18
jan

De blir först med att ISO-certifiera sitt kontaktcenter

Kundserviceföretaget H1 Communication blir först i Sverige med att certifera sin verksamhet i enlighet med den globala standarden för kontaktcenter. För Telekom idag berättar man om vägen dit samt fördelarna med att följa standarden.

I skrivande stund slutspurtar kundserviceföretaget H1 Communication för att certfiera sin verksamhet i enlighet med den globala standarden för kontaktcenter: ISO 18295. Standarden spikades för sex år sedan, men det är först nu som ett svenskt företag är på väg att certifieras.

– I framtiden tror vi att det blir ett krav att man är certifierad om man driver ett outsourcingkontaktcenter eftersom uppdragsgivaren vill känna sig trygg med att man har koll på sin verksamhet, sade Tina Wahlroth, styrelseordförande på Kontakta när Telekom idag pratade med henne om ISO-standarden i fjol.

Men vad består egentligen standarden av och vilka fördelar finns det med att certifiera sin verksamhet? Telekom idag kontaktade Magnus Larsson på H1 Communication, som i praktiken har införlivat standarden i sin verksamhet sedan lång tid tillbaka och som ser flera positiva konsekvenser av att göra detta...

Läs mer om H1s certifiering av kontaktcenter...

FråTelekom idag 18 januari, Mats Stålbröst