3
dec

Indicate me hjäper Svea Ekonomi att öka fokus på engagemang i kundservice

Svea Ekonomi och Indicate me har valt att ingå avtal. Samarbetet innebär att Svea Ekonomi kommer att få en 360 vy av sin kundtjänst i användarvänliga dashboards.

Svea är en finansiell koncern som erbjuder administrativa och finansiella lösningar – för små och stora företag i alla branscher. Kundtjänsten består av ungefär 80 personer som är uppdelade på 3 olika kontor runt om i landet.

En bra kundservice anser jag är något som kan representera och vara ”ansiktet utåt” och ge mervärde till organisationen. Och samtidigt ha ett stort fokus på kunderna och hela tiden jobba för att förbättra och förenkla deras vardag. Oavsett om det är genom proaktivt arbete för att förbättra digitala tjänster och självservice för de som önskar detta, eller för att finnas där för de som hellre vill ha direktkontakt med oss. Bra service är enligt mig att kunderna inte behöver kontakta oss från första början, för att det proaktiva arbetet har gjort att frågetecken inte uppstår.” säger Markus Karlsson, Callcenter Manager på Svea ekonomi.

Ökar sitt fokus på engagemang i kundservice
En grundsten för att få alla bitar på plats är engagemang. Med Indicate me kommer Svea Ekonomi att få ett verktyg som underlättar arbetet för alla roller inom kundtjänsten, på ett modernt och inspirerande sätt – vilket stöttar just engagemang.
Indicate me kommer att bli en gemensam plattform för chefer, teamledare och kundtjänstmedarbetare. Alla kommer att på ett tydligt sätt kunna följa resultat samt få ett bra hjälpmedel i den återkommande coachningen. Det är också ett bra verktyg för att följa kundnöjdhet tillsammans och för att lättare kunna identifiera förbättringsområden att jobba vidare med.” berättar Markus och tillägger:

Vi ser Indicate me som ett väldigt framåtlutat bolag som lyssnar på vad branschen har för behov och strävar efter att ligga i framkant med innovativa och smarta lösningar. Vi ser fram emot att få vara en del av produktutvecklingen framöver. Att plattformen och tjänsterna troligen inte kommer se likadana ut om 2 år som de gör idag känns tryggt då det också kommer utveckla oss i vår resa på Svea”.

Lina Bjelkmar, VD på Indicate me, säger följande om samarbetet:
Svea Ekonomi är en stabil och tillförlitlig partner, vilket deras kunder kan känna sig trygga med – inte minst i oroliga tider som nu. För att kunna leverera en bra kundservice ser de engagemang hos sina medarbetare som en viktig parameter, vilket korrelerar med andra faktorer så som lojalitet, kundnöjdhet och service. Med Svea Ekonomis dedikerade fokus, vår expertis och systemstöd, är jag helt övertygad att vi tillsammans kan öka engagemanget ytterligare för att arbeta proaktivt framåt.”

https://www.mynewsdesk.com/se/indicate-me/pressreleases/svea-ekonomi-oekar-sitt-fokus-paa-engagemang-i-kundservice-tillsammans-med-indicate-me-3055941?utm_campaign=send_list