13
mar

Kontakta nätverksträff Chef Kundservice - Så sätter du kundservice på ledningsgruppens agenda!

Kundservice är hjärtat i de flesta verksamheter. Trots det är kundservice inte alltid representerade i ledningsgruppen, vilket borde vara en självklarhet då kundservice sitter på en guldgruva av information vad gäller problem och utmaningar som finns i verksamheten. Men det kan du som kundservicechef ändra på. Det handlar om att ta fram rätt fakta, veta hur man ska räkna och presentera ett träffsäkert case som landar rätt i ledningsgruppen. I denna nätverksträff ger vi dig verktygen så att du kan bli er verksamhets nya hjälte på hemmaplan!

Kontakta välkomnar till nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande. I nätverksträffen deltar personer som arbetar i liknande roller som du och som har liknande utmaningar i sin vardag. I nätverket lyfter vi ämnen som är nya och aktuella i syfte att inspirera och utveckla.

Tema 13 mars – Så sätter du kundservice på ledningsgruppens agenda.

Kundservice är kanalen in för symptom på kvalitetsbrister eller utmaningar som uppstår i verksamheten som kunderna drabbas av. Dessa ska adresseras ut i organisationen för åtgärd, istället för att lägga tid och resurser på symptomen. Trots detta faktum sitter få kundservicechefer i ledningsgruppen - trots att kundservice är en självklar guldgruva vad gäller kunskap om kunder. Det här vill vi ändra på! Vi anser att en ledningsgrupp ska hungra efter kunskap från kundservice.

I denna nätverksträff ska vi visa:
- exempel på hur man kan hitta rätt i den guldgruva av information som finns i kundservice, tillsammans med Labelf som är specialister på hantering av data i kundservice
- hur du kan använda Kontaktas ”räknesnurra” så att ni kan beräkna era kostnader trovärdigt och korrekt
- hur du kan sätta samman ett businesscase som landar väl i ledningsgruppen och som skapar behov av att veta mer!

Format:
Nätverksträffarna har alltid olika tema. Vi inleder med en föredragshållare för att sedan gå vidare till lärande aktiviteter, gruppsamtal och erfarenhetsutbyte. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna erbjuds träffa personer som arbetar i liknande roller. Vi träffas ett par gånger per år vi för att diskutera aktuella ämnen som deltagarna i gruppen får vara med att ta fram.

Vem kan delta och villkor:
Nätverksgruppen Kundservicechef är precis som det låter, till för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning i Kontaktas medlemsföretag. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet. Nätverksgruppen har ett begränsat antal platser vilket begränsar antalet deltagare till max två från varje företag eller enligt överenskommelse.

Praktiska detaljer:

Datum:13 mars 2024
Tid:09.00 - 12.00
Plats:Kontaktas kontor, c/o iOffice, Kungsgatan 60 1 tr, 111 22 Stockholm
Kostnad:Kostnadsfritt och endast för Kontaktas medlemmar.
(Vid avbokning senare än 48 timmar debiteras 1 000 SEK för att täcka Kontaktas omkostnader.)
Anmälan:Klicka här
Kontakt:Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alt 073 954 68 03