Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Digitalt
  • Webinar
  • Göteborg
Evenemang
  • Alla
  • Utbildning
  • Webbinarium
  • Webinar
  • Nätverk Chef
  • Utbildning
  • Medlemsdag
  • Projekt
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Frukostmöte
  • Nätverk Kundservicechef
  • KontaktAkademin kundservice
  • Nätverk HR
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Medarbetare
  • Försäljning/Marknad
  • Klagomålsansvarig
  • Teamledare
  • Chef
  • Chefer, Operativa chefer
  • HR
  • Medlemmar
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Top Management
  • VD/Ägare
  • Säljare
  • Kundservicechef
  • WFM
28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

30
sep

Kontakta webinar: Från kontaktcenter till ett värdecenter och en förbättringsmotor

2019 på började Täby kommuns kontaktcenter sin serviceresa och är idag ett värdecenter och en förbättringsmotor som driver serviceutveckling tillsammans med verksamheterna. De går mot att få en allt mer central roll och ökad status inom kommuner vilket är viktigt för deras resa.

2
okt

Kontaktas Customer Service Week

Kontakta firar Customer Service Week 3 - 7 oktober med ett fullspäckat innehåll som bara är att använda rakt av i er kundservice. Boka upp er och få en vecka full av evenemang, artiklar, tävlingar och priser, helt kostnadsfritt och endast för våra medlemmar!

19
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och enormt viktigt i kvalitetsarbetet!

21
okt

Kontakta webinar: Hantverket kundservice

Kundservice är verkligen ett hantverk. Vissa har det direkt. Vissa behöver träna lite. Men, vad är det som gör kundservicemedarbetaren till en framgångsrik sådan och hur liknar man kundservice till hantverk? Möt Serviceproffsen LILO - Joakim Lindström och Emilie Loman i detta härliga webinar som tydliggör kundservice som hantverk.

25
okt

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

8
nov

KontaktAkademin Stockholm: WFM på 1 dag. Workforce Management – effektiv bemanningsplanering

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att medarbetarna ska ha en bra vardag med minimal stress. WFM innebär alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektiv och välmående arbetskraft. Det handlar om att planera rätt resurser, i rätt tid, för rätt arbetsuppgifter. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare.

23
nov

Kontakta Nätverk för kundservicechefer - tema karriärstrappa (del 2)

Karriärstrappor har visat sig minska personalomsättningen. Genom att skapa tydliga vägar för kompetensutveckling ges personalen inspiration att själva ta initiativ att prova nya roller och uppdrag. Det ger ökad motivation och medarbetare som stannar längre. I denna nätverksträff tar vi fram den ultimata karriärstrappan! Välkommen på del två i vårt projekt där vi diskuterar karriärstrappa för dina medarbetare som vi påbörjar den 14 september.

23
nov

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer på kundservice - Tema: Sociala Medier

Sociala medier blir ett alltmer vanligare och viktigare tillägg till de kanaler som kundserviceavdelningar hanterar. Hur du kommunicerar i sociala medier bidrar idag starkt till hur din organisation uppfattas och vad ni är villiga att leverera. Välkommen till nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice.

29
nov

KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.

1
dec

Kontakta frukost Göteborg: Framgångsrik kundservice via chatt

Erbjud snabb service i realtid och hjälp fler besökare samtidigt för att förbättra kundupplevelsen! Det låter helt fantastiskt bra och är en ganska vanlig beskrivning av en chattfunktion. Men är det så enkelt? Möt vinnarna av Sveriges Bästa Kundservice 2022 när de berättar om sitt framgångsrika arbete med just chatten.

7
dec

Kontakta Nätverk för teamledare/gruppchefer inom telefonsälj

Välkommen till årets sista nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

18
jan

Kontakta Nätverk för kundservicechefer och teamledare/gruppchefer inom sälj och kundservice. Tema: Att leda generation Z

I många av våra medlemsföretag arbetar unga människor, generation Z. Företagen har en viktig uppgift att lotsa in unga människor i arbetslivet och samtidigt få de unga medarbetarna att arbeta med professionalitet och effektivitet. Det blir då extra viktigt att leda denna generation på ett sätt så de verkligen förstår, utvecklas och bidrar.

24
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

25
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla

Välkommen på en givande och viktig utbildning där vi fokuserar på skriftlig kommunikation. Idag är flödet av mail och skriftlig, digital information enormt. Det ställer höga krav på dig som skriver att fånga mottagarens intresse och skriva på ett förståeligt och tydligt sätt. Varje kommunikation behöver vara unik och personlig och vi kan inte längre förlita oss på färdiga mallar.

1
feb

Kontakta frukost Stockholm: Framgångsrik kundservice via chatt

Erbjud snabb service i realtid och hjälp fler besökare samtidigt för att förbättra kundupplevelsen! Det låter helt fantastiskt bra och är en ganska vanlig beskrivning av en chattfunktion. Men är det så enkelt? Möt vinnarna av Sveriges Bästa Kundservice 2022 när de berättar om sitt framgångsrika arbete med just chatten.

8
feb

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

14
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

21
mar

Kontakta Nätverk för kundservicechefer. Tema Självledarskap

Med självledarskap får dina medarbetare större ansvar. Ansvar för sin tid och ansvar för sin egen utveckling. Med detta ansvar så växer dina medarbetare och leder sig själva i större utsträckning. Självledarskap börjar hos individen. Att arbeta för att stärka självledarskap hos dina medarbetare kommer leda till positiva effekter för hela organisationen.

22
mar

Kontakta Nätverk för teamledare/gruppchefer

Välkommen till 2023-års första nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

26
apr

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

25
maj

Kontaktadagen 2023

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2023 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!