Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Webinar
  • Malmö
Evenemang
  • Alla
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • Medlemsdag
  • Utbildning
  • Utbildning
  • Frukostmöte
  • Webinar
  • KontaktAkademin kundservice
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Teamledare
  • Chef
  • VD/Ägare
  • HR
  • WFM
  • Medarbetare
  • Försäljning/Marknad
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Top Management
24
sep

KontaktAkademin Stockholm: Coacha dina medarbetare till sin fulla potential

Att vara ledare är kanske bland det svåraste som finns. Att nå fram till alla i gruppen samtidigt som man ska leda vägen, lyssna in, fatta beslut, delegera och motivera. En del säger att man föds till ledare men det är inte sant. Några har kanske lättare för det, men alla kan lära sig!

6
okt

Kontakta medlems- och introduktionsdag (Stockholm)

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår och vidare minst vart 5:e år.

13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Från bra service till wowservice!

En utbildning och inspirationsdag kring hur ert företag kan skapa en kultur att alltid ge wowservice i bemötande både externt och internt, oberoende av kanal eller ärendetyp. Teori varvas med praktik och blandas med riktiga case. Du får verktyg för hur ert företag kan ta steget från bra service till wowservice och hur du får med dig dina medarbetare på resan, hur ni kan ändra mindset och skapa hållbara resultat!

16
okt

Frukost Stockholm - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

5
nov

KontaktAkademin Stockholm - Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

5
nov

KontaktAkademin Online: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

18
nov

Skapa världens bästa team – en utbildning för ledare!

En tvådagarskurs som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Kursen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv, bli bättre på att leda dina medarbetare  och skapa en säljande verksamhetskultur.

25
nov

KontaktAkademin : Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

27
maj

Kontaktadagen 2021

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2021 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!