Framgångsberättelser

Det finns många berättelser från Kontaktas medlemsföretag om personer som gjort en framgångsrik karriär inom kundservice, telefonförsäljning eller andra kontaktcenterverksamheter. Erfarenhet av att arbeta med kundservice och telefonförsäljning är idag mycket meriterande och vill här återge några av de framgångsberättelser som finns bland Kontaktas medlemmar.

Här möter du framgångsrika personer bland Kontaktas medlemmar. Värt att notera är att flera av personerna nedan gått vidare ytterligare i sin karriär sedan vi träffade dem! Kontakta oss gärna för att berätta din eller kollegas intressanta historia! Ring eller maila till info@kontakta.se så återkommer vi till dig med mer information om hur man kan delta.

Möt Mikaela Lundvall, assisterande Teamledare, Barona.
Hej Mikaela, kul att få intervjua dig. Berätta, vad är det bästa att arbeta med kundservice?
- Jag älskar att arbeta med människor och att arbeta med kundkontakt på olika sätt. Jag gillar att vara i kontakt med människor. Det är också att vara i kontakt med kunder och kunna hjälpa dem och att se till att de blir nöjda. Utmana sig själv och alltid utvecklas. Man lär sig något nytt varje dag.
Läs hela Mikaela berättelse..

Möt Louise Hamilton, Head of Compensation & Benefits, Teleperformance
Hej Louise, tack för att du tar dig tiden, berätta, hur länge har du arbetat på Teleperformance?
- Jag har arbetat på Teleperformance hela min vuxna karriär vilket har resulterat i 15 år. Under resans gång har jag haft en rad olika roller vilket också symboliserar Teleperformance att du kan klättra som ung och verkligen göra det du vill och är intresserad av.
Läs hela Louise berättelse...  

Möt Tobias Steen Ahlström, Quality & Change manager, Webhelp
Hej Tobias, trevligt att få intervjua dig. Berätta, vad gjorde du innan du började på Webhelp?
- Jag började min karriär med enn lång resa inom restaurangbranschen med 10 år på Max. Jag gjorde egentligen en liknande resa där som jag har gjort på Webhelp där jag började som restaurangbiträde och avslutade som restaurangchef och partner.
 Läs hela Tobias berättelse... 

Möt Kathe Lindell, Teamchef för Academy & kontorsansvarig, Responda Group
Hej Kathe, trevligt att träffa dig. Berätta, vad är din historia, när började du på Responda Group och vad har du gjort innan?
- Jag har arbetat på Responda sedan 2017, jag är en av de få som var med när vi öppnade vårt kontor i Eskilstuna. Jag var då telefonist. Jag har alltid haft en fallenhet att lära ut så ganska snabbt fick jag det ansvaret, vi var ju inte så många då och det var ofta bredvid mig som de nya hamnade. Det var där det började och på hösten 2017 fick jag titeln utbildare för att sen gå vidare till att bli Teamchef.
Academy är vår utbildningsenhet där vi utvecklar allt vårt utbildningsmaterial för nya och befintliga medarbetare. Jag brinner för att utbilda och trivs hur bra som helst i min roll.

Läs hela Kathes berättelse...


Möt Toni Campos, Teamledare på Transcom
Hej Toni, vad kul att höra din historia, berätta, vad tycker du är det nästa med att jobba med kundservice?
- Det bästa är att hjälpa en kund att förverkliga den kundens drömmar. Jag jobbar gentemot företagskunder så där kan man verkligen hitta olika typer av lösningar för kunden som passar deras verksamhet där de kan ta tillvara på kunden på ett nytt sätt än vad de kunde tidigare.
Läs Tonis berättelse...

Möt Natalia Erbom, teamleader på Fortum
Hej Natalia, kul att träffa dig. Hur länge har du arbetat på Fortum?
- Hej och tack detsamma! Nu har jag arbetat i tre år på Fortum. Jag började själv som kundservicemedarbetare och därefter har jag gjort en resa här på Fortum. Jag har arbetat på både B2C och B2B. Efter ett par månader på B2B så fick jag rollen som Senior Agent och arbetade mycket med reklamationer och kundfeedback på olika sätt. Vidare fick jag också ansvaret för utbildningar och tog fram utbildningsmaterial och höll i hela onboardingprocessen.
Läs hela Natalias berättelse...

