Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Digitalt
  • Webinar
  • Göteborg
  • Linköping
  • Malmö
  • Sundsvall
Evenemang
  • Alla
  • Medlemsdag
  • Frukostmöte
  • Webbinarium
  • Webinar
  • Seminarium
  • Utbildning
  • Utbildning
  • Årsmöte
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chef
  • Chefer, Operativa chefer
  • Teamledare
  • WFM
  • Medarbetare
  • Klagomålsansvarig
  • Top Management
  • VD/Ägare
  • Försäljning/Marknad
  • HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Medlemmar
26
jan

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

9
feb

Kontakta frukost Göteborg: Kvalitet och wow i kundkontakten!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter. För att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar, och ibland överträffa med en wow-känsla, krävs ett brett arbete där hela verksamheten är engagerad. I detta seminarium får du ta del av en palett av exempel på vad du måste ha koll på för att kunna leverera wow till dina kunder!

16
feb

KontaktAkademin: Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

17
feb

Kontakta frukost Stockholm: Kvalitet och wow i kundkontakten!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter. För att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar, och ibland överträffa med en wow-känsla, krävs ett brett arbete där hela verksamheten är engagerad. I detta seminarium får du ta del av en palett av exempel på vad du måste ha koll på för att kunna leverera wow till dina kunder!

8
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

10
mar

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

23
mar

Kontakta frukost Linköping: Kvalitet och wow i kundkontakten!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter. För att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar, och ibland överträffa med en wow-känsla, krävs ett brett arbete där hela verksamheten är engagerad. I detta seminarium får du ta del av en palett av exempel på vad du måste ha koll på för att kunna leverera wow till dina kunder!

30
mar

Kontakta frukost Malmö: Kvalitet och wow i kundkontakten!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter. För att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar, och ibland överträffa med en wow-känsla, krävs ett brett arbete där hela verksamheten är engagerad. I detta seminarium får du ta del av en palett av exempel på vad du måste ha koll på för att kunna leverera wow till dina kunder!

6
apr

KontaktAkademin Stockholm – Medlyssning för bättre resultat!

Medlyssning är nyckeln till att få veta vad som verkligen utspelar sig i samtalen när era kunder och ert företag möts. De flesta arbetar med medlyssning på ett eller annat sätt. I denna utbildning får du lära dig att ta medlyssningen till en ny nivå, som ger nöjdare medarbetare och bättre måluppfyllelse!

7
apr

Kontakta frukost Sundsvall: Kvalitet och wow i kundkontakten!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter. För att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar, och ibland överträffa med en wow-känsla, krävs ett brett arbete där hela verksamheten är engagerad. I detta seminarium får du ta del av en palett av exempel på vad du måste ha koll på för att kunna leverera wow till dina kunder!

27
apr

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

3
maj

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

4
maj

KontaktAkademin: Kommunicera i mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår!

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. Så frågan kvarstår: hur skapar vi en wow-känsla i skrift?

19
maj

Kontaktadagen 2022

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2022 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!

21
sep

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

19
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Vi har märkt att detta är en fråga som många företag bekymrar sig över. Det är därför kanske inte konstigt att ledare pratar om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och att själva tjänsten eller produkten har blivit en ren hygienfaktor.