19
mar

Hur du som kundservicechef når framgång i ledningsgruppen!

Det börjar sakta men säkert ske ett skifte inom många organisationer där kundservicechefen börjar ta en självklar plats i ledningsgruppen. Det har inte alltid varit så och kundservice har i många år präglats av låg status och varit en reaktiv avdelning som inte tagit mycket plats.

Varför kan man undra? Svaret vi har är okunskap att de facto kundservice är en guldgruva och sitter på det heligaste man kan ha som företag. Nämligen vad kunderna tycker om det ni gör.

Det är i kundservice man känner kunden bäst, det är där alla brister i resten av organisationen uppdagas och det är där man bygger förtroende och lojalitet för sina kunder genom utomordentlig service. Utöver det är kundservice också en av de bästa försäljningskanalerna.

Via en kundservice som har högt förtroende hos kunderna kan man driva tillväxt genom att erbjuda merförsäljning och merservice.

Kontakta har bjudit in Susanne De Boer från Resultatbolaget för att fördjupa oss i detta och hon ger oss tips och verktyg på hur du kan paketera din leverans till din ledningsgrupp för att ta din organisation till en ytterligare nivå. 


Praktiska detaljer:

Datum:19 mars
Tid:08:30-09:00
Plats:Digitalt, länk skickas till dig som är anmäld.
Anmälan:Klicka här!
Kostnad:Kostnadsfritt och öppet för alla. 

 

Vi frågor, kontakta Linda Magnusson på linda.magnusson@kontakta.se alternativt på 0704 39 00 87.