jan
KontaktAkademin: Certifierad kundservicechef - CX och strategiskt ledning inom kundservice
En ettårig utbildning för dig som arbetar som kundservicechef och som vill ta nästa steg i din utveckling. Utbildningen omfattar samtliga områden och delar i en kundservice, vilket ger en djupare förståelse för uppdraget och bredare kompetens. Som certifierad kundservicechef kommer du att ha ett helhetsperspektiv på service management och CX, och kunna ta rollen som nyckelperson i arbetet mot en kundcentrerad verksamhet och organisation.
Denna certifieringskurs har ett omfattande och strukturerat program som täcker alla områden inom kundservice, vilket ger dig en djupgående förståelse för rollen och möjlighet att utöka din strategiska ledningsförmåga. Programmet strävar efter att ge dig nödvändiga verktyg och insikter för att innovativt leda och utveckla kundserviceverksamheter.
Genom Kontaktas certifiering som kundservicechef, utrustas du med omfattande perspektiv på både service management och kundupplevelse (CX). Dessa insikter är viktiga för att du effektivt ska kunna transformera din organisation till att vara helt kundcentrerad. I en marknad där kundupplevelsen är avgörande för framgång, behöver du som ledare vara väl förberedd för att utforma och implementera strategier som stödjer både din organisation och dina kunder.
Programmet, utformat tillsammans med ledande experter inom både kundservice och teknikutveckling, erbjuder den senaste kunskapen på marknaden. Med en balans mellan teoretiska sessioner och praktiska övningar är du väl förberedd att tillämpa dina nyvunna kunskaper direkt i praktiken.
Utbildningen ger dig
- Kundserviceledning och CX-strategier
- Analysera och designa kundupplevelser
- Ledarskap och operationell förvaltning inom kundservice
- Implementera digitala lösningar och AI i kundservice
- Förändringsledning med kundfokus
Målgrupp
Denna utbildning är utformad för nuvarande kundservicechefer och passar deltagare från alla branscher, oavsett om du arbetar inom det privata näringslivet, den offentliga sektorn eller ideella organisationer.
Du bör ha, eller sikta på att få, mandat att driva eller initiera förbättringar inom kundservice i din organisation.
Utbildningens omfattning
| |
22 januari: | Introduktion och lära känna varandra Kundservicechefens roll och uppdrag Introduktion till Customer Experience (CX) Sambandet mellan kundservice och CX |
23 januari: | Kundservice grunder och historik Grundläggande kundbehov Enkelhet i balans med personligt bemötande Service recovery paradox och kundens behov av upplevd rättvisa Principer för utformning av kundupplevelser |
|
|
19 mars: Kundresekartläggning för kundservice | Introduktion till kundresekartläggning Design av kundupplevelsen Principer för att utveckla kundresan Praktisk tillämpning |
20 mars: | Kundservicechefen i ledningsgruppen Den egna resultaträkningen Finansiell och operativ styrning och förvaltning SLA och interna/externa avtal Mäta och följa upp |
| |
19 maj: Verksamhetsutveckling - Den kundcentrerade organisationen | Utformandet av kundservice strategiska mål Framtagandet av en kundservicestrategi Den kundcentrerade organisationen Processkartläggning som verktyg för verksamhetsutveckling Definiera ärenden som verktyg för effektivisering |
20 maj: Lagstiftning och etiska regler inom kundservice | Lagar och regelverk Konsumenträttigheter Integritet och GDPR Etiska regler och standarder |
21 maj Kontaktadagen | |
| |
27 augusti: | Digitala trender och teknologier i kundservice Kanaloptimering Analys med AI |
28 augusti: | Prognosmodeller för bemanning Nyckeltal och bemanningsplanering Flexibel bemanningsplanering Ledning i realtid och rapportering |
|
|
15 oktober: | Syfte med kundinsiktsarbetet Close the Loop - feedbackprocess Insamling av data genom kvalitativa och kvantitativa metoder Användning av AI för insamling och analys av kunddata |
16 oktober: | Strategier för kundcentrerad förändringsledning Hantering av motstånd mot förändring Kommunikation under förändring Employee Experience (EX) och dess påverkan på CX |
Avslutning med certifiering |
Praktiska detaljer: | |
Plats: | Kontaktas kontor, Kungsgatan 60 i Stockholm |
Datum och tider: | 09.00 - 17.00 enligt datumen ovan |
Priser: | 49 000 kr för medlemmar i Kontakta och 59 000 kr för icke medlemmar. Exkl moms. Luncher och studiematerial ingår. |
Kontakt: | Vid intresse, maila info@kontakta.se eller Kontakta Tina Wahlroth på 0735 66 55 22 |
Sista anmälningsdag: | 19 december 2024. |
Här kan du ladda ner en mer detaljerad beskrivning av utbildningen!