Möt Gabriel Henriks, COO Releasy Customer Management
Hej Gabriel! Du har gjort en fantastisk karriär. Berätta, hur har erfarenheten av telefonförsäljning och kundservice hjälpt dig att nå dit?
- Sedan 2021 är jag COO på Releasy och mitt ansvar sprider sig över alla siter! Vägen från telefonsäljare till COO handlar dels om att det här är en verksamhetstyp som skapar möjligheter, dels disciplin från min sida. Sen har jag haft oerhörd stor nytta av min erfarenhet från telefonförsäljning i mitt arbete med kundservice idag. Jag är kittlad av att bygga stolthet för yrket och att få det med bra leverans och bra kultur. Det är få saker som är så vackert som när dessa saker samspelar. Det är som på telefonsäljgolvet, det är vackert när order smattrar in!

Läs hela Gabriels berättelse...



Möt Shayan Behbahani, säljcoach och utbildningscoordinator på Qstar!
Hej Shayan! Berätta, vad tycker du är det bästa med att jobba med kundservice/telefonförsäljning?
- Första tanken jag får är möjligheten till att hjälpa andra. Det spelar ingen roll om jag jobbar med kundservice eller telefonförsäljning, för mig är det nästan samma sak; Kundservice hjälper kunden med ett problem de har, medan en säljare hjälper kund till att finna behov i att köpa en produkt eller tjänst. Det handlar till slut om att hjälpa kunden och aldrig glömma att det är kunden som betalar vår lön.
Här kan du läsa hela Shayans berättelsel

Möt Simon Rydell, framgångsrik telefonsäljare hos Citysälj i Borås!
Hej Simon, du är en framgångsrik telefonsäljare. Berätta, vad upplever du är den största positiva egenskapen en person som arbetat med telefonsälj har, jämfört med en som inte gjort det?
- Personer som arbetar med telefonförsäljning jobbar dagligen på sin kommunikativa och sociala förmåga. Jag är övertygad om att det är en väldigt bra egenskap att vara bra på att snacka, i alla situationer. Vi ser ju också att världen digitaliseras mer och mer, speciellt nu under pandemin när man har de flesta mötena digitalt. Att då ha kunskapen att få sin vilja igenom genom att bara använda rösten tror jag är en extremt bra erfarenhet.
Här kan du läsa hela berättelsen!

Möt Tina Wahlroth och hennes hennes berättelse om en fantastisk service- och säljresa från Donken till VD på Kontakta!
Kundservice och försäljning via telefon ger fantastisk start för en karriär. Du lär dig service, sälj, kommunikation, bemötande, att ta människor och så mycket mer du har nytta av i det mesta som är viktigt i livet. Dessutom sitter du i fronten för varumärken och får enorm kunskap om verksamheter du företräder, vilket ger dig möjlighet att utveckla din roll och när tiden är mogen, gå vidare i karriären.
Här har du hela berättelsen!

Möt Janna Lazic, HR-ansvarig på Online Fulfillment
Hej Janna, tack för att du tog dig tid för att svara på våra frågor. Du har en positiv upplevelse av yrket och vi vet att erfarenhet av kundservice/telefonförsäljning är mycket meriterande. Vilket är ditt främsta råd till en person som funderar på att söka ett jobb inom kundservice?
-Det kan verkligen vara ett socialt givande yrke som i sin tur kan öppna nya dörrar för den som är driven och bra på det den gör. Varför inte testa och se ifall du kan hjälpa både dig och företaget till nya höjder? När man arbetar mot kunder och uppdragsgivare, arbetar lösningsorienterat och möter enskilda behov lär man sig väldigt mycket om sig själv samtidigt. Inte minst blir man också duktig på att snacka snyggt!
Läs hela Jannas berättelse här!  


