Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Webinar
  • Digitalt
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Nätverk Chef
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • Utbildning
  • Webbinarium
  • Utbildning
  • KontaktAkademin kundservice
  • Medlemsdag
  • Projekt
  • Nätverk HR
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chef
  • HR
  • Klagomålsansvarig
  • Medarbetare
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Teamledare
  • Top Management
  • WFM
  • Chefer, Operativa chefer
  • VD/Ägare
  • Försäljning/Marknad
  • Medlemmar
  • Säljare
  • Kundservicechef
2
sep

Kontakta webinar: Den nya ISO standarden för kundkontaktcenter – nu kan du certifiera dig!

Konsumenter röstar i allt högre grad med plånboken och där alternativ inte finns, ökar klagomål och missnöjde markant. Konsumentmarknaden blir allt mer komplex, vilket innebär att företag måste erbjuda komplexitet i sina kundkontakter för att alltid kunna erbjuda vad konsumenter efterfrågar.

7
sep

Kontakta frukost med nätverkande i Malmö: Framgångsrik kundservice via chatt

Erbjud snabb kundservice i realtid och hjälp fler besökare samtidigt för att förbättra kundupplevelsen! Det låter helt fantastiskt bra och är en ganska vanlig beskrivning av en chattfunktion. Men Är det så enkelt? Och vad händer om du inte klarar av att bemanna den? Förbättrar det verkligen kundupplevelsen om du inte har en strategi/inte kan svara kunden så det ändå slutar med att kunden får ringa till kundservice?

9
sep

Kontakta webinar – Robotsamtal, Kontakta ger dig guiden för vad som gäller!

Välkommen på webinar där Kontaktas Tina Wahlroth och Mattias Lindberg, advokat på Bird & Bird, möts i ett samtal om robotsamtal. Vad är ett robotsamtal? Vilken lagstiftning gäller? Vad behöver du som jobbar med kundservice och telefonförsäljning tänka på? I detta webinar får du svar på dessa frågor och fler i det viktiga ämnet robotsamtal.

14
sep

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Del 2 2022!

Välkommen till årets andra och höstens första nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

14
sep

Kontakta Nätverk för kundservicechefer - tema Karriärstrappa

Välkommen till årets andra och höstens första nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning inom kundservice. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

16
sep

Kontakta webinar: Så blir man Sveriges bästa telefonsäljföretag

... det vet Effective Communication! Effective Communcation tog, för andra året i rad, hem priset som Sveriges bästa Telefonsäljföretag i tävlingen Guldkontakt. Med år av kvalitetsarbete och ihärdig uppföljning har de lyckats att nå fram till där de är idag. Hur har de arbetat och vad har de gjort för att nå fram till denna succé?

20
sep

KontaktAkademin Stockholm: Leda bra eller leda bäst – en utbildning för ledare inom sälj och kundservice!

En utbildning som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Utbildningen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv & bli bättre på att leda dina medarbetare.

23
sep

Kontakta webinar: Så skapar man Sveriges bästa kundservice

Så skapar man Sveriges bästa kundservice – det vet Skånetrafiken. Vinnare av Sveriges bästa kundservice 2022. Känslan du upplever när du står på perrongen en kall vinterdag och tåget inte kommer känner vi alla igen. Eller frustrationen när bussen som ska infinna sig vid en tidpunkt lyser med sin frånvaro. Närmast till hands är att ringa kundservice och där får du också chansen att säga ett och två väl valda ord.

28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med serviceproffsen Joakim Lindström och Emilie Loman (Lilo) tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

30
sep

Kontakta webinar: Från kontaktcenter till ett värdecenter och en förbättringsmotor

2019 på började Täby kommuns kontaktcenter sin serviceresa och är idag ett värdecenter och en förbättringsmotor som driver serviceutveckling tillsammans med verksamheterna. De går mot att få en allt mer central roll och ökad status inom kommuner vilket är viktigt för deras resa.

