18
jan

Kontakta Nätverk för kundservicechefer och teamledare/gruppchefer inom sälj och kundservice. Tema: Att leda generation Z

I många av våra medlemsföretag arbetar unga människor, generation Z. Företagen har en viktig uppgift att lotsa in unga människor i arbetslivet och samtidigt få de unga medarbetarna att arbeta med professionalitet och effektivitet. Det blir då extra viktigt att leda denna generation på ett sätt så de verkligen förstår, utvecklas och bidrar.

Tema: Att leda generation Z 

Att arbeta med telefonförsäljning eller kundservice kan ofta vara ett första steg in på arbetsmaknaden för många unga idag.  Men hur fungerar generation Z? Vad behöver dom av en ledare och vad reagerar de bäst på och hur tar du som ledare bäst vara på de ungas styrkor i din organisation? 


På denna nätverksträff berättar Lisa Åkergren från Peter & Partner Utbildning om ledarskap av generation Z och hur du som ledare kan får hjälp att utveckla det för dig och ditt team. Vi samtalar i gruppen och delar med oss med varandra av kunskap och erfarenheter i att leda generation Z. Det blir en givande med dag med många intryck, kunskaper och goda idéer att ta med dig tillbaka till din arbetsplats.


Nätverksträffens utformning:

Nätverksträffarna har alltid olika tema. Vi startar med en god kopp kaffe och lite frukost och inleder sedan med en inbjuden föredragshållare. Vi går sedan vidare till gruppsamtal och erfarenhetsutbyte bland er som deltar. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna erbjuds träffa personer som arbetar i liknande roller. 


Vem kan delta: 

Denna nätverksträff är för dig som leder unga människor i din vardag, generation Z. Du kan vara kundservicechef eller motsvarande befattning eller teamledare/gruppchef.  Du kan jobba med kundservice eller med telefonförsäljning. Fokus denna dag är just att leda unga medarbetare. Du är driven och vill utvecklas i din roll. Du tycker om att låta dig inspireras av andra och samtidigt inspirera andra genom att dela med dig av din kunskap.

Villkor: 

På nätverksträffen deltar främst personer som arbetar som ledare i Kontaktas medlemsföretag. Som medlemmar och deltagare i nätverksträffar har de en garanterad plats i de olika träffarna och övriga nätverksaktiviteter. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet.

Vi bjuder nu också in er som ännu ej är medlemmar och arbetar som kundservicechef att delta i nätverksträffen. För dig som icke-medlem gäller en avgift på 250 kr (+ moms) för att delta.

Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser vilket begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Praktiska detaljer:

Datum:18 januari 2023
Tid:Kl. 09.00–12.00. Vi inleder med frukost! 
Plats:Kontaktas kontor, David Bagares Gata 9 i Stockholm. 
Det går också att delta digitalt. Länk skickas till dig som är anmäld att delta digitalt någon dag innan evenemanget. 
Kostnad:

Medlemmar i Kontakta: Kostnadsfritt. Nätverksträffen ingår i ditt medlemskap
Icke-medlemmar i Kontakta: 250 kr (+ moms).

Anmälan:KLICKA HÄR