Möt Kristoffer Österberg, Produktionsansvarig på PEC, Kristinehamn.
Hej Kristoffer, kul att träffa dig! Vad tycker du är det bästa med att jobba med telefonförsäljning? 
-Skulle du ha frågat mig för 5 år sedan så hade jag säkert svarat resor, afterworks och galor utan att blinka. Så är det självklart fortfarande. Men idag, 5 år senare så värdesätter jag givetvis min personliga utveckling otroligt högt och inser att finanskrisen gjorde att jag tog ett kliv in i en bransch som jag aldrig annars hade utforskat. Alla duktiga medarbetare på PEC, uppdragsgivare och andra människor man träffar eller pratar med genom arbetet är det bästa helt klart.

Läs hela Kristoffers berättelse här!



Möt Sandra Guldbrandsson, Service Delivery Manager på Barona i Strömsund.
Hej Sandra, vad tycker du är det bästa med att jobba med kundservice?
- Utvecklingen, helt klart! På alla nivåer dessutom. Man får se sina kollegor utvecklas samtidigt som man får vara en del av den större utvecklingen som sker inom företaget, ta fram idéer, projekt och få följa med på hela resan från start till slut. Kundservice är en bransch som ständigt utmanas att utvecklas mot framtiden, oavsett vilken uppdragsgivare vi jobbar med. Företagen har på senare år lagt större fokus på kundupplevelsen, och det är ju vi experter på!
Läs hela Sandras berättelse här!

Möt Anton Olofsson, från kundservicemedarbetare till VD & Partner på Loyalty Nordic!
Hej Anton, tack för att du tar dig tid. Vilket jobb eller vilken roll har du idag och på vilket sätt har erfarenheten av kundservice/telefonförsäljning hjälpt dig att nå dit?
- oyalty Nordic har varit min väg att gå i karriären! Jag har haft roller som säljledare och kundansvarig för försäljningsprojekt B2B tillsammans med Norges största mobiloperatör, kundansvarig för ett försäljningsprojekt med fokus på elabonnemang B2B, platschef på vårt kontor i Sverige och idag är jag VD & Partner på Loyalty Nordic AB. Jag är dessutom med som co-founder i en ny satsning med fokus på att hjälpa start-ups att expandera sin försäljning och verksamhet genom ett venture capitalbolag som heter Spike Venture AS.
Läs hela Antons framgångsberättelse!

Möt Emma Link, från extrajobbare som telefonsäljare till Business Director på Barona kontakt center!
Hej Emma, trevligt att träffas! Berätta om din superkarriär är du snäll!
- Direkt efter gymnasiet började jag plugga till idrottslärare på Umeå Universitet. Efter cirka ett år i Umeå började jag söka efter extrajobb vid sidan av mina studier. Jag sökte egentligen arbete som personlig assistent men fick ett tips om Online och när jag väl varit där på intervju kändes det helt rätt att välja det extrajobb som telefonsäljare istället. Det var både en större utmaning och en bra stämning med många kollegor.

Jag stannade på företaget under många år och samlade på mig massor av erfarenhet som jag har mycket glädje av fortfarande. Den erfarenheten ledde mig sedan till mitt arbete på Kontakta och i förlängningen rollen jag har nu som Business director på Barona.
Läs hela Emmas berättelse!

Möt Anna Andersson, Chef kundcenter på Agria Djurförsäkring!
Hej Anna, Du brinner för ditt jobb som chef för ert kontaktcenter, vill du berätta mer?
- Jag har på riktigt världens bästa jobb och jag går i princip alltid till jobbet med ett leende på läpparna. Att få vara med och skapa kundupplevelser i absoluta toppklass tillsammans med mina engagerade chefer och medarbetare är en fantastisk upplevelse och jag får ibland nypa mig i armen när jag tänker på alla framgångar vi har tillsammans. Ingen dag är den andra lik. Att vi också har möjligheten att kombinera ett stort djurintresse med försäljning/service är för mig en oslagbar kombination. Vi skapar trygghet för djur och människor varje dag på Agria, det känns meningsfullt för mig!
Läs mer om Annas berättelse... 

