Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Malmö
Evenemang
  • Alla
  • Projekt
  • Utbildning
  • Frukostmöte
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • KontaktAkademin säljutbildning
  • Nätverk WFM
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • KontaktAkademin kundservice
  • Årsmöte
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chef
  • VD/Ägare
  • Chefer, Operativa chefer
  • Teamledare
  • Försäljning/Marknad
  • Medarbetare
  • WFM
  • HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Top Management
21
feb

Projektmöte – skriftlighetskrav och e-Privacy-förordningen

Den 1 september 2018 infördes ett krav på skriftligt avtal vid telefonförsäljning; ett företag som vill sälja något måste få konsumentens skriftliga bekräftelse på att denne accepterar erbjudandet. Vi på Kontakta och flera av er medlemmar deltog i påverkansarbetet med att belysa riskerna om ett skriftlighetskrav skulle införas. Det var en lång och knepig process som till slut, beklagligt nog, mynnade ut i den nya lagstiftningen.

4
mar

EXTRAINSATT! Coacha dina medarbetare till sin fulla potential!

Under en dag lär Peppe Ekmark ut metoder och verktyg som hjälper dig att coacha dina medarbetare så att de når sin fulla potential. Det blir en dag där du kommer lära dig mycket om dig själv, med vilket gör att du lättare och på ett mer naturligt sätt kommer att coacha andra.

11
mar

Kontakta nätverksgrupp för WFM - Bemanningsplanering: Effektivitet och Servicenivåer

Kontakta bjuder in dig till vår exklusiva nätverksgrupp för dig som arbetar som bemanningsplanering och WFM eller motsvarande inom kundkontaktcenter eller telefonsälj! Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. Vid varje träff fokuserar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

11
mar

Kontakta nätverksgrupp för Teamledare/Gruppchefer - Medlyssning

Kontakta inbjuder dig till vår exklusiva nätverksgrupp för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande inom kundkontaktcenter eller telefonsälj! Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. Vid varje träff fokuserar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

18
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

19
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

25
mar

KontaktAkademin Malmö: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

26
mar

KontaktAkademin Malmö: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

27
apr

Årsmöte och bolagsstämma Kontakta

Välkommen till årsmöte Föreningen Kontakta och bolagsstämma Kontakta Service AB avseende året 2019. I anslutning till mötet summerar vi året som gått samt berättar mer om Kontaktas verksamhet från 2020 och framåt. Välkomna!

5
maj

KontaktAkademin : Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

7
maj

KontaktAkademin – Medlyssning för bättre resultat!

Ni kommer under en dag att få lära er hur vi kan mäta medlyssning för att kunna dra slutsatser och analyser utifrån faktiskt data. Vilka frågor skall vi ställa? Vilka beteenden ska vi använda oss av i samtalen för att få en hög kundnöjdhet, hög försäljning och en ökad effektivitet? Arbetssättet har bevisad effekt på KPI:er som Försäljning, Nöjd Kund och Hanteringstider.

14
maj

Kontaktadagen 2020

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2020 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!