13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Från bra service till wowservice!

En utbildning och inspirationsdag kring hur ert företag kan skapa en kultur att alltid ge wowservice i bemötande både externt och internt, oberoende av kanal eller ärendetyp. Teori varvas med praktik och blandas med riktiga case. Du får verktyg för hur ert företag kan ta steget från bra service till wowservice och hur du får med dig dina medarbetare på resan, hur ni kan ändra mindset och skapa hållbara resultat!

Företag konkurrerar mer än någonsin med kundupplevelser. Produkter, priser, budskap och design går att kopiera, men själva upplevelsen i kundens kontakt med just er är unik och det är där ni behöver sticka ut. Det finns många företag och organisationer som håller hög nivå och motsvarar de höga förväntningarna. Men faktum är att då många erbjuder bra kundservice, så höjs kraven ständigt. Så hur går man från att erbjuda bra kundupplevelser till att erbjuda magiska kundmöten? Hur går man från nöjd kund till ambassadör och marknadsförare?


För att kunna ge wowservice behöver ni skapa företagskultur och kommunikation med wowkänsla. För att åstadkomma det behöver du som ledare å ena sidan förstå hur du skapar en kultur kring wowservice, å andra sidan bli medveten om och få förståelse för att det finns olika kommunikationssätt samt hur hjärnan fungerar i syfte att utveckla wowkommunikation. Oftast handlar det om att kunna bemöta på kundens sätt, att hitta en lösning som passar just den kunden och att vara proaktiv. Att ge wowservice är ett hantverk.

Det finns många chanser att skapa ambassadörer i kontakten med kunderna och under den här heldagen får du ny inspiration, ny kunskap och nya verktyg, men även kvitton på saker du redan gör rätt, för att ta steget från bra service till wowservice! Du får inspireras av och nätverka med andra och lära dig hur du uppnår hållbara resultat och samtidigt har roligt på vägen!

Du får:
* Kunskap om hur kommunikationen kan skapa wowkänsla hos mottagaren.
* Verktyg för tydlig kommunikation och hur man når fram till de man kommunicerar med, både internt och externt.
* Verktyg som du kan använda i din coaching och utveckling av dina medarbetare, för att tillsammans skapa ännu nöjdare kunder och medarbetare som blir företagets ambassadörer och marknadsförare.
* Effektiva och enkla verktyg som du direkt kan börja använda och implementera för att spara tid, pengar och energi.

Målgrupp:
Ledare inom kundservice eller kontaktcenters

Om LILO:
Joakim Lindström och Emilie Loman har framgångsrika case bakom sig och har hjälpt flera organisationer att skapa sin egen servicekultur. De har utbildats hos Disney i Orlando och gjort sin research på fältet. Förutom att utveckla organisationer har LILO med sin kunskap om wowservice inspirerat och bidragit till Kontaktas servicehandbok, som är Sveriges första handbok för riktigt bra wow-kundservice!  


Praktiska Detaljer

Datum:

13 okt 2020

Tid:

Kl 09:00-16:30

Plats:

Återkommer om plats men centralt i Stockholm 

Kostnad:

4 900 kronor Kontaktas medlemmar
6 900 kronor icke medlem i Kontakta

Vid 4 eller fler deltagare från samma företag maila för offert. Moms tillkommer.

Anmälan:Registrera din anmälan HÄR



Vid frågor vänder du dig till Linda Magnusson på
linda.magnusson@kontakta.se  eller 0704 39 00 87

OBS: I enlighet med Folkhälsomyndighetens rekommendationer vid den angivna tidpunkten kommer vi att genomföra en riskbedömning och vidta åtgärder för att minska risken för smittspridning. Vi kommer bland annat att uppmana personer med förkylningssymtom att stanna hemma och möblera med stort avstånd mellan varje person.

 Välkommen!