Sortera

Ort
  • Alla
  • Digitalt
  • Stockholm
  • Linköping
  • Malmö
  • Sundsvall
  • Göteborg
Evenemang
  • Alla
  • Webinar
  • KontaktAkademin kundservice
  • Seminarium
  • Frukostmöte
  • Nätverk SYD
  • Nätverk HR
  • Nätverk WFM
  • Nätverk Klagomålsansvarig
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • Medlemsdag
  • Utbildning
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Medarbetare
  • Teamledare
  • Chef
  • HR
  • WFM
  • Klagomålsansvarig
  • VD/Ägare
  • Försäljning/Marknad
  • Nätverk Teamledare/Coach
  • Top Management
16
jun

Kontakta Webinar : Kundsamtal ger värdefulla affärsinsikter med analys av AI - Del 2

Alla samtal i kundservice och telefonförsäljning går att transkribera till text och all text går att analysera med AI. Genom att arbeta med Artificiell Intelligens ges numera möjlighet att få fram nya affärsinsikter ur all alla kundsamtal och all tillgänglig kundservicedata. Med verkligt case visar Bonnier, Gamgi och Loxysoft hur det går till, vad du kan få reda på samt vilka praktiska actions och arbetsprocesser företag i framkant redan tagit!

26
aug

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

27
aug

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

2
sep

Frukost Linköping - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

2
sep

KontaktAkademin Malmö: Kommunicera i telefon så att mottagaren lyssnar och förstår – och merförsäljning

En lärorik utbildning där vi fördjupar oss i att kommunicera över telefon. När kunderna själva kan söka rätt på svaren till många enkla frågor, så behöver medarbetarna i kundservice kunna svara på allt svårare frågor. Dessutom vill många kundserviceavdelningar i större utsträckning arbeta med relevant och genomtänkt merförsäljning. Det ställer höga krav på att kommunicera väl!

2
sep

Kontakta Nätverk SYD - Välkommen till Länsförsäkringar Skåne!

Kontakta välkomnar till nätverksträff för dig som arbetar som ansvariga över kundservice/support bland våra medlemsföretag i södra Sverige. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla! I denna nätverksträff träffar vi Länsförsäkringar Skåne där vi har möjlighet att lära känna dem på hemmaplan.

3
sep

KontaktAkademin Malmö: Kommunicera via mejl och chatt så att mottagaren läser och förstår

En lärorik utbildning med fokus på skriftlig kommunikation. Allt oftare väljer kunder att kontakta företag via mejl, chatt, sociala medier eller någon annan skriftlig kommunikationskanal. Samtidigt ökar kundernas krav på ett personligt bemötande, och kan därför inte förlita oss på färdiga mallar med svar. I denna utbildning lär du dig professionellt kundbemötande i skrift!

4
sep

Frukost Stockholm - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

7
sep

Kontakta Nätverk HR Stockholm: Psykisk ohälsa!

Psykisk ohälsa ökar i samhället och den yngre generationen mår allt sämre. Det är ett konstaterande som vi fått höra de senaste åren. Det är få rapporter eller undersökningar som berättar hur vi kan motverka psykisk ohälsa så hur arbetar du med det på ett strukturerat och hållbart sätt? Hur kan du se på en person att han/hon inte mår bra innan det är försent? Hur kan du aktivt arbeta med psykisk ohälsa i din organisation för att minska personalomsättning, få bättre arbetsmiljö och minskad stress hos personalen? I denna nätverksträff möter du Magnus Ekström från Hero. Han brinner för hållbara människor och tar upp de stora och viktiga frågorna för diskussion.

8
sep

Kontakta Nätverk för WFM Stockholm - Bemanningsplanering: Effektivitet och Servicenivåer

Kontakta bjuder in dig till vår exklusiva nätverksgrupp för dig som arbetar som bemanningsplanering och WFM eller motsvarande inom kundkontaktcenter eller telefonsälj! Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. Vid varje träff fokuserar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla!

8
sep

Kontakta Nätverk Klagomålsansvarig Stockholm - Strukturerad klagomålshantering för ökad kundnöjdhet!

