8
okt

Kontakta Customer Service Week webinar: Lagom empati i kundmötet!

Kundens positiva upplevelse av kundmötet är oerhört viktigt för den långsiktiga kundrelationen. Empati är dock något som personer kan värdera olika. Empati har också två sidor, en negativ och en positiv. I det här webinaret får du tips och inspiration till hur man utvecklar ”lagom” empati i kundmötet, som gynnar medarbetarnas välmående och hög kundnöjdhet.

Kunder vill känna sig sedda, hörda och bekräftade. Varje kundmöte är unikt och som kundservicemedarbetare behöver man skapa trygghet, tillit och förtroende genom att ta ägandeskap och vara påläst och engagerad. En viktig ingrediens i kundmötet är empati och att kunden känner att den bemöts med förväntad empati.


För att lyckas dag ut och dag in behöver kundservice utveckla en servicekultur som vilar på en gemensam syn på hur ni ska bemöta kunder och med vilken grad av empati, för att i varje ögonblick leverera professionella kundmöten som stärker ert varumärke.


Kontakta har samverkat i ett projekt med Stockholms universitet där vi tillsammans med våra medlemmar identifierat en god balans av empati i ett kundmöte. I det här webinaret pratar vi om tre perspektiv på empati, där medarbetare, kunder och företaget i sina roller är tätt knutna till varandra.


Vi delar med oss av:

- Vad empati är och empatins roll i kundmötet

- Viktigt att definiera vad ”lagom” empati är, innan man startar ett arbete med att uppnå balanserade empatiska kundmöten

- Praktiska tips att tänka på under samtalet


Du möter Tina Wahlroth som samtalar med Jakob Håkansson, docent på Stockholm universitet William Fredriksson, Customer Interaction Officer - CX & Sales på Vattenfall kundservice


Praktiska detaljer:

Datum:

8 oktober

Tid:

08.30 – 09.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Kostnad:

Kostnadsfritt

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

info@kontakta.se