Trygg Kundkontakt

Trygg kundkontakt är en märkning för etiska kundkontakter i syfte att vägleda både konsumenter och kunder till företag som erbjuder seriös försäljning och kundservice.

Läs mer

Riktlinjer - för kundservice och telefonsälj med etik och kvalitet

Kontaktas företräder kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden. Kontakta är en bransch- och intresseorganisation med högt ställda krav och tydliga villkor för våra medlemmar. Genom efterlevnad av lagstiftning och regelverk samt schyssta villkor för personal, skapar vi tillsammans trygga kundkontakter.

Kontakta, en bransch- och intresseorganisation för företag och organisationer som arbetar med seriös kundservice och försäljning på distans.

I Sverige arbetar nästan 200 000 personer med att varje dag besvara eller ringa miljontals samtal. mail och cattar etc. för att ta emot beställningar, supporta IT-användare, besvara frågor och erbjuda tjänster och produkter inom varierade områden. Dagens konsumenter förväntar sig tillgänglig kundservice i ett flertal olika kanaler och att bli kontakta med prisvärda och relevanta erbjudanden. Vi vill kommunicera med företag när vi vill och på det sätt som passar oss! 

I all distanskommunikation är kvalitet viktigt för att konsumenter ska känna sig trygga när de erhåller service eller gör affärer via telefon och digitala kanaler. Kontaktas ändamål är att säkerställa att organisationens medlemmar agerar etiskt och med kvalitet i alla kundkontakter.

Till vänster i menyn hittar du vanliga frågor och svar, lagar och regler som reglerar kundkommunikation på distans och länkar till andra organisationer som behandlar frågor som rör våra medlemmars verksamheter i och utanför Sverige.

Kontakta, en bransch- och intresseorganisation för företag och organisationer som arbetar med kundservice och försäljning på distans