Kontakta inbjuder till vår nätverksgrupp exklusivt för Kontaktas medlemmar och dig som arbetar med Klagomålshantering inom kundkontaktcenter eller telefonsälj. Målsättningen med nätverksgruppen är att erbjuda en mötesplats där du kan träffa personer med liknande arbetsuppgifter, erfarenheter och utmaningar och där man kan dela med sig av goda erfarenheter. I denna nätverksträff kommer Kristian Wikberg, chefsjurist på Hela försäkring att berätta hur de under finansinspektionens tillsyn arbetar med strukturerad klagomålshantering.

17
sep

Frukost Malmö - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

23
sep

Hyllning till service- och säljhjältar! (Medarbetare)

Den 23 september bjuder Kontakta medarbetare i våra medlemsföretag till en förmiddag på Münchenbryggeriet fylld med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som kämpat hårt i kölvattnet av corona under våren och sommaren. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

23
sep

Hyllning till Service- och Säljhjältar! (Teamledare)

Den 23 september bjuder Kontakta teamledare i våra medlemsbolag till en eftermiddag på Münchenbryggeriet fylld med inspirerande och lärorika föreläsningar. Vi vill "energi-boosta" alla som kämpat hårt i kölvattnet av corona under våren och sommaren. Självklart är även icke medlemmar är välkomna till en mindre kostnad!

24
sep

KontaktAkademin Stockholm: Coacha dina medarbetare till sin fulla potential

Att vara ledare är kanske bland det svåraste som finns. Att nå fram till alla i gruppen samtidigt som man ska leda vägen, lyssna in, fatta beslut, delegera och motivera. En del säger att man föds till ledare men det är inte sant. Några har kanske lättare för det, men alla kan lära sig!

1
okt

Seminarium Göteborg - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

6
okt

Kontakta medlems- och introduktionsdag (Stockholm)

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag, som främst erbjuder kunskap och information, men också inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden du måste ha koll på! Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår och vidare minst vart 5:e år.

8
okt

KontaktAkademin Stockholm – Medlyssning för bättre resultat!

Medlyssning är nyckeln till att få veta vad som verkligen utspelar sig i samtalen när era kunder och ert företag möts. De flesta arbetar med medlyssning på ett eller annat sätt. I denna utbildning får du lära dig att ta medlyssningen till en ny nivå, som ger nöjdare medarbetare och bättre måluppfyllelse!

13
okt

KontaktAkademin Stockholm: Från bra service till wowservice!

En utbildning och inspirationsdag kring hur ert företag kan skapa en kultur att alltid ge wowservice i bemötande både externt och internt, oberoende av kanal eller ärendetyp. Teori varvas med praktik och blandas med riktiga case. Du får verktyg för hur ert företag kan ta steget från bra service till wowservice och hur du får med dig dina medarbetare på resan, hur ni kan ändra mindset och skapa hållbara resultat!

15
okt

Seminarium Sundsvall - Framgångsprofiler i kundservice och telemarketing!

Rekrytering av rätt personer till kundservice och telefonförsäljning skapar högre lönsamhet, mer nöjda medarbetare och lägre personalomsättning. Kontaktas medlemmar startade därför ett gemensamt projekt för att identifiera framgångsprofiler för nyckelpositioner inom kundservice och innesälj. I detta frukostmöte presenteras framgångsprofilerna och projektdeltagarna delar med sig av erfarenheter och intressanta framgångsfaktorer!

5
nov

KontaktAkademin Stockholm - Ny som WFM / Bemanningsplanerare

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på dig som är ny som WFM för att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett grundperspektiv dels för att förstå helheten, dels för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

25
nov

KontaktAkademin : Diplomerad Work Force Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå ett effektivt kundmöte samtidigt som att våra medarbetare bör ha en bra vardag med minimal stress. Små förändringar i arbetet kan leda till stor påverkan i vardagen för både kunder och medarbetare. Denna utbildning har fokus på att öka din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering både ur ett vidare perspektiv för att förstå helheten, men också för att få kunskap om i vilka detaljer du ska agera för att skapa skillnad.

27
maj

Kontaktadagen 2021

Kontaktadagen är Sveriges största konferens för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen du inte kan missa om du vill ta del av det senaste och nätverka! 2021 blir vi större än någonsin då vi samverkar med GuldKontakt - tävlingen för Sveriges bästa kundkontakter!

Kalendarium