Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
  • Webinar
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • Nätverk Chef
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Utbildning
  • Seminarium
  • Medlemsdag
  • Utbildning
Målgrupp
  • Alla
  • Chef
  • Chefer, Operativa chefer
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Teamledare
  • VD/Ägare
  • Medarbetare
  • WFM
10
sep

Kontakta webinar: Kontorets framtid och utformning!

Runt 80 % av Sveriges kontorsanställda vill helt eller delvis arbeta på kontor även i framtiden. Däremot ställs nya krav på ökad flexibilitet, smartare arbetsformer, större variation och bättre utformning av lokaler och miljö. Detta framgår av en färsk opinionsundersökning där ett tvärsnitt av svenska folket berättar hur de ser på framtidens arbetsplats.

14
sep

Kontakta Nätverk för kundservicechefer: Kundservice som konkurrensmedel Del 1!

Hur kommer det sig att vissa lyckas bättre än andra? Finns det ett recept för framtidens strategier för kundservice? Vi kommer under en förmiddag att få lyssna och djupdyka i diskussioner kring viktiga faktorer som alla behöver finnas på plats och vara synkade för att säkerställa framtidens konkurrenskraft. Vilket uppdrag ska er kundservice ha och vilka delar behöver vara på plats för att ni ska nå dit?

15
sep

KontaktAkademin: Leda bra eller leda bäst – en utbildning för ledare inom sälj och kundservice!

En tvådagarskurs som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Kursen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv, bli bättre på att leda dina medarbetare  och skapa en säljande verksamhetskultur.

17
sep

Kontakta Webinar: Omställning med kunden i fokus - Möt Scrive och Telenor!

När Covid hotade att förstöra den globala ekonomin var en gemensam nämnare övergången till fjärrarbete. Alla behövde ta reda på hur man anpassar sig till det nya normala. Under pandemins tidiga dagar såg Scrive att kunder som redan valt att gå längre i sin digitalisering än andra, också hade lättare att övergå och möjliggöra för sina medarbetare att arbeta hemifrån.

22
sep

Kontakta medlemsdag!

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår och vidare minst vart 5:e år.

24
sep

Kontakta Webinar - Trendspaning på kundservice med Calabrio!

Tre av fyra kontaktcenter har helt eller delvis flyttat till molnet. Nästa fas kommer att handla mer om ”vad och hur” än om ”var” kontaktcenter ligger. I detta webinar kommer vi att få veta vilka fördelar som finns med molnlösningar och vilka viktiga förutsättningar som erbjuds för att utveckla framtidens kontakt centers.

28
sep

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

29
sep

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda på distans

I mångas vardag är Distansledarskap det nya normala. Sverige ligger på 3e plats i Europa när det gäller hemarbete. Detta ställer utökade krav på fler ledare, då fler förmågor behöver användas för att skapa hållbar motivation & prestation.

8
okt

Kontakta webinar: Root Cause med Joakim från Lilo!

Kundservice är en guldgruva av information och har stor betydelse för arbetet med att skapa lojala kunder, ändå ses kundservice ofta som ett kostnadsställe och en slasktratt som förväntas lösa kundernas problem. Problem som ofta har sitt upphov i en annan del av organisationen.

13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

20
okt

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Vi har märkt att detta är en fråga som många företag bekymrar sig över. Det är därför kanske inte konstigt att ledare pratar om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och att själva tjänsten eller produkten har blivit en ren hygienfaktor.

22
okt

Kontakta webinar: De viktigaste faktorerna för att bedriva framgångsrik kundservice!

Att skapa en bra kundupplevelse har aldrig varit viktigare än idag. Och dessutom mycket svårare. Kunderna är smartare, har högre förväntningar och har fler likvärdiga alternativ att välja på där konkurrensfördelar såsom täckning, kvalitet eller pris nu jämnats ut. För att lyckas i dag måste du därför vara bäst på att bry dig om dina kunder! Kundservice har gått från att vara en kostnad till att vara en viktig faktor för företagets konkurrenskraft!

27
okt

KontaktAkademin: Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning uppdelad på två halvdagar med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

16
nov

KontaktAkademin: Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

17
nov

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda i förändring!

Som ledare behöver du kunna förändringsledning. Speciellt om du är ledare för kundservice där förändring är en del av vardagen. Det är vanligt att behöva representera ditt företags beslut om förändringar och samtidigt leda förändringar som du själv vill driva.

18
nov

Hyllning till Service- och Säljhjältar!

Den 18 november bjuder Kontakta in teamledare & medarbetare i våra medlemsbolag till en digital eftermiddag med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som arbetar med kommunikation på distans. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

1
dec

Kontakta Nätverk för Teamledare/Gruppchefer - Ge feedback på rätt sätt med Lilo!

Det är en svår balans att ge feedback på rätt sätt. Det finns forskning som visar att det mest effektiva är att fokusera på de beteenden som du vill se mer av och ignorera de negativa. Feedback är svårt att både ge och få eftersom det i grunden bygger på att vi är rädda för att såra andra och för att själva bli sårade. Därför brukar feedback ofta bli en emotionell stund för båda parter. Ofta är feedback-situationer av negativ art vilket gör att människor blir stressade, kan få tunnelseende och att det låter mer negativt än vad det i själva verket är.