Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
  • Webinar
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • Utbildning
  • Seminarium
  • Medlemsdag
  • Utbildning
  • Frukostmöte
  • Nätverk WFM
  • Nätverk Chef
  • Nätverk Teamledare/Coach
Målgrupp
  • Alla
  • Chef
  • Teamledare
  • Chefer, Operativa chefer
  • VD/Ägare
  • Medlemmar
  • Medarbetare
  • WFM
  • Nätverk Teamledare/Coach
17
sep

Kontakta Webinar: Omställning med kunden i fokus - Möt Scrive och Telenor!

När Covid hotade att förstöra den globala ekonomin var en gemensam nämnare övergången till fjärrarbete. Alla behövde ta reda på hur man anpassar sig till det nya normala. Under pandemins tidiga dagar såg Scrive att kunder som redan valt att gå längre i sin digitalisering än andra, också hade lättare att övergå och möjliggöra för sina medarbetare att arbeta hemifrån.

22
sep

Kontakta medlemsdag!

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår och vidare minst vart 5:e år.

24
sep

Kontakta Webinar - Trendspaning på kundservice med Calabrio!

Tre av fyra kontaktcenter har helt eller delvis flyttat till molnet. Nästa fas kommer att handla mer om ”vad och hur” än om ”var” kontaktcenter ligger. I detta webinar kommer vi att få veta vilka fördelar som finns med molnlösningar och vilka viktiga förutsättningar som erbjuds för att utveckla framtidens kontakt centers.

28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

8
okt

Kontakta webinar: Root Cause med Joakim från Lilo!

Kundservice är en guldgruva av information och har stor betydelse för arbetet med att skapa lojala kunder, ändå ses kundservice ofta som ett kostnadsställe och en slasktratt som förväntas lösa kundernas problem. Problem som ofta har sitt upphov i en annan del av organisationen.

13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

14
okt

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda på distans

I mångas vardag är Distansledarskap det nya normala. Sverige ligger på 3e plats i Europa när det gäller hemarbete. Detta ställer utökade krav på fler ledare, då fler förmågor behöver användas för att skapa hållbar motivation & prestation.

15
okt

Kontakta Frukost Stockholm: Affärsinsikter i Kundservice!

Kundservice är ett nav och verksamheters absolut viktigaste funktion för insamling av affärsdata om kunder. Kunskap som är en förutsättning för att utveckla en kundresa som verkligen möter kundens behov. Kontakta har tillsammans med Erik Mokvist på Axholmen och ett antal av våra medlemmar tagit fram en guide för vilka relevanta data som en kundservice kan samla in och förse resten av organisationen med.

20
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Vi har märkt att detta är en fråga som många företag bekymrar sig över. Det är därför kanske inte konstigt att ledare pratar om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och att själva tjänsten eller produkten har blivit en ren hygienfaktor.

21
okt

Kontakta Nätverk WFM - Höstens datum är spikade!

Välkommen till höstens nätverksträffar för dig som arbetar med WFM frågor. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

22
okt

Kontakta webinar: De viktigaste faktorerna för att bedriva framgångsrik kundservice!

Att skapa en bra kundupplevelse har aldrig varit viktigare än idag. Och dessutom mycket svårare. Kunderna är smartare, har högre förväntningar och har fler likvärdiga alternativ att välja på där konkurrensfördelar såsom täckning, kvalitet eller pris nu jämnats ut. För att lyckas i dag måste du därför vara bäst på att bry dig om dina kunder! Kundservice har gått från att vara en kostnad till att vara en viktig faktor för företagets konkurrenskraft!

27
okt

KontaktAkademin: Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning uppdelad på två halvdagar med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

16
nov

KontaktAkademin: Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

17
nov

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda i förändring!

Som ledare behöver du kunna förändringsledning. Speciellt om du är ledare för kundservice där förändring är en del av vardagen. Det är vanligt att behöva representera ditt företags beslut om förändringar och samtidigt leda förändringar som du själv vill driva.

18
nov

Hyllning till Service- och Säljhjältar!

Den 18 november bjuder Kontakta in teamledare & medarbetare i våra medlemsbolag till en digital eftermiddag med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som arbetar med kommunikation på distans. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

1
dec

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Ge feedback på rätt sätt med Lilo!

Det är en svår balans att ge feedback på rätt sätt. Det finns forskning som visar att det mest effektiva är att fokusera på de beteenden som du vill se mer av och ignorera de negativa. Feedback är svårt att både ge och få eftersom det i grunden bygger på att vi är rädda för att såra andra och för att själva bli sårade. Därför brukar feedback ofta bli en emotionell stund för båda parter. Ofta är feedback-situationer av negativ art vilket gör att människor blir stressade, kan få tunnelseende och att det låter mer negativt än vad det i själva verket är.

9
dec

KontaktAkademin: Kommunicera i mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår!

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. Så frågan kvarstår: hur skapar vi en wow-känsla i skrift?