Möt Emma Kandelin, Chef Kalix Tele24 Akademi
Du har en imponerande resa på Kalix Tele24 bakom dig. Men du hade lite funderingar från början, berätta mer om det!
- ag hade lite fördomarna om jobbet i början, men det försvann ganska omgående när jag började. Att man har en fyra veckors intern grundutbildning när man börjar som telefonist gjorde att jag insåg att här tar man hand om både personal och kunder på ett bra sätt, mycket fokus på kvalitet. Hos oss är det många som stannar kvar länge, flera som var med från starten 1992 är fortfarande kvar och trivs. Och själv hade jag ju bara tänkt jobba här i ca 1 år och sedan gå vidare, men i och med att jag fått testa många olika arbetsuppgifter och fått möjligheten att utvecklas internt har jag stannat kvar.
Läs hela framgångsberättelsen med Emma Kandelin...

Möt Victoria Frelin, Chef Externa aktiviteter och kundkontakter på Collectum.
Vilket jobb eller vilken roll har du idag och på vilket sätt har erfarenheten av kundservice hjälpt dig att nå dit? 
- Idag arbetar jag som Chef Externa aktiviteter och kundkontakter. Jag tror att jag har en god erfarenhet av att hantera kundkontakter för att jag har pratat med kunder och hanterat ärenden själv. Jag gjorde det som mina medarbetare gör idag vilket gör att jag har en stor förståelse för kunden och mina kollegor. Jag hade 6 olika roller på min tidigare arbetsplats där jag var i 16 år och på så sätt skapat mig en bredd och förståelse om hur olika avdelningar fungerar som också har en betydelse för vart jag är idag.
Läs mer om hela Victorias berättelse här

Möt Maria Sjödin, sitechef på Coor Service Management
Vilket jobb eller vilken roll har du idag och på vilket sätt har erfarenheten av kundservice hjälpt dig att nå dit?
- Jag är faktisk kvar på samma ställe som där jag började arbeta år 2003 (!!!), men jag har gjort massor av olika saker och haft ett gäng olika roller under åren. När jag hade arbetat på Manpower något år såldes outsourcing-verksamheten till Addici, som i sin tur sedan köptes av Coor år 2012. Under årens lopp har jag arbetat som kommunikatör, administratör och schemaläggare, gruppchef och, sedan 2009, som sitechef.
Läs Marias hela berättelse!

Maria Sjödin
Möt Mikael Andersson, Enhetschef kundservice hos Skånetrafiken
Du har en lång karriär inom kundkontakter. Börja med att berätta om din karriär och hur resan till Skånetrafiken sett ut!
- Jag har väl egentligen jobbat med kundkontakter i hela mitt yrkesliv och den största delen av det inom banksektorn. Den första tiden var det kundkontakt på traditionellt kontor där man möte kunderna ”face-to-face” dagligen. Sedan övergick det till att vara enbart via telefon då jag övergick till en tjänst på kontaktcenter på bank och då både som agent och sedan som chef. De sista femton åren har det varit som chef för kundserviceverksamhet som hanterat alla de nya kanalerna med mail, chatt och Facebook. Sedan två år är jag då enhetschef för delar av Skånetrafikens Kundtjänst i Malmö. Läs hela Mikaels berättelse!

Mikael Andersson webb
Möt Karin Löfgren, Platschef Kundservice på Nordea bank Uppsala
När man besöker er upplever man att du är nära din personal och att ni är en stor arbetsplats, men med bra sammanhållning. Hur arbetar du för att försöka se alla i en stor organisation? 
- På vår arbetsplats har vi öppet 24/7 och det är ständigt en strid ström av arbetskamrater som kommer och går genom dörren. Jag brukar säga god morgon när jag går hem och möter kvällsmedarbetarna?? När man jobbar 24/7 är det otroligt viktigt att skapa en arbetsplats där alla blir sedda och där alla är med och bidrar till en fin arbetsmiljö. Att lära sig namnen på alla (ca 250), att varje morgon gå runt och hälsa, att prata och berömma tror jag ger en bra grund. Dessutom pratar vi mycket medarbetarskap...
Läs hela Karins berättelse här...

