11
okt

Kontakta Customer Service Week webinar: - Winback och hur du behåller era kunder!

Det är mer lönsamt att behålla en befintlig kund än att värva en ny. Därför är samtalen där kunder kontaktar oss för att avsluta en tjänst en absolut nödvändighet att hantera så bra som det är möjligt för att behålla kunderna. Genom att möta kunderna där de är, få förståelse för deras orsaker och argument, kan du bli träffsäker i ditt erbjudande till kunden och på så sätt skapa möjlighet att vända kunden till att fortsätta vara kund. Du kan till och med skapa en djupare och mer långsiktigt värdefull kundrelation.

I det här webinaret får du som arbetar med kundservice och företrädesvis via kanalen telefon, tips om hur du bemöter kunder som vill avsluta eller säga upp en tjänst, så att de väljer att fortsätta att vara kunder.

Webinaret ger dig tips på hur du: 

  • Lär dig förstå olika typer av kunder och deras motiv 
  • Kan arbeta med frågor för att analysera och lära mer om kunders motiv
  • Hanterar invändnigar mot både företag eller produkter och tjänster
  • Bemötande och struktur i samtal för framgångsrik winback med kunden i fokus

Möt Calle Sundström internationellt certifierad coach inom ICC och proffs på möten människor emellan samt Tina Wahlroth Kontakta i en diskussion om hur man bäst behåller sina kunder.

Praktiska detaljer:

Datum:

11 oktober

Tid:

08.30 – 09.00

Plats:

Digitalt, länk skickas inför premiären till anmälda

Kostnad:

Kostnadsfritt

Villkor:

Webinaret