Sortera

Ort
  • Alla
  • Sundsvall
  • Stockholm
  • Malmö
  • Digitalt
  • Webinar
  • Göteborg
Evenemang
  • Alla
  • Frukostmöte
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • Nätverk Kundservicechef
  • Nätverk WFM
  • Utbildning
  • Webbinarium
  • KontaktAkademin kundservice
  • Webinar
  • Kontaktadagen
  • Medlemsdag
  • Utbildning
  • Nätverk Chef
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • HR
  • Klagomålsansvarig
  • VD/Ägare
  • Kundservicechef
  • Teamledare
  • Chef
  • WFM
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Medarbetare
  • Försäljning/Marknad
  • Top Management
30
mar

Kontakta frukost Sundsvall: Nya ”Etiska regler för kundkommunikation på distans och kundservice” och ISO för kundkontaktcenters!

För första gången introduceras Etiska regler för kundservice på svenska marknaden, en självreglering som anger god sed i kundservice. Genom att tillämpa etiska regler säkerställer vi en fungerande konsumentmarknad med trygga kundkontakter, samtidigt som vi slipper begränsande regelkrångel i form av lagstiftning. Dessutom har vi den internationella ISO-certifieringen av kundservice snart på plats.

31
mar

Kontakta frukost Stockholm: Nu lanseras Etiska regler för kundkommunikation på distans och kundservice!

För första gången introduceras Etiska regler för kundservice på svenska marknaden, en självreglering som anger god sed i kundservice. Genom att tillämpa etiska regler säkerställer vi en fungerande konsumentmarknad med trygga kundkontakter, samtidigt som vi slipper begränsande regelkrångel i form av lagstiftning.

18
apr

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Idag pratar många ledare om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen. I takt med att allt fler kunder förväntar sig service i världsklass får kundserviceenheter en allt viktigare roll i det strategiska och operativa kundupplevelsearbetet. För att bättre kunna möta såväl interna som externa behov kopplat till kundupplevelse erbjuder Kontakta nu tillsammans med företaget Redway en CX-utbildning.

19
apr

KontaktAkademin Stockholm: Wowservice för teamledare/coacher - Att hållbart leda en kundservice i världsklass!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver du idag leverera riktigt bra service, wowservice, i varje kundmöte. För att hållbart prestera detta över tid behöver du motiverade och engagerade serviceproffs och för detta krävs utökade krav på ledare då fler förmågor behöver användas. Om du lyckas med detta kan du också undvika och slippa andra vanliga utmaningar som missnöje, sjukskrivningar och att hela tiden släcka bränder. När vi nu dessutom ofta leder på distans så behöver vi som ledare vara extra tydliga, trygga och trevliga för att lyckas med detta.

26
apr

KontaktAkademin: Certifiera dig som kundkommunikatör

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att behålla kunder behöver du idag leverera bra service med tydligt budskap i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta, tillsammans med Emilie Loman från Serviceproffsen tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer.

4
maj

Kontakta frukost Göteborg: Kundupplevelse i världsklass i den digitala världen!

Trycket på kundservice fortsätter att öka och känslan av att befinna sig i ”mittenläget” har aldrig varit så påtaglig. Kundservicen balanserar mellan interna och externa påtryckningar – kunderna kräver snabbare, enklare och mer personlig kundservice samtidigt som organisationen behöver nå sina budgetmål och effektivisera verksamheten.

5
maj

Kontakta webinar: Så drar du bäst nytta av ny teknik som ChatGPT och talanalys!

Open AI:s Chat GPT och nya AI-språkmodeller har tagit världen med storm. Förenklat uttryckt kan Chat GPT jämföras med Google: - Ställ vilken fråga som helst, men i stället för att få massa sökträffar får du en text med ett svar levererad. Ställ därefter valfria följdfrågor och håll en naturlig konversation.

9
maj

KontaktAkademin: Kommunikation, feedback & självkänsla – En dag för dig och ditt ledarskap!

Ledarskap handlar om att få alla medarbetare att med beslutsamhet och entusiasm sträva mot samma mål. Ledare blir du genom ditt sätt att vara och hur du påverkar andra. Ditt ledarskap formas och utvecklas hela tiden och du behöver därför ständigt fylla på med ny kunskap, inspiration och nya verktyg.

25
maj

Kontaktadagen 2023

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2023 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!

19
sep

Kontaktas medlemsdag

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

21
sep

KontaktAkademin Stockholm: Leda bra eller leda bäst!

En utbildning som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Utbildningen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv & bli bättre på att leda dina medarbetare.

26
sep

KontaktAkademin: Så Leder du Generation Z!

Den första generationen som är födda med mobiltelefonen i handen och som alltid haft tillgång till relativt snabbt internet. De ägnar stor del av sin tid åt sociala medier och datorspel och använder inte telefonen till att ringa med. Nästan all kommunikation sker i text och mailväxling anses ta för lång tid. Många har också starka humanitära, ideella och ekonomiska värderingar samt ser på auktoritet på nya sätt.