4
okt

KontaktAkademin: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor och leverera alltmer imponerande service. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

5
okt

KontaktAkademin: Kommunicera så att mottagaren läser och förstår – mejl och chatt

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Att oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande du som kommunicerar kan inte längre förlita dig på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift för att både leverera ett tydligt budskap samtidigt som du ger personlig service.

18
okt

KontaktaAkademin Stockholm: Sälja bra eller sälja bäst!

Många säljare idag vet mycket om vad som krävs för att lyckas. Men … vill du sälja bra eller vill du sälja BÄST? Små saker gör stor skillnad och det skapar framgång hos en säljare. Om du gör jobbet grundligt, kommer du att lyckas!

19
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

21
okt

Kontakta webinar: Hantverket kundservice

Kundservice är verkligen ett hantverk. Vissa har det direkt. Vissa behöver träna lite. Men, vad är det som gör kundservicemedarbetaren till en framgångsrik sådan och hur liknar man kundservice till hantverk? Möt Serviceproffsen LILO - Joakim Lindström och Emilie Loman i detta härliga webinar som tydliggör kundservice som hantverk.

25
okt

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

8
nov

KontaktAkademin Stockholm: WFM på 1 dag. Workforce Management – effektiv bemanningsplanering

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att medarbetarna ska ha en bra vardag med minimal stress. WFM innebär alla de aktiviteter ett företag gör för att säkerställa effektiv och välmående arbetskraft. Det handlar om att planera rätt resurser, i rätt tid, för rätt arbetsuppgifter. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare.

11
nov

Kontakta webinar: Ett enastående samarbete med kundresan i fokus

En solig vårdag några veckor efter Kontaktadagen och vinnarna i Guldkontakt har presenterats, träffar vi på Kontakta Webhelp på deras kontor i Solna. Webhelp är ett av Sveriges största callcenter för outsorucing. I sitt framgångsrika arbete där de representerar Electrolux, kom de tvåa i tävlingen Guldkontakt.

16
nov

Hyllning till Service- och Säljhjältar!

Den 16 november 2022 bjuder Kontakta in teamledare & medarbetare i våra medlemsbolag till en eftermiddag med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som arbetar med kommunikation på distans. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

23
nov

Kontakta Nätverk för kundservicechefer - tema karriärstrappa

Välkommen till årets och höstens sista nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning inom kundservice. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla! Detta är också del två i vårt projekt där vi diskuterar karriärstrappa för dina medarbetare.

23
nov

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Tema Sociala Medier

Välkommen till årets och höstens sista nätverksträff för dig som arbetar som teamledare, gruppchef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

29
nov

KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.

24
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera effektivt i telefon

Välkommen på en lärorik utbildning där vi fördjupar oss i kommunikation över telefon. Idag när många kunder är bekväma med teknik, kan de flesta söka svar på enkla frågor själva. När en kund då vänder sig till kundservice förväntar sig kunden att få hjälp med alltmer komplicerade frågor samtidigt som de förväntar sig en hög grad av service. Detta ställer högre krav på dig som kundservicemedarbetare. Du behöver kunna ge kunden hjälp med alltmer komplicerade frågor och kommunicera på ett tydligt och enkelt sätt.

25
jan

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i mejl och chatt med wowkänsla

Välkommen på en spännande utbildning där vi fokuserar på skriftlig kommunikation. Idag är flödet av mail och skriftlig, digital information enormt. Det ställer höga krav på dig som skriver att fånga mottagarens intresse och skriva på ett förståeligt och tydligt sätt. Allt fler kunder föredrar att kontakta företag via mail eller chat istället för det traditionella telefonsamtalet. Många kunder är också idag vana att själva söka information digitalt. Frågorna som kunderna har när de kontaktar kundservice blir därför alltmer komplicerade samtidigt som de förväntar sig personligt bemötande och imponerande service. Varje kommunikation behöver vara unik och personlig och vi kan inte längre förlita oss på färdiga mallar.

14
mar

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

25
maj

Kontaktadagen 2023

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2023 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!