mar
Kontakta nätverksträff Chef Kundservice - Så sätter du kundservice på ledningsgruppens agenda!
Kundservice är hjärtat i de flesta verksamheter. Trots det är kundservice inte alltid representerade i ledningsgruppen, vilket borde vara en självklarhet då kundservice sitter på en guldgruva av information vad gäller problem och utmaningar som finns i verksamheten. Men det kan du som kundservicechef ändra på. Det handlar om att ta fram rätt fakta, veta hur man ska räkna och presentera ett träffsäkert case som landar rätt i ledningsgruppen. I denna nätverksträff ger vi dig verktygen så att du kan bli er verksamhets nya hjälte på hemmaplan!
Kontakta välkomnar till nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande. I nätverksträffen deltar personer som arbetar i liknande roller som du och som har liknande utmaningar i sin vardag. I nätverket lyfter vi ämnen som är nya och aktuella i syfte att inspirera och utveckla.
Tema 13 mars – Så sätter du kundservice på ledningsgruppens agenda.
Kundservice är kanalen in för symptom på kvalitetsbrister eller utmaningar som uppstår i verksamheten som kunderna drabbas av. Dessa ska adresseras ut i organisationen för åtgärd, istället för att lägga tid och resurser på symptomen. Trots detta faktum sitter få kundservicechefer i ledningsgruppen - trots att kundservice är en självklar guldgruva vad gäller kunskap om kunder. Det här vill vi ändra på! Vi anser att en ledningsgrupp ska hungra efter kunskap från kundservice.
I denna nätverksträff ska vi visa:
- exempel på hur man kan hitta rätt i den guldgruva av information som finns i kundservice, tillsammans med Labelf som är specialister på hantering av data i kundservice
- hur du kan använda Kontaktas ”räknesnurra” så att ni kan beräkna era kostnader trovärdigt och korrekt
- hur du kan sätta samman ett businesscase som landar väl i ledningsgruppen och som skapar behov av att veta mer!
Format:
Nätverksträffarna har alltid olika tema. Vi inleder med en föredragshållare för att sedan gå vidare till lärande aktiviteter, gruppsamtal och erfarenhetsutbyte. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna erbjuds träffa personer som arbetar i liknande roller. Vi träffas ett par gånger per år vi för att diskutera aktuella ämnen som deltagarna i gruppen får vara med att ta fram.
Vem kan delta och villkor:
Nätverksgruppen Kundservicechef är precis som det låter, till för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning i Kontaktas medlemsföretag. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet. Nätverksgruppen har ett begränsat antal platser vilket begränsar antalet deltagare till max två från varje företag eller enligt överenskommelse.
Praktiska detaljer:
| Datum: | 13 mars 2024 |
| Tid: | 09.00 - 12.00 |
| Plats: | Kontaktas kontor, c/o iOffice, Kungsgatan 60 1 tr, 111 22 Stockholm |
| Kostnad: | Kostnadsfritt och endast för Kontaktas medlemmar. (Vid avbokning senare än 48 timmar debiteras 1 000 SEK för att täcka Kontaktas omkostnader.) |
| Anmälan: | Klicka här |
| Kontakt: | Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alt 073 954 68 03 |
![]() | ![]() |

