Möt Sandra Guldbranssson, Service Delivery Manager, Barona Strömsund

Namn: Sandra Guldbrandsson
Titel: Service Delivery Manager
Företag: Barona, Strömsund

Sandra Guldbrandsson, du är Service Delivery Manager på Barona i Strömsund som även är din hemstad. Vi vill gärna höra mer om din bakgrund och vilka steg du du har tagit för att ta dig dit du är idag. 

Vad gjorde du innan du började arbeta med kundservice?
Jag gick djurvård på gymnasiet och efter studenten fick jag jobb som djurvårdare och lärare på samma gymnasium. Där jobbade jag i ett år innan jag började inom kundservice.

Vilket var ditt första jobb inom kundservice?
Det var som kundservicemedarbetare på Ageris för 7 år sen. Jag flyttade tillbaka till min hemort och såg att Ageris sökte medarbetare, så jag fick komma på intervju och börja redan dagen efter!

Vilket jobb eller vilken roll har du idag och på vilket sätt har erfarenheten av kundservice hjälpt dig att nå dit?
Jag jobbar kvar inom samma företag som idag är Barona. Idag jobbar jag som Service Delivery Manager. Jag är otroligt tacksam att jag har fått gjort hela resan från start fram tills idag, att få börja med det mest grundläggande inom kundservice och sedan få möjligheten att jobba sig uppåt som specialist, team manager osv. Idag har jag ett helhetsperspektiv som gör att jag vet vad som är viktigt för alla parter, oavsett om det är medarbetaren, uppdragsgivaren eller vi som företag.

Vad tycker du är det bästa med att jobba med kundservice?
Utvecklingen helt klart! På alla nivåer dessutom, man får se sina kollegor utvecklas samtidigt som man får vara en del av den större utvecklingen som sker inom företaget, ta fram idéer, projekt och få följa med på hela resan från start till slut. Kundservice är en bransch som ständigt utmanas att utvecklas mot framtiden, oavsett vilken uppdragsgivare vi jobbar med. Företagen har på senare år lagt större fokus på kundupplevelsen och det är ju vi experter på!

Vad är den viktigaste erfarenhet som du haft med dig från det jobbet i din fortsatta karriär?
Att alltid våga ge det där lilla extra. Jag vill alltid kämpa för att kunna överträffa kundens förväntningar i alla kundmöten. Våga ta hjälp om det skulle behövas, och att inte vara rädd att samarbeta för att nå ett bättre resultat. Det kommer man långt på!

Vad upplever du är den största positiva egenskapen en person som arbetat med kundservice har, jämfört med en som inte gjort det?
Man har en bättre förståelse för andra människor. Vi lär oss hur man ska bemöta människor på ett professionellt sätt och vi har fokus på problemlösningar. Att vi alltid vill kundens bästa är en fin egenskap vi bär som också genomsyrar våra privatliv.

Du har en positiv upplevelse av yrket och vi vet att erfarenhet av kundservice är mycket meriterande. Vilket är ditt främsta råd till en person som funderar på att söka ett jobb inom kundservice?
Gör det! Våga prova på och våga utmana dig själv. Det är ett fantastiskt yrke, speciellt inom outsourcing som bara öppnar upp för ännu fler möjligheter. 

Vad anser du är den viktigaste frågan för kontaktcenter just nu?
Enhetlig kundservice i alla kanaler, att man ska vara tillgänglig helst 24/7. Behöver man hjälp så vill man ha det snabbt. Det är också ett stort fokus på automatiseringar, AI och botar.

Hur ser du på framtiden för verksamheter som arbetar med kundkommunikation och kundrelationer?
Det kommer bli spännande framöver att se allt som AI har att erbjuda till exempel. Det är en rolig och spännande framtid vi har till mötes, dessutom ger det oss möjligheten att alltid kunna erbjuda det främsta inom just kommunikation och kundrelationer. Vi jobbar hårt med att ligga i framkant i utvecklingen och jag tror det är en stor fördel inför framtiden.

 

Tack Sandra för att du tog dig tiden!
Lycka till med allt!

Linda, Kontakta