okt
Kontakta Customer Service Week webinar: Så hanterar du arga och missnöjda kunder!
Att bemöta arga och missnöjda kunder på bästa sätt med hänsyn till dig själv, kunden och företaget samtidigt är en av de mest krävande delarna av kundserviceyrket. Samtidigt är det i just dessa situationer som professionell kompetens ofta får störst genomslag och är hela skillnaden för hur du som medarbetare mår, hur kunderna uppfattar servicen och i förlängningen om de blir ambassadörer för varumärket.
Under den avslutande dagen pratar vi om hur medarbetare kan hantera utmanande kundmöten med fokus på just arga och missnöjda kunder samt vad som egentligen händer hos kunden när känslorna tar över.
Du kommer få med dig ett par olika perspektiv och verktyg som kan användas direkt i vardagen:
- Kundens perspektiv: Varför kunder blir arga eller missnöjda, hur känslor påverkar kommunikation och beslutsförmåga samt hur man kan tolka reaktionerna bakom orden.
- Medarbetarens verktygslåda: Konkreta tekniker för att bemöta starka känslor, dämpa konfliktnivån och återta kontrollen i samtalet – utan att själv bli varken frustrerad eller dränerad.
- Möjligheter för organisationen: Hur man kan vända ett negativt möte till en chans att bygga långsiktigt förtroende och lojalitet.
Ta chansen att lyssna till ett kort men kraftfullt webinar för alla eldsjälar som arbetar med kundkontakt och vill bli tryggare i att möta frustration, ilska och missnöje – men samtidigt stärka relationen till kunderna!
Du möter Emilie Loman, service-expert.
Varmt välkommen!
Praktiska detaljer: | |
Datum: | 10 oktober |
Tid: | 08.30 – 08.45 |
Plats: | Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda |
Kostnad: | Kostnadsfritt |
Villkor: | Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta |
Anmälan: | |
Kontakt: |