Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
  • Malmö
  • Webinar
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • Utbildning
  • Nätverk WFM
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Nätverk Chef
  • Nätverk HR
  • KontaktAkademin kundservice
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Medarbetare
  • Chef
  • WFM
  • Teamledare
  • HR
  • Försäljning/Marknad
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Top Management
  • VD/Ägare
29
jan

Kontakta Webinar : Leda på distans - det nya normala!

Dagens arbetsliv är mer geografiskt utspritt än någonsin och Sverige hamnar på plats nummer 3 i Europa att ha flest arbetare på distans. En utveckling som är här för att stanna. Att vara ledare är svårt som det är, nu ska du dessutom få med dig hela teamet som inte sitter bredvid dig. Vad bör du som ledare tänka på för att uppnå ett bra och effektivt arbetssätt för ditt distansledarskap?

4
feb

Kontakta Webinar: Så skapar du supernöjda och lojala kunder

Kundservice är den enhet som har direkt kontakt med bolagens kunder. Här finns det en stor potential att fånga upp information kring vad dina kunder är mer eller mindre nöjda med, och sedan arbeta med datan för att ta välgrundade beslut som leder till bättre kundupplevelser. Informationen kan vara en riktig guldgruva för att bygga kundrelationer, bara man tar hand om den på rätt sätt.

9
feb

Kontakta Nätverk för WFM (Digitalt) - Bemanningsplanering: Effektivitet och Servicenivåer

Kontakta bjuder in dig till vår exklusiva nätverksgrupp för dig som arbetar som bemanningsplanering och WFM eller motsvarande inom kundkontaktcenter eller telefonsälj! Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. Vid varje träff fokuserar vi på nya områden som syftar till att inspirera och utveckla! Denna gång kör vi helt digitalt. Låt oss samla Sveriges bästa WFM.are och dela kunskap och inspiration från vardagsrummet.

10
feb

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Medlyssning (Digitalt Live)

Kontakta inbjuder dig till vår nätverksgrupp för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande inom kundkontaktcenter eller telefonsälj! Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. Vid varje träff fokuserar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

10
feb

Kontakta Nätverk Kundservicechef (Digitalt) Nyckeltalen vi ska fokusera på för bästa effekt och resultat!

Är du nyfiken och vill ha inspiration på hur marknadsledande kundserviceorganisationer arbetar med mål och uppföljning? Hur hittar du rätt nyckeltal för att styra din verksamhet mot de mål som ditt företag har? Välkommen på en nätverksträff där vi leder dig genom nyckeltalens djungel!

11
feb

Kontakta Nätverk HR: Psykisk ohälsa! Digitalt

Psykisk ohälsa ökar i samhället och den yngre generationen mår allt sämre. Det är ett konstaterande som vi fått höra de senaste åren. Det är få rapporter eller undersökningar som berättar hur vi kan motverka psykisk ohälsa så hur arbetar du med det på ett strukturerat och hållbart sätt? Hur kan du se på en person att han/hon inte mår bra innan det är försent? Hur kan du aktivt arbeta med psykisk ohälsa i din organisation för att minska personalomsättning, få bättre arbetsmiljö och minskad stress hos personalen? I denna nätverksträff möter du Magnus Ekström från Hero. Han brinner för hållbara människor och tar upp de stora och viktiga frågorna för diskussion.

10
mar

KontaktAkademin Digitalt: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

11
mar

KontaktAkademin Digitalt: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

23
mar

Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

25
mar

Hyllning till Service- och Säljhjältar!

Den 25 mars bjuder Kontakta in teamledare & medarbetare i våra medlemsbolag till en digital förmiddag med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som kämpat hårt i kölvattnet av corona under våren, sommaren, hösten och vintern. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

14
apr

KontaktAkademin Stockholm: Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

4
maj

KontaktAkademin: Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

27
maj

Kontaktadagen 2021

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2021 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!