Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
Evenemang
  • Alla
  • Utbildning
  • Webinar
  • Årsmöte
  • Seminarium
  • Kontaktadagen
  • Utbildning
  • Medlemsdag
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Chef
  • Medarbetare
  • Top Management
  • VD/Ägare
  • Teamledare
  • WFM
22
apr

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda på distans

I mångas vardag är Distansledarskap det nya normala. Sverige ligger på 3e plats i Europa när det gäller hemarbete. Detta ställer utökade krav på fler ledare, då fler förmågor behöver användas för att skapa hållbar motivation & prestation.

28
apr

Kontakta summerar Q1 2021!

Vi på Kontakta har mottagit flera önskemål om att vi ska summera aktuella frågor, ge en statusuppdatering på vårt arbete och vad som komma skall för alla som arbetar med kundservice och telefonförsäljning.

11
maj

Certifiera dig som kundkommunikatör!

Kundkommunikation är navet i alla verksamheter och för att få behålla kunder behöver man idag leverera bra service i varje kundmöte. Hemligheten bakom riktigt professionell service är att bli en riktigt bra kundkommunikatör. Därför har Kontakta tagit fram Sveriges första certifieringsutbildning för kundkommunikatörer!

18
maj

KontaktAkademin: CX för kundservicechefer!

Har du som kundservicechef någon gång funderat på hur du med små medel kan förändra kundupplevelsen inom kundservice för att just ditt företag ska bli mer attraktivt? Vi har märkt att detta är en fråga som många företag bekymrar sig över. Det är därför kanske inte konstigt att ledare pratar om att kundupplevelse, eller CX (Customer Experience), är den viktigaste konkurrensfördelen och att själva tjänsten eller produkten har blivit en ren hygienfaktor.

27
maj

Kontaktadagen 2021!

Kontaktadagen, årets största konferens för alla som arbetar med kundmöten via telefon och digitala kanaler! Kontaktadagen 2021 blir en hybrid med kickstart 27 maj, följd av mini-konferenser under 4 veckor.

2
jun

KontaktAkademin Crashcourse - Att leda i förändring!

Som ledare behöver du kunna förändringsledning speciellt om du är ledare för kundservice där förändring är en del av vardagen. Det är vanligt att behöva representera ditt företags beslut om förändringar, och samtidigt leda förändringar som du kanske själv vill driva, eller pga yttre faktorer som du inte styr över.

15
sep

KontaktAkademin: Leda bra eller leda bäst – en utbildning för ledare inom sälj och kundservice!

En tvådagarskurs som kommer hjälpa dig och ditt team att skapa resultat du inte trodde var möjligt. Kursen är till för dig som arbetar i ledande befattning inom service och sälj. Du vill som ledare utveckla dig själv, bli bättre på att leda dina medarbetare  och skapa en säljande verksamhetskultur.

22
sep

Kontakta medlemsdag!

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår och vidare minst vart 5:e år.

13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

27
okt

KontaktAkademin: Praktisk arbetsrätt för chefer!

En heldagsutbildning uppdelad på två halvdagar med fokus på hur man hanterar olika frågor inom arbetsrätten som rör dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning. Perfekt utbildning för dig som behöver mer grund att stå på när du står inför olika utmaningar i din operativa verksamhet.

16
nov

KontaktAkademin: Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.