Styrelsen i Föreningen Kontakta Sverige består av personer med lång och bred erfarenhet av att arbeta med kundkontakter på distans. Styrelsen består av en styrelseordförande och sex ledamöter som årligen väljs vid föreningens årsmöte.
Kontaktas styrelse ska representera de bolag som är fullvärdiga medlemmar i Kontakta, vilket betyder representanter från kundservice, växel och telemarketing. De utses från bolag som har sin verksamhet företagsinternt eller köper dessa tjänster externt, samt kundkontaktcenters som bedriver kundservice eller telemarketing som huvudsaklig verksamhet. Styrelsen bemannas också av externa kompetenta personer som från tid till annan bidrar till Kontaktas utveckling.
Här presenteras Kontaktas styrelsemedlemmarna och om du vill läsa mer klickar du på bilderna på respektive person.
Styrelse
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Tina Wahlroth
Styrelseordförande
Arbetstitel
Styrelseordförande Kontakta
Arbetsbakgrund
Tina har gedigen erfarenhet och kunskap av telefonförsäljning och kundservice. Hon tog sina första service-andetag på McDonald's på 80-talet för att sedan börja karriären inom telefonförsäljning i början av 90-talet på Viasat i Karlskrona. Sedan dess har karriären gått framåt i varierande ansvarstagande och ledande roller inom telefonförsäljning och kundservice. roller för att de senaste 12 åren arbeta som VD på Kontakta. Från Maj 2022 övertar Tina rollen som styrelseordförande i Kontakta.
Fredrik Holdar
Vice ordförande
Fredrik Holdar
Vice ordförande
Arbetstitel
Affärsområdeschef Kombispel på Kombispel
Arbetsbakgrund
Fredrik har stor erfarenhet av service och försäljning från olika ledarroller i sin karriär och ett flertal uppdrag inom Kombispel.
Alexander Rehnström
Ledamot
Alexander Rehnström
Ledamot
Arbetstitel
Strategisk och analytisk försäljningschef på Allente Nordic
Arbetsbakgrund
Alexander har lång erfarenhet av försäljning via telefon. Intresse för utveckling och kvalitet i kundmötet har tagit Alexander till att idag arbeta med försäljningsstrategier i ett bredare perspektiv inom det expansiva mediebolaget Allente.
Emilie Loman
Ledamot
Emilie Loman
Ledamot
Arbetstitel
Serviceexpert. Utbildar, coachar, föreläser, poddar och skriver om wowservice
Arbetsbakgrund
Emilies vision är att höja statusen på serviceyrket, statusen på kundservice internt i våra organisationer och kvaliteten på service. Emilie har erfarenhet av att leda förbättringsarbete och att skapa servicekulturer för serviceorganisationer inom flera branscher. Hon har utbildat sig hos Disney i Orlando och har som delägare i serviceexperterna Lindström Loman många framgångsrika kundcase bakom sig. Hon har gjort sin research på fältet.
Linda Persson
Ledamot
Linda Persson
Ledamot
Arbetstitel
Stödjer tillväxt, innovation och förbättringar genom Digital Transformation med @Teleperformance-värde genom enastående CX-tjänster
Arbetsbakgrund
Linda fokuserar att förstå framtida kunders behov och att hitta skräddarsydda för specifika behov i syfte att att öka kundupplevelsen och sänka kostnaderna!
Linda har lång erfarenhet av outsourcad CRM, försäljning, marknadsföring och supporttjänster på den svenska marknaden och internationellt. Bred erfarenhet från organisationer som levererar professionella servicelösningar samt från affärsutveckling och intäktsgenerering genom dedikerat arbete med såväl nya som befintliga kundrelationer.
Christine Sivertsson
Ledamot
Christine Sivertsson
Ledamot
Arbetstitel
Business Development Officer med kunden i fokus på Responda Group
Arbetsbakgrund
Christine har ett brinnande engagemang för affärsutveckling med spetskompetens inom kundservice, där hon idag bland annat hjälper uppdragsgivare att förstå kundresan och förbättra kundupplevelsen genom outsourcing av kundservice och svarsservice.
Christine har lång erfarenhet med många ledande befattningar inom BPO och outsourcing av kundservice och support, såväl på den svenska marknaden som internationellt.
Hon är även medlem i den svenska tekniska kommittén för den globala ISO-standarden för kundkontaktcenters.
Simon Blomster
Ledamot
Simon Blomster
Ledamot
Arbetstitel
VD PEC Sweden AB
Arbetsbakgrund
Utbildade sig till CNC-operatör men valde istället säljyrket framför verkstaden på grund av dialog med människor. Har arbetat med sälj i närmare 15 år och har därför arbetet på de flesta positioner i ett företag inom telemarketing. Han har vid sidan av arbetet vidareutbildat sig i just ledarskap av olika slag vilket starkt bidragit till att de senaste åren så har Simon arbetat mycket med ledarskapsfrågor, och brinner för att leda och utbilda ledare. Han arbetar nu som VD för telemarketingbolaget PEC, som har ca 250 anställda fördelat på fyra orter i Sverige.
Valberedning
Anna Stjernholm
Sammankallande
Anna Stjernholm
Sammankallande
Arbetstitel
Chef Telesales och Kundservice, Nordic Lottery
Arbetsbakgrund
Rickard Blom
Rickard Blom
Arbetstitel
VD på Effective Communication
Arbetsbakgrund
Therese Franzén
Therese Franzén
Arbetstitel
Affärsområdeschef på Webhelp
Arbetsbakgrund
Camilla har en gedigen erfarenhet av att den svenska kontakt centermarknaden med bakgrund i flera av de absolut största aktörerna.