7
maj

Kontakta webinar: Höj status på kundservice genom att ta tillvara på kundinsikterna från ljud till text!

Kundsamtalen är fortfarande den största och mest naturliga kanalen inom kundservice men det har fram tills nu varit komplicerat att på ett överskådligt och representativt sätt tolka kunddata och att agera på den

Idag finns verktyg där det möjliggörs. Kontaktas medlem Barona har tillsammans med deras samarbetspartner Coop genomfört ett pilotprojekt där man kunnat identifierat värdefulla insikter. Främst är det värden kring förståelse om vilka processer som driver trafik och missnöje och förståelsen för kundresa samt att få insikt om när det sker oförutsedda händelser.
Genom dessa kundinsikter har Coop kunnat skapa bättre faktaunderlag för att driva igenom olika förbättringsprojekt. Teamledare och coacher har också kunnat effektivisera sin medlyssning och därmed skapat mer värdeskapande tid för coachning och utveckling av sin personal.

Kontakta bjuder in Barona och Coop till Kontaktas soffa där de berättar mer om deras samarbete för att förbättra Coops kundservice och skapa en än mer kundfokuserad organisation. Christine från Barona kommer även att dela med sig av operativa reflektioner och vad som är viktigt att tänka på för att lyckas med ett sånt här projekt.

I det här webinaret får du lära dig mer om hur du kan applicera röst till text-analys på din kundservice och vad du behöver tänka på. Du får goda råd och tips samt inspiration till hur du som kundservicechef kan finansiera projektet. Fredrik Engzell, kundservicechef på Coop Sverige och Gabriel Barisho, Chef Kredithantering & Kundservice, Coop MedMera Bank delar med sig av sina erfarenheter och sin resa och hur de lyckats sätta kundinsikterna på agendan inom hela organisationen.

Praktiska detaljer:

Datum:7 maj 

Tid:08:30-09:00

Plats:Digitalt, länk skickas till dig som är anmäld 
Anmälan:Klicka här!

Kostnad:Kostnadsfritt och öppet för alla!


För frågor kontakta Linda Magnusson på linda.magnusson@kontakta.se alternativt 0704 39 00 87.