9
okt

Kontakta Customer Service Week webinar: – CX och strategiskt ledarskap

Kundservice är hjärtat i kundresan och en organisation. Vi ser nu att det ställs allt högre krav på kundservicechefer och kundserviceorganisationer. Det ställs krav på strategiskt ledarskap. I detta webinar går vi igenom det strategiska ledarskapets nyckelområden och vilka kompetenser som krävs för att etablera en CX-orienterad kundservice. Vi berättar också om utbildningen certifierad kundservicechef som omfattar all man behöver för strategiskt ledarskap.

I en marknad där kundupplevelsen är avgörande för framgång, är det av stor vikt att du som ledare är väl förberedd för att utforma och implementera strategier som stödjer både din organisation och dina kunder. I detta webinar samtalar vi om nödvändiga verktyg och insikter för att innovativt leda och utveckla kundserviceverksamheter. Vi går igenom kunskaper som är viktiga för att du effektivt ska kunna transformera din organisation till att vara helt kundcentrerad.

Vi pratar också om Kontaktas certifieringsutbildning för kundservicechefer, som omfattar alla de områden vi går igenom, en utbildning som utrustar dig med omfattande perspektiv på både service management och kundupplevelse (CX).

Webinaret kommer att ge dig insikter om:

  • Vikten av att gå från att vara reaktiv till proaktiv
  • Kundserviceledning och CX-strategier
  • Vikten av att identifiera kundbehov och designa kundupplevelser
  • Ledarskap och operationell förvaltning inom kundservice

Möt Helen Rigamonti expert och lärare i CX och Tina Wahlroth Kontakta med mer än 30 års erfarenhet av att utveckla kundservice.

Praktiska detaljer:

Datum:

9 oktober

Tid:

08.30 – 09.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Kostnad:

Kostnadsfritt

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03