Win back

Som ansiktet utåt möter du dagligen de kunder som ringer för att säga upp ett avtal per telefon. Valet av vår egen attityd i detta möte kan antingen ”förskingra eller förädla” varumärket och företagets möjligheter på marknaden. Lär dig hur du gör vi för att behålla kunder som tänker lämna oss.

Att ditt bemötande med en inringande kund är av största vikt för kundens upplevelse låter som en självklarhet för många, men i ärlighetens namn är vissa jobb enklare att hålla humöret uppe på än andra. Att jobba inom save desks, alltså att dagligen ta emot samtal ifrån kunder som länge varit en trogen kund, men som nu inte längre vill vara det, kan i längden såklart bli påfrestande. Vi är alla människor!


Denna utbildning stärker dina kunskaper om de mjuka värdenas betydelse i mötet med kunden. Vi talar mycket om den personliga inställningen, att jag representerar ett varumärke, motivation, internt samarbete (över gränserna), delaktighet och ansvar. Men framför allt får du under denna utbildning konkreta verktyg som kan göra din vardag både enklare och mer framgångsrik.


Hur får man egentligen en kund som vill säga upp sitt avtal att ändra sig och stanna kvar? Vet du om att den sämsta frågan du kan ställa är ”får jag fråga hur det kommer sig att du vill avsluta ditt avtal?” och vad är i så fall de rätta frågorna?

Kursen är i seminarieform i kombination med workshops där vi arbetar med exempel hämtade från verkligheten. Deltagarna på denna kurs kommer ofta från liknande befattningar men från olika företag vilket bidrar till många relevanta och realistiska diskussioner.

Innehåll 

  • Motivation och inställning
  • Frågemetodik
  • Skapa dialog
  • Frågor att undvika
  • Kommunikationsstilar och olika kundprofiler
  • Praktisk övning med skådespel
  • Den personliga vinsten


Närmare detaljer
Målgrupp:
Medarbetare

Syfte:Att utveckla personer som jobbar inom save desks och att bli mästare på att vända kunder tillbaka som dagligen ringer angående uppsägning av olika slags avtal

Antal deltagare:
Minst 10 och max 25 personer per grupp

Utbildningens längd:
En dag (10:00-17:00)

Datum:
19 november
Pris:
4900 SEK (exklusive moms)

Kursledare:
Annika Kupila