Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
  • Webinar
Evenemang
  • Alla
  • Utbildning
  • Utbildning
  • Webinar
  • Frukostmöte
  • Nätverk Chef
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Nätverk WFM
  • KontaktAkademin kundservice
Målgrupp
  • Alla
  • Medarbetare
  • Chef
  • Teamledare
  • WFM
  • Chefer, Operativa chefer
  • Nätverk Teamledare/Coach
26
okt

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

27
okt

KontaktAkademin: Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning uppdelad på två halvdagar med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

16
nov

KontaktAkademin: Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

18
nov

Hyllning till Service- och Säljhjältar!

Den 18 november bjuder Kontakta in teamledare & medarbetare i våra medlemsbolag till en fysiskt eller digital eftermiddag med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som arbetar med kommunikation på distans. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

25
nov

Kontakta Frukost Stockholm: Självschemaläggning – Låt kundservicemedarbetare styra sin egen arbetstid!

Att ha möjligheten att påverka sin arbetstid och innehållet i sin arbetsdag är viktiga faktorer för medarbetare i Kundservice. Telia gästar Kontaktas frukost och berättar varför man önskade den här funktionen från Calabrio, och hur de idag, efter implementeringen av självschemaläggning låter sina medarbetare styra tider för fikarast och luncher

26
nov

Kontakta webinar: Människans livsviktiga roll i en alltmer digitaliserad värld

En våg av digitalisering och automatisering sköljer över alla typer av verksamheter. Företag vill digitalisera och automatisera för att bli mer effektiva och kapa kostnader. Det är lätt att se denna omställning som att människans roll blir mindre viktig. Men vi bör i stället se det som att de nya verktygen ska framhäva människan ännu mer.

1
dec

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Ge feedback på rätt sätt med Lilo!

Det är en svår balans att ge feedback på rätt sätt. Det finns forskning som visar att det mest effektiva är att fokusera på de beteenden som du vill se mer av och ignorera de negativa. Feedback är svårt att både ge och få eftersom det i grunden bygger på att vi är rädda för att såra andra och för att själva bli sårade. Därför brukar feedback ofta bli en emotionell stund för båda parter. Ofta är feedback-situationer av negativ art vilket gör att människor blir stressade, kan få tunnelseende och att det låter mer negativt än vad det i själva verket är.

8
dec

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

9
dec

KontaktAkademin: Kommunicera i mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår!

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. Så frågan kvarstår: hur skapar vi en wow-känsla i skrift?