Guide för användning av Robotsamtal

Robotsamtal är samtal med förinspelade eller programmerade meddelanden som inte hanteras av en medarbetare (eller fysisk person) utan istället genomförs helt eller delvis automatiskt. Gemensamt för robotsamtal och samtal hanterade av en fysisk person är att de omfattas av marknadsföringslagens krav på samtycke på förhand. Det ställer krav på den som är avsändare av samtalen. Avsändaren måste göra sin hemläxa och och fundera på syften och flöden för att säkerställa att påringningarna följer både gällande lagstiftning och etiska regler.

Vi kommer inom kort att publicera Guide för Robotsamtal här på denna sida.
Som Kontaktas medlem kan du redan nu logga in här för att hämta guiden, klicka här...
Är du inte medlem i Kontakta kan du fylla i formuläret nedan, så skickar vi den.

Kontakta har tillsammans med Advokat Mattias Lindberg på advokatfirman Bird & Bird tagit fram en guide som ger dig frågor och svar.

Vid frågor är du välkommen att kontakta Tina Wahlroth på mail eller tel 0735 66 55 22.

Ja tack, jag vill att ni skickar guiden till mig!