Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • KontaktAkademin kundservice
  • Nätverk HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Utbildning
  • Frukostmöte
  • Nätverk Chef
  • Nätverk Kundservicechef
  • Medlemsdag
  • Nätverk WFM
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Medlemmar
  • Chefer, Operativa chefer
  • Klagomålsansvarig
  • Medarbetare
  • Teamledare
  • Chef
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • WFM
  • Kundservicechef
  • Försäljning/Marknad
  • HR
  • Top Management
  • VD/Ägare
16
dec

Kontakta framtidsspanar & önskar God Jul

Vi på Kontakta har mottagit flera önskemål om att vi ska summera aktuella frågor, ge en statusuppdatering på vårt arbete och vad som komma skall för alla som arbetar med kundservice och telefonförsäljning.

25
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla

Välkommen på en givande och viktig utbildning där vi fokuserar på skriftlig kommunikation. Idag är flödet av mail och skriftlig, digital information enormt. Det ställer höga krav på dig som skriver att fånga mottagarens intresse och skriva på ett förståeligt och tydligt sätt. Varje kommunikation behöver vara unik och personlig och vi kan inte längre förlita oss på färdiga mallar.

2
feb

Kontakta Nätverk för kundservicechefer och teamledare/gruppchefer inom sälj och kundservice. Tema: Att leda generation Z

I många av våra medlemsföretag arbetar unga människor, generation Z. Företagen har en viktig uppgift att lotsa in unga människor i arbetslivet och samtidigt få de unga medarbetarna att arbeta med professionalitet och effektivitet. Det blir då extra viktigt att leda denna generation på ett sätt så de verkligen förstår, utvecklas och bidrar.

8
feb

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

9
feb

Kontakta Nätverk för WFM

Workforce Management – Effektiv bemanningsplanering. WFM inkluderar alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektive och lönsam bemanning. Idag finns många system som hjälper till i detta viktiga och noggranna arbete. Med en modern Workforce Managementlösning kan företaget automatisera processerna. Vilka processer prioriterar man, vilka nyckeltal mäter man och vad kan man göra för att göra sitt arbete med WFM ännu bättre?

8
mar

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

14
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

16
mar

KontaktAkademin: Leda bra eller leda bäst!

En utbildning som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Utbildningen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv & bli bättre på att leda dina medarbetare.

21
mar

Kontakta Nätverk för kundservicechefer. Tema Självledarskap

Med självledarskap får dina medarbetare större ansvar. Ansvar för sin tid och ansvar för sin egen utveckling. Med detta ansvar så växer dina medarbetare och leder sig själva i större utsträckning. Självledarskap börjar hos individen. Att arbeta för att stärka självledarskap hos dina medarbetare kommer leda till positiva effekter för hela organisationen.

22
mar

Kontakta Nätverk för teamledare/gruppchefer – Tema Psykisk ohälsa

Psykisk ohälsa har blivit alltmer vanligt. Dagens samhälle med höga prestationskrav, ständig uppkoppling och sociala medier är några faktorer som orsakar att en större antal människor drabbas av psykisk ohälsa. I många av våra medlemsföretag arbetar också väldigt unga människor. Hur kan du som ledare leda ditt team till att prestera högt och samtidigt motverka psykisk ohälsa? Hur leder du unga människor att nå höga mål utan att jobba så hårt att de blir sjuka?

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

26
apr

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

2
maj

Kontakta Nätverk för kundservicechefer – Tema Självservice

Idag vill många kunder på ett snabbt och smidigt sätt interagera med företag på ett sätt som värdesätter deras tid. För många kunder är självservice deras förstahandsval i enklare frågor. Självservice kan ge dig som kundservicechef många insikter och bättre förståelse för vad kunderna efterfrågar och i vilken kanal. Att låta kunderna genomföra vissa moment genom självservice ökar också resurserna att hjälpa kunderna med mer komplicerade ärenden.

3
maj

Kontakta Nätverk för teamledare/gruppchefer. Tema effektiv planering / hur får du dagen att räcka till?

Välkommen till 2023-års andra nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

25
maj

Kontaktadagen 2023

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2023 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!

5
sep

Nätverksträff kundservicechefer – Tema Chatt

Idag vill många kunder på ett snabbt och smidigt sätt kommunicera med företag och få snabba och tydliga svar på sina frågor. För många kunder är chatten kundens förstahandsval. Kundserviceorganisationens uppgift blir att uppfylla och överträffa kundens förväntningar i snabba, korta, skriftliga meddelanden. Antingen live eller genom en chattbot. Gemensamt är att kunden förväntar sig omedelbara svar i skrift.

12
sep

Kontakta Nätverk för WFM

Workforce Management – Effektiv bemanningsplanering. WFM inkluderar alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektive och lönsam bemanning. Idag finns många system som hjälper till i detta viktiga och noggranna arbete. Med en modern Workforce Managementlösning kan företaget automatisera processerna. Vilka processer prioriterar man, vilka nyckeltal mäter man och vad kan man göra för att göra sitt arbete med WFM ännu bättre?

7
nov

Kontakta Nätverk för kundservicechefer – Tema Bemanning

Att bemanna kundserviceavdelningen med rätt kompetens till rätt uppgift i rätt tid är en av de viktigaste uppgifterna en ledare inom kundservice har. Kunderna förväntar sig tydlig och korrekt hjälp inom rimlig tid och du som ledare vill leverera imponerande och oklanderlig kompetent service från ditt team. Hemligheten är att bemanna rätt person på rätt uppgift i rätt tid.