5
sep

Nätverksträff kundservicechefer – Tema Chatt

Idag vill många kunder på ett snabbt och smidigt sätt kommunicera med företag och få snabba och tydliga svar på sina frågor. För många kunder är chatten kundens förstahandsval. Kundserviceorganisationens uppgift blir att uppfylla och överträffa kundens förväntningar i snabba, korta, skriftliga meddelanden. Antingen live eller genom en chattbot. Gemensamt är att kunden förväntar sig omedelbara svar i skrift.

Välkommen till 2023-års tredje nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande roll. 


Tillsammans ska vi prata om hur man konstruktivt kan arbeta med chatt i en kundserviceorganisation. Vi diskuterar olika strategier kring chatten och delar med oss av erfarenheter och idéer om hur man effektivt och proffsigt använder chatten som kommunikationsväg i en kundserviceorganisation.  


På nätverksträffen träffar du personer som arbetar i liknande roll som du och har andra utmaningar du har i din vardag Vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla


Tema

Chatt.


Formatera

Nätverksträffarna har alltid olika tema. Vi startar dagen med en god frukost och inleder med en föredragshållare för att sedan gå vidare till gruppsamtal och erfarenhetsutbyte. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna kan träffa personer som arbetar i liknande roller. Vi träffas ett par gånger per år vi för att diskutera aktuella ämnen som deltagarna i gruppen får vara med att ta fram.


Vem kan delta

Nätverksgruppen är för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning. Du är driven och vill utvecklas i din roll. Du tycker om att låta dig inspireras av andra och samtidigt inspirera andra genom att dela med dig av din kunskap.


Villcor 

På nätverksträffen deltar främst personer som arbetar som kundvicechef i Kontaktas medlemsföretag. Som medlemmar och deltagare i nätverksträffar har de en garanterad plats i de olika träffarna och övriga nätverksaktiviteter. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet.


Även du som arbetar i ett bolag som ännu inte är medlemmar i Kontakta och arbetar som kunservicechef (eller motsvarande roll) är välkommen att delta i nätverksträffen. För dig som icke-medlem gäller en avgift på 250 kr (+ moms) för att delta.


Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser och begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Praktiska detaljer

Data:5 september 2023
Tid: Kl. 09.00–12.00 
Vi inleder med frukost.
Plats:Kontaktas kontor, David Bagares Gata 9 , Stockholm. 
Möjlighet att delta digitalt finns. Länk skickas till dig som är anmäld att delta digitalt.
Kostnad:Kostnadsfritt för medlemmar i Kontakta 
250 kr. (+ moms) för ej medlem i Kontakta
Anmälan:KLICKA HÄR


Vid frågor, kontakta Linda Moser på info@kontakta.se alternativt 070 439 00 87.