Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Digitalt
  • Webinar
  • Göteborg
Evenemang
  • Alla
  • KontaktAkademin kundservice
  • Utbildning
  • Webinar
  • Frukostmöte
  • Årsmöte
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
  • Medlemsdag
Målgrupp
  • Alla
  • Klagomålsansvarig
  • Medarbetare
  • Teamledare
  • Chefer, Operativa chefer
  • Kundservicechef
  • Top Management
  • VD/Ägare
  • Chef
  • WFM
  • Försäljning/Marknad
  • HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Medlemmar
20
mar

KontaktAkademin: Win-back och hur du behåller era kunder!

Det är mer lönsamt att behålla en befintlig kund än att värva en ny. Därför är samtalen där kunder kontaktar oss för att avsluta sina affärer med oss, en absolut nödvändighet att hantera professionellt, för att behålla kunderna. Genom att möta kunderna där de är, få förståelse för deras orsaker och argument, kan du bli träffsäker i ditt erbjudande till kunden och på så sätt skapa möjlighet att vända kunden till att fortsätta vara kund. Du kan till och med skapa en djupare och långsiktigt värdefull kundrelation.

18
apr

Kontakta frukost Göteborg: Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice

I marknadsundersökningar kan vi läsa om att AI är ett område som kundserviceorganisation kommer göra fler och mer omfattande satsningar på under de kommande åren. Parallellt upplever många att AI mest känns som en ogenomtränglig djungel. AI kan vara smått och stort, enkelt och avancerat. AI kan användas både direkt mot kund, som stöd för medarbetarna och för analys. AI kommer många skepnader och lösningar – ja helt enkelt är det inte! I denna frukost vill vi guida er genom att bjuda på konkreta tips och rekommendationer som vi tror kan hjälpa er på resan.

19
apr

Kontakta webinar: AI chatbots – 4 do’s och don’ts!

Under det senaste året har en AI-hysteri med ChatGPT i spetsen lett till att många företag har fått upp ögonen för generativ AI. Men hur använder vi generativ AI på bästa sätt när det kommer till kundservice och mer specifikt chatbots? Och vilka fallgropar bör vi hålla koll på? I vårt kommande webinar kommer du att lära dig om just detta med fyra tydliga DO's och DON'Ts för hur du lyckas med en riktigt bra kundservice chatbot.

23
apr

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i tal och skrift med wow-känsla!

En kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa ”wow” i dina kundmöten, både i telefon och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Kommunikation och service är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer.

24
apr

Kontakta frukost Stockholm: Så hittar du rätt AI-satsningar i din kundservice

I marknadsundersökningar kan vi läsa om att AI är ett område som kundserviceorganisation kommer göra fler och mer omfattande satsningar på under de kommande åren. Parallellt upplever många att AI mest känns som en ogenomtränglig djungel. AI kan vara smått och stort, enkelt och avancerat. AI kan användas både direkt mot kund, som stöd för medarbetarna och för analys. AI kommer många skepnader och lösningar – ja helt enkelt är det inte! I denna frukost vill vi guida er genom att bjuda på konkreta tips och rekommendationer som vi tror kan hjälpa er på resan.

14
maj

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

16
maj

KontaktAkademin Stockholm: CX – Ett strategiskt verktyg för kundservicechefen

En utbildning där du lär dig att kartlägga kundresan och designs kundupplevelsen. Du kommer att få verktyg och insikter som krävs för att effektivt kartlägga kundresor och hur du kan använda kundresekartläggningen som ett strategiskt verktyg för att förbättra kundupplevelsen och bidra till organisationens förbättringsarbete.

23
maj

Kontaktadagen 23 maj 2024

Kontaktadagen är Sveriges största konferens och mötesplats för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen som är ett måste om du vill ta del av det senaste och nätverka med kollegor!

18
sep

Kontaktas medlemsdag Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.