Karin Löfgren till webben
Möt Kenny Leinonen, Business Development Manager (BDM) på Canal Digital. Vill du berätta om din karriär inom telemarketing och om din karriär inom kundkontakter. Vad har du gjort tidigare och vad upplever du har tagit dig dit du är idag? 
- Jag började på Online Fulfillment under min gymnasietid där jag sålde alltifrån tidningsprenumerationer till bredbandslösningar. Efter en tid som säljare fick jag mer ansvar i en roll som säljcoach och projektansvarig. Efter några år som säljcoach på Online fick jag möjligheten att som Account manager på Telenor vara en del i att driva deras TM. Sedan dess har jag hållit mig till Telenor-koncernen och är idag ansvarig för Canal Digitals TM.
Läs hela Kennys berättelse här!

Kenny Leinonen
Möt Nathalie Björklund som brinner för kund- och medarbetarmöten i sin roll som teamchef på Responda!
Vad var det som gjorde att du började arbeta med kunddialoger/växelhantering?
- Jag började som många andra med telefonförsäljning där jag tidigt märkte att det inte passade mig, min personlighet och vad jag brann för. När min vän tipsade om ett arbete som innebar service och problemlösning på en svarsservice kändes det spännande men framförallt gav det mig en härlig känsla i magen!
Läs hela Nathalies berättelse här!

Nathalie Björklund

Möt Robin Röse Lundgren kommunikatör på Prospector!

Hej Robin! Jag läste en artikel om dig i Nya Lidköpings tidning. Bakgrunden till artikeln var att du upplevde att du hade svårt att få jobb för att du är kortväxt, men att du fick chansen hos Prospector som är medlemmar i Kontakta. Berätta mer! 
- Jag sökte sommarjobb men hade inget körkort som nästan alla tjänster krävde. Jag skrev därför in mig hos Arbetsförmedlingen och sökte massor med jobb, men fick inga svar. Jag blev så frustrerad! Artikeln kom till utifrån att jag började känna att det kanske var att jag var kortväxt som var orsak till mina svårigheter att få jobb. Sedan träffade jag en kompis som arbetade med telemarketing på Prospector och frågade om jag var intresserad. Jag fick kontakten Mia Eng, fick möjligheten att komma och prova på jobbet, det funkade och jag fick provanställning! Nu trivs jag toppen!
Läs hela Robin Röse Lundgrens berättelse!

Robin närbild liten
Möt Kira Bolding avdelningschef på Online Fulfillment Sverige AB. 
Hej Kira, vad gjorde att du började arbeta med telefonförsäljning?
- Jag ville gärna ha ett extrajobb under gymnasietiden och hörde talas om Online i Lund. Det verkade vara en rolig arbetsplats och jag gav telefonförsäljning en chans. Jag trivdes som fisken i vattnet direkt och gör det fortfarande, nästan 14 år senare.

Vilket jobb har du idag och hur hjälpte dina tidigare roller dig dit?
- Idag arbetar jag som Avdelningschef för vår Telemarketing och Kundserviceavdelning i Lund, där vi är ca 150 anställda. Under min tid på Online har jag arbetat som telefonsäljare, Coach/Teamledare, Kundansvarig och Produktionschef...
Läs mer om Kira!

Kira 2
Möt Daniel Akierman TM Specialist på Telia Company
Hej Daniel, du är "kundbesatt" TM Specialist på Telia Company. Berätta mer om dig själv och vilket jobb har du idag? 
- Idag arbetar jag som TM Specialist på Partner Channels, vilket innebär att mitt uppdrag är att göra en djupare analys om vad som sker i TM kanalen och hur det påverkar försäljningen och våra kunder.
Rent operativt besöker jag återförsäljarna och är på plats ute i produktion för att medlyssna, stöttar dem som driver affären, för att säkra att man bedriver TM för kundens bästa. Jag är den som har helikopterperspektivet på TM återförsäljarnas påverkan på kundmötet. Eftersom rollen kräver kunskap om och en förståelse för TM verksamheten, har min erfarenhet inom olika områden av ”TM-maskineriet” hjälpt mig att lyfta blicken i mitt arbete.
Läs hela Daniels berättelse!

