16
okt

Kontakta nätverksträff för ledare - MALMÖ: AI-fokus, AI Act och nytt sätt att tänka kring strategi och utveckling

Kontakta välkomnar till vårt kompetensnätverk för chefer och ledare inom kundservice och telefonförsäljning! Vi kommer informera om ett par områden du behöver ha koll på under 2025, vad du behöver veta om AI Act kopplat till kundservice samt hur du ska tänka kring övergripande AI-relaterade frågor i er verksamhet!


Kort nulägesrapport från Kontakta

- Konsumentverkets granskning av kundservice & telefonförsäljning
- Utblick EU
- På gång hos Kontakta

EU:s AI Act – AI-förordningen och hur den påverkar kundservice

AI-förordningen ska främja människocentrerad användning av AI med hög skyddsnivå och gäller för alla AI-system på EU:s inre marknad. Det ställs bland annat krav på kunskap om de AI-system organisationen använder och tillhandahåller. Vi kommer här att redogöra vad som kan gälla specifikt för en kundserviceverksamhet och skapa förståelse för när och om ert företag agerar som leverantör, användare, importör eller distributör samt vilket ansvar som kan följa.

Talare: Mattias Lindberg, som grundat och driver Affärsadvokaterna. Med en bakgrund som strategisk rådgivare inom affärsjuridik även internationellt har Mattias över 30 års erfarenhet av att hjälpa företag fatta rätt beslut i avgörande lägen. Hans expertis är inom strategiska avtal, IT-rätt, outsourcing och integritetsskydd (GDPR).


AI-strategi – ur ett kundserviceperspektiv

Tekniken utvecklas i ett rasande tempo, vilket gör att ledande utvecklare nu talar om att tänka helt nytt för att lyckas med sina AI-strategier. Kundservice är ett av de områden som utvecklas allra snabbast och eftersom kunden alltid är högsta prioritet i alla verksamheter, ställs särskilda krav på kundservicechefer att tänka i nya banor och i större perspektiv. Du får tips om hur du ska tänka kring AI i kundresan på ett övergripande plan samt kring den särskilt viktiga roll kundservice har för goda kundmöten och trygga kundkontakter.

Talare: Carolin Solskär, AI Business Developer på Advania. Med en bakgrund som tidigare program manager på Microsoft, grundare av B2B SaaS-bolaget Nuverica och innovationschef på Nordic Tech House har Carolin en unik förmåga att översätta tekniska möjligheter till konkret affärsnytta. På Advania hjälper hon idag svenska företag att navigera AI-transformationen med fokus på strategi, säkerhet och hållbarhet.

600 sekunder – nätverkande och tänk tillsammans!

Under en avslutande timme nätverkar vi på djupet. Du tar med dig en fråga som är högst på din dagordning och som du känner att du vill diskutera med proffsiga verksamhetskollegor. Vi delar in oss i grupper och alla får minst 600 sekunder med fullt fokus på sin egen frågeställning!

Varmt välkommen!
Sara Lawett och Tina Wahlroth, Kontakta




Praktiska detaljer:

Datum: 

16 oktober 

Tid:

09:00-12:00

Plats:

Malmö, adress kommer! 

Anmälan:
Klicka här!
Kostnad:

Kostnadsfritt.

Villkor:

Endast för Kontaktas medlemmar eller vid särskild inbjudan. För dig som arbetar med kundservice eller telefonförsäljning i en ledande befattning och max 2 personer från varje företag. 

Frågor:

Kontakta Sara Lawett på info@kontakta.se