Sortera

Ort
  • Alla
  • Stockholm
  • Digitalt
Evenemang
  • Alla
  • Frukostmöte
  • Webinar
  • Medlemsdag
  • Nätverk Chef
  • Nätverk kundservice
  • Nätverk OC
  • KontaktAkademin ledarutbildning
  • Customer Service Week
  • KontaktAkademin kundservice
  • Utbildning
  • Kontaktadagen
Målgrupp
  • Alla
  • Chefer, Operativa chefer
  • Kundservicechef
  • Teamledare
  • Top Management
  • Kvalitetsansvariga
  • Chef
  • VD/Ägare
  • Medlemmar
  • Medarbetare
  • Säljare
  • Klagomålsansvarig
  • WFM
  • Försäljning/Marknad
  • HR
  • Nätverk Teamledare/Coach
6
sep

Kontakta frukost Stockholm: Så får du botar att förstå kundens språk – på riktigt!

”Som du ropar får du svar” säger det gamla ordspråket och det gäller definitivt botar och automatiserade konversationstjänster i kundservice. Nöjer vi oss med det generella språket hos en bot, då är risken att vi misslyckas i mötet med kund och får missnöjda kunder som resultat. Under den här frukosten får du kunskap om vikten av att använda genomtänkta dialogprinciper och rätt språk för att förstå din kund och utveckla kundresan.

13
sep

Kontakta webinar: Så påverkas kundservice av Sveriges nya tillgänglighetslag

Sommaren 2025 träder en ny lag om tillgänglighet i kraft i Sverige. Lagen innebär att företag nu måste se till att deras webbplatser, produkter och tjänster är tillgängliga för alla kunder. I begreppet tjänster ingår kundservice och dess tillgänglighet. I detta webinar får du kunskap om de krav som kommer att ställas på kanaler och kommunikation.

18
sep

Kontaktas medlemsdag Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag. Denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild över Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

19
sep

Framgångsfaktorer för GenAI chatbot - Kontakta nätverksträff kundservice

Kontakta välkomnar till nätverksträff för dig som arbetar som chef eller ansvarig för kundkommunikation i en kundservice. I nätverksträffen deltar personer som arbetar i liknande roller som du och som har liknande utmaningar i sin vardag. I nätverket lyfter vi ämnen som är nya och aktuella i syfte att inspirera och utveckla.

20
sep

Kontakta webinar: Så använder du automation bortom klassisk kundservice

I takt med att telefonfri kundservice blir allt vanligare, uppstår frågan: Hur säkerställs en fortsatt top notch-servicenivå till våra kunder? Och trots att skriftlig kommunikation är en uppskattad form att få service på, visar det sig att 52 % ändå föredrar den personliga kontakten med en kundservicemedarbetare. Det här understryker vikten av att balansera teknikens framsteg, som med automation och AI, med ett mänskligt tillvägagångssätt. Tekniken förändrar spelplanen, absolut. Men den personliga kontakten förblir en viktig del av kundupplevelsen.

1
okt

KontaktAkademin: Certifierad kundservicechef - CX och strategiskt ledning inom kundservice

En ettårig utbildning för dig som arbetar som kundservicechef och som vill ta nästa steg i din utveckling. Utbildningen omfattar samtliga områden och delar i en kundservice, vilket ger en djupare förståelse för uppdraget och bredare kompetens. Som certifierad kundservicechef kommer du att ha ett helhetsperspektiv på service management och CX, och kunna ta rollen som nyckelperson i arbetet mot en kundcentrerad verksamhet och organisation.

7
okt

Fira exceptionell kundservice under Customer Service Week!

Den 7-11 oktober är det dags att hylla hjältarna bakom ditt företags framgång - dina kundservicemedarbetare! Customer Service Week är en årlig händelse som ger oss möjlighet att reflektera över de fantastiska insatser som dessa dedikerade individer gör varje dag. Det är en tid att uppmuntra, stärka och tacka dem för deras hårda arbete och engagemang!

10
okt

Kontakta frukost: Human-centric kundservice med mandat att ge bästa kundupplevelse

Genom en företagskultur som står bakom hela kundresan i alla delar, där medarbetarna i kundservice har mandat och rätt befogenheter, har Riverty utvecklat kundupplevelser utöver det vanliga. Rivertys kundservicemedarbetare hanterar allt från enkla fakturafrågor till komplexa ekonomiska situationer och inkasso, med målet att vara human-centric och bäst på kundbemötande.

22
okt

KontaktAkademin Stockholm: Kommunicera professionellt i tal och skrift!

En kommunikationsutbildning som ger dig tekniker för att skapa professionella kundmöten, både i telefon och i skrift. I denna utbildning har vi paketerat det du behöver för att imponera på era kunder i varje kundmöte och göra dem till ambassadörer för ert varumärke. Kommunikation och service är ett hantverk och i denna utbildning fyller vi på din verktygslåda med olika metoder och verktyg du kan använda i olika situationer.

6
nov

KontaktAkademin: Certifierad Workforce Manager/bemanningsplanerare (Stockholm), 2 dagar

Workforce Management, WFM, handlar om att balansera bemanningen på ett bra sätt för att uppnå effektiva kundmöten samtidigt som våra medarbetare ska ha en bra vardag med minimal stress. Denna utbildning ökar din kunskap och förståelse inom bemanningsplanering ur ett vidare perspektiv, dels för att förstå helheten, men också för att få kunskap om de detaljer du ska agera på för att skapa skillnad.

22
maj

Kontaktadagen 22 maj 2025

Kontaktadagen är Sveriges största konferens och mötesplats för dig som arbetar med kundservice och försäljning via telefon och digitala kanaler. Dagen som är ett måste om du vill ta del av det senaste och nätverka med kollegor!