Daniel Akierman liten
Möt Annéa Hellgren biträdande områdeschef på Universitetsmedia gruppen/RTM Media Sales Group
Hej Annéa, berätta vad gjorde du innan du började arbeta med telefonförsäljning?
- Jag började som säljare och fick mycket hjälp och blev uppmärksammad när jag tog kliv framåt och utvecklades, vilket gav mig ännu mer energi och vilja. Jag satte tidigt upp som mål att bli Team Sales Coach och delade med mig av målet till min närmsta chef. Inom bara ett par veckor efter det så fick jag testa på att coacha andra kollegor vilket gick bra och någon/några månader efter det fick jag titeln TSC. Med tanke på att jag själv kan påverka min egen lön, min egen utveckling och verkligen får uppmärksamhet för ALLT jag gör så känner jag mig motiverad och vill jobba extra hårt, hela tiden! Det lönar sig verkligen!
Läs hela berättelsen här!

Annea liten
Möt Toppsäljarna på Relinx!
Vi har besökt det nystartade telefonsäljbolaget Relinx AB och där träffade vi toppsäljarna Bob Davidsson, Joakim Holmström, Ellinor Bogstedt och Marcus Björkfjäll (i nämnd ordning på bilden) . De har alla jobbat som telefonsäljare i 2-5 år och trivs mycket med sina jobb. Berätta, vad gjorde ni innan du började arbeta telefonförsäljning?
- Vi hade inte haft några direkt ”riktiga” jobb, utan det var mest lite ströjobb på olika företag.
Vilket var ert första jobb inom telefonförsäljning?
För de flesta av oss var våra första jobb på Provoice och nu är det jättespännande att få börja en ny resa med ett helt nytt bolag!
Läsa hela intervjun!

Relinx gruppbild - liten
Möt Christine Sivertsson Bid manager och kvalitetssamordnare på Kalix Tele24. 
Vilket jobb har du idag och hur hjälpte ditt jobb inom kundservice/telefonförsäljning dig dit?
- Idag arbetar jag i en kombinerad roll som Bid Manager och Kvalitetssamordnare. Där jag i rollen som Bid Manager ansvarar för att bevaka och besvara offentliga upphandlingar för vårt tjänsteutbud och samverka med partners i KST-upphandlingar och i rollen som Kvalitetssamordnare ansvarar jag för att driva och vidareutveckla kvalitetsarbetet i organisationen i linje med ISO 9001, ISO 14001 samt ISO 26000 utifrån ett socialt ansvarstagande.
Läs hela intervjun med Christine!

Bild Christine Sivertsson
Möt Anna Stjernholm, ansvarig TM produktion på Kombispel.
Hej Anna, vilket var ditt första jobb inom telefonförsäljning?
Under min mammaledighet jobbade jag med sponsorsales B2B på Cancerhjälpen och det var på den vägen jag kom i kontakt med Makalös AB där jag sedan började jobba. Delaktighet, utvecklings möjligheter, variation och en fantastisk stämning gjorde att jag blev kvar i många år. Idag jobbar jag på Kombispel. På Kombispel hanterar jag allt kring våra lottförsäljningskampanjer ut mot byråerna. Telemarketing är den största införsäljningskanalen här på Kombispel...
Möt Anna Stjerholm på Kombispel!

Anna Stjernholm
Möt Marijana Bergic client coordinator på H1 Communications.
Hej Marijana, vilket jobb har du idag och hur hjälpte ditt jobb inom kundservice dig dit? 
Idag arbetar jag på H1 Communication som Client coordinator. Jag började som agent hösten 2008 med inkommande samtal inom kundservice. Efter en kortare tid fick jag möjlighet att ta ansvar för en produktionslina inom kundservice. Som Client coordinator levererar jag nyckeltal internt och ansvarar för kundens SLA, NKI, mm. I dagsläget är vi 25 medarbetare på produktionslinan och min roll är att ge medarbetarna rätt förutsättningar till att utföra sitt arbete på bästa sätt och trivs och mår bra på jobbet.
Möt Marijana Bergic på H1! 

