullt arbete för varje medarbetare genom att driva mot de gemensamma målen och verksamhetens syfte i stort. Louise berättar vad som krävts för att lyckas vad gäller ledarskap, arbetssätt, företagskultur, belöningsmodeller och förändringsarbete av kundprocesserna.
Louise Bråkenhielm, kundservicechef If Sverige.
Louise Bråkenhielm liten


What does a truly exceptional customer experience mean?
Customer experience is often cited as the key enabler of competitive differentiation.
But what constitutes a truly exceptional customer experience; what importance do organisations place on the customer experience as part of their digital transformation initiatives; why do so many organisations still battle to deliver an exceptional experience; and what do organisations need to do to get it right? These are just some of the questions addressed in new hot-off-the-press research commissioned by Avaya and conducted by IDC.
Natalie Keightley is the Solutions Marketing Director for the International theatre at Avaya
Natalie Keightley liten


Case: Hit Refresh! En historia om förändring.
”Framgång är en dålig lärare. Den förleder smarta människor att tro att de inte kan förlora”
– Bill Gates.

Microsoft har under de tio senaste åren genomgått en gigantisk omställning av hela sin affärsmodell och sitt erbjudande. Idag är det Cloud och AI som leder utvecklingen inte bara hos Microsoft utan inom i stort sett alla industrier. De som inte kan förändra sig tillräckligt fort kommer att försvinna. Hör om hur olika företag förändrar hela sin affär med hjälp av AI och Cloud och bli inspirerad till förändring!
Marcus Gullberg Director Business Development Microsoft Western Europé
Marcus Gullberg liten


Se möjligheterna
Företag som arbetar med distansförsäljning går just nu igenom ett stålbad, med införande av GDPR och hoten om ePrivacy och skriftliga avtal. Samtidigt öppnar det nya möjligheter för de som är snabba upp ur badet på andra sidan. Se till att ni inte blir de som blir kvar.
Låt oss utgå från att summan av de tjänster och produkter som säljs idag och som kommer att säljas imorgon, växer i samma takt som förr. Någon kommer alltså att göra det säljarbete som krävs för att uppnå det resultatet – även när köpbeteenden förändras. Du måste säkerställa att det är ditt företag som står redo med rätt erbjudande, kompetens och verktyg för att kunna leverera imorgon.
Morgan Sandberg, VD S2 Communications
Morgan Sandberg - liten


Passion, innovation, professionalitet och lite busighet!
Anders Nilsson är en av personerna bakom succén Ystad Saltsjöbad. Med bakgrund från militären, IT-boomen och bankvärlden är han idag VD för flera hotell utöver Ystad Saltsjöbad och partner i ESS Group. Anders har alltid älskat att leda och inspirera personal och har genom sin ledarstil skapat ett stort engagemang bland alla som är involverade i hotellens verksamhet. Med ett sinne för detaljer och de stora penseldragen har Anders tillsammans med sin personal skapat en alldeles speciell kultur på sina hotell. Gästerna välkomnas till fantastiska helhetsupplevelser och är alltid i centrum, i all kontakter, i alla kanaler. Anders berättar här om receptet bakom framgångssagan Ystad Saltsjöbad som tagit dem till mängder av utmärkelser och en årlig beläggning över 95%.
Anders Nilsson, VD Ystad Saltsjöbad
Anders Nilsson - liten 2


Kundfokus in i väggen
Betalföretaget PayEx var ett av de mest framgångsrika företagen i en spännande bransch. Framgångsfaktorn var totalt kundfokus. PayEx formade medarbetarteamen och sin organisation utifrån sina kunder. Varje kund hade sitt eget team med personliga kundansvariga med fullt mandat att tillmötesgå kundens önskemål. Kunderna var nöjda. Medarbetarna var nöjda. Eftersom de bara fick säga JA till kunden. Men vad händer när kundfokus leder till att gemensamma interna processer blir fulla av kundanpassade speciallösningar? När system inte kan utvecklas och effektiviseras eftersom man tappat kontrollen på hur systemförändringar påverkar? Samuel berättar om vägen från kundfokus till processfokus och sedan vägen tillbaka igen. Tillbaka till kundfokus med kontroll.
Samuel Lundin, Team Manager PayEx
Samuel Lundin liten


Framtidens kundresa är här!
Dagens kunder kontaktar kundservice i den kanalen som passar tillfället bäst där och då. Ofta nyttjar kunden fler kanaler i en och samma interaktion. Hur möter vår kundservice dessa kundbehov sömlöst, på ett sätt som dessutom möjliggör både mänsklig och automatiserad hantering? Webhelp utvecklar med hjälp av digitalisering, cloud, omnichannel och avancerad automatiseringsteknologi lösningar för just detta och i detta case demonstrerar de framtidens kundresa tillsammans med uppdragsgivaren RiksTV.”
Heidi Ystad Takla, Effect owner Customer Operations på norska RiksTV samt Johan Engman och Robin Furu, Webhelp Nordic
Heidi Ystad Takla


Skriftliga godkännande vid telefonförsäljning, hur gör vi?
Regeringen har föreslagit en lagändring för skriftlighetskrav alla företag, organisationer och föreningar som använder sig av varu- och tjänsteförsäljning över telefon. Lagen föreslås träda i kraft 1 september 2018. Konsumentverket och regeringen anger bl.a. elektronisk signering som lösning på näringsidkarnas utmaning att få in skriftliga accepter. Här presenteras case där kunder gått från muntlig accept till elektronisk signering där du får ta del av kundnytta, verksamhetsfördelar och kundupplevelser.
Viktor Wrede, VD Scrive

Viktor Wrede


Stärk era relationer med personlig video!
Vi har alla sett att video börjar ta över våra flöden i Facebook, Instagram och framförallt Linkedin. Men hur kan man som företag hoppa på tåget personlig video i sin kundkommunkation och vart bör man börja?
Olle Fredemo - VD och grundare Canned.me
Olle Fredemo






Föreläsningarna pågår till ca 17.30 och eftermiddagen kommer att ha parallella spår för kundkontaktcenter respektive telemarketing.



Här kommer du till anmälan!