9
nov

Kontakta frukost Stockholm: En voicebot som löser 50% av bokningarna hos Taxi Göteborg!

Västsveriges största och äldsta taxibolag, Taxi Göteborgs löser 50 % av bokningarna med en voicebot. Från början var deras utmaning att undvika att deras kunder drabbades av långa väntetider för att få boka en resa.

Ett mycket stort antal bokningar behövde hanteras manuellt av växeltelefonister. Under rusningstrafik och andra perioder med hög belastning ledde detta till långa väntetider och hög risk för tappade samtal, vilket förutom sämre kundupplevelse ledde till en förlust av potentiella bokningar.

Implementeringen av voiceboten gick väldigt smidigt och inom 30 dagar från projektets start hade voiceboten hanterat de första bokningarna.


Möt Per Brantgärde, Tf chef för beställningscentralen tillsammans med Kontakta och Connectel där vi får lyssna till hur Taxi Göteborg tillsammans med Connectel startade upp projektet, vilka insikter man fick och hur resan fortsatte. De kommer också dela med sig om hur de sparar ca 3 miljoner kronor årligen, utmaningar och hur framtiden ser ut och vad nästa steg är.


Praktiska detaljer:

Datum:9 november 2023
Tid:08:30-09:30 med inledande frukost från kl 08:00
Plats:Centralt Stockholm, mer info inom kort
Kostnad:Kostnadsfritt och öppet för alla
Anmälan:Klicka här!


Övriga frågor, kontakta Madeleine Von Krusenstierna på info@kontakta.se alternativt 0704 39 00 87. 

Välkommen!

Ett samarbete med:


Extern länk