10
sep

Kontaktas medlemsdag - Stockholm

Vi välkomnar till vår mycket populära medlemsdag! Under denna viktiga dag erbjuder vi främst kunskap och information, men också stor inspiration och samverkan. Vi har paketerat information om lagstiftning och regelverk på den svenska marknaden som du måste ha koll på! Du får en bra bild av Kontakta, vår verksamhet och vår samverkan med medlemmar och marknaden. Alla nya medlemmar ska delta under sitt första medlemsår med en deltagare från varje site/ort och vidare minst vart 5:e år.

Kontakta är en förening för alla företag och organisationer som arbetar med kundservice och/eller försäljning på distans – i sin kundservice, på försäljningsavdelningen eller på uppdrag åt andra företag. Vi på Kontakta företräder företag som jobbar med kundservice och telefonförsäljning både genom outsourcing och inhouse. Kontakta står för kvalitet och etik. Vi är aktiva inom opinionsfrågor, erbjuder mängder av inspiration och utveckling till våra medlemmar. Kontakta arbetar ständigt för kvalitet i frågor som rör kundkontakt på distans och för att medlemskapet ska vara en unik kvalitetsstämpel för våra medlemsföretag.

Som ett led i detta kvalitetsarbete ska alla medlemmar i Kontakta delta i en medlemsdag, som syftar till att alla ska ha samma kunskap om vad medlemskapet i Kontakta innebär och vilken lagstiftning som måste följas. På så sätt skapar vi förutsättningar för att alla våra medlemmar ska kunna bidra till att göra verklig skillnad genom att bedriva professionell verksamhet. Först då blir medlemskapet den kvalitetsstämpel vi alla eftersträvar.

Du är nu välkommen till vår medlemsdag som dessutom är full av erfarenhetsutbyte verksamhetskollegor emellan, då du får möjlighet att träffa andra som arbetar med samma saker som du själv. Ett spännande möte som ger inspiration och utbyte av goda idéer.

Dagordning:

  • Kontakta, föreningens historia samt verksamhet idag och framåt
  • Lagar & regelverk
    Genomgång av lagar, regler, riktlinjer och praxis på svenska marknaden som gäller för dig som arbetar med kundkontakt via telefon och digitala kanaler.
  • Arbetsrätt
    Genomgång av svensk lagstiftning inom arbetsrätt och praktisk tillämpning.
  • Kontaktas samverkan med medlemmar och önskemål framåt


Minst en person på varje medlemsföretag från varje site/ort ska delta i introduktionen på medlemsdagen.

Praktiska detaljer:

Datum:

10 september 2025

Tid:

Kl. 09:00-16:00

Plats:

Kontaktas kontor (iOffice), Kungsgatan 60, 111 22 Stockholm

Kostnad:

Kostnadsfritt och endast öppet för Kontaktas medlemmar. (Vi debiterar 1000 kr plus moms om du inte dyker upp eller avanmäler dig senare än 48 timmar innan.)

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:
info@kontakta.se



Varmt välkommen!