Marijana Begic - liten
Möt Henrik Toftblad Holmgren Platschef på One CC.
Hej Henrik, berätta vilket jobb har du idag och hur hjälpte ditt jobb inom kundservice/telefonförsäljning dig dit?
Idag arbetar jag som platschef på ONE Contact i Malmö där vi har 2st kontor. Arbetet innebär allt från anställdas välbefinnande, till lokaler, hålla mål, sätta budget, kontakt med uppdragsgivare och leverantörer. Utan min bakgrund inom kundtjänst skulle jag omöjligt ha kunnat göra det jag gör idag. Förutom att lära sig branschen från grunden, bidrog tiden i telefon med att lära sig att vara stresstålig, hårdhudad, samt kunna hantera situationer som man inte planerat för. Man pratar med kunder som ofta inte har koll och man ska guida, hjälpa, sälja utifrån de kriterierna. Tar man in all den informationen och utvecklar den vidare så kan man applicera det på många saker här i livet.
Möt Henrik Toftblad Holmgren, Platschef på ONE Contact

Henrik Toftblad Holmgren liten
Möt Gunilla Carlsson Kundservicechef på E.ON som alltid med arbetat kunder!
Hej Gunilla, du har alltid arbetat med kunder! Berätta gärna mer om dig själv, vad gjorde du innan du började arbeta med kundservice?
Jag har arbetat med kunder och kundservice i princip hela mitt yrkesverksamma liv. De första åren jobbade jag dock inom IT (eller ADB, som det hette då). Nu är jag chef för E.ONs kundservice för våra el-kunder inom B2C/SME-segmenten. Jag har haft många olika jobb och uppdrag inom koncernen, men de har hela tiden haft någon koppling till våra kunder och vår marknad.
Möt Gunilla Carlsson, E.ON Kundsupport Sverige AB
Gunilla Carlsson, E.ON
Möt Rody El-Haddad VD på Client Solution.
Hej Rody, du är entreprenören som tackar telefonförsäljningen
Berätta mer om dig själv och vad som ligger bakom dina framgångar?

Idag driver jag, tillsammans med min vän och kompanjon Mohamed El-Achkar, företaget Client Solutions där vi är sammanlagt 18 anställda och det är ett företag inom telefonförsäljarbranschen, en bransch som har skapat det mesta i min jobbkarriär. Det är tack vare denna typ av business som jag har kunnat lära mig så oerhört mycket att jag idag kan driva ett eget företag och göra det på ett bra sätt. Jag har lärt mig oerhört mycket om människor och hur vi funkar och för mig är business människor och inget annat.
Läs hela Rody El-Haddads berättelse..

Rody El-Haddad liten
Gratulerar Richard, fantastiskt att höra att du nu i december 2015 arbetat 10 år som telefonsäljare på Citysälj! På vilket sätt har arbetet med telefonförsäljning påverkat dig som person?
Efter 10 åren med telefonförsäljning så har jag givetvis utvecklats som både människa och säljare och det är en stor skillnad jämfört med den jag var 2005. Jag tror att jobbet bättrat på mitt självförtroende då jag tidigare inte trott att säljare var något för mig. Tidigare har jag haft lite svårt att kontakta folk över telefon men nu gör jag det dagligen. Jag har också lärt mig att lyssna och tillgodose kundens behov vilket är oerhört viktigt inom försäljning, inte minst inom B2B där jag jobbar nu.
Läs hela Richard Anderssons berättelse!

Richard Andersson liten
Möt Jessica Pralits - Teamleader på Telge Energi Kundcenter!
Jessica berättar bland annat om hur hon kom in på en kontaktcenterkarriär och vilken betydelse som telefonen har för både försäljning och kundservice hos ett energibolag. Hon resonerar även kring hur man bäst kan höja statusen på att arbeta inom kontaktcenter
Läs hela intervjun med Jessica Pralits
Jessica Pralits liten
Från folkskygg och ensam – till social entreprenör!
En hjälporganisation på Filippinerna, samt en hotellverksamhet som hans föräldrar ska driva. Så ser Phillip Manfredssons mål ut. Och det finns ingen som tvivlar på att han kommer att nå dem – han har ju redan kommit en bra bit på väg. Men när allt började var han en blyg och vilsen tonåring som bara kände sig utanför.
– Säljaryrket har förändrat mitt liv. Man kan säga att jag har gått en tio år lång kurs i personlig utveckling, och under tiden har jag fått väldigt bra betalt!
Läs hela berättelsen om Philip Manfredsson, vVD på Citysälj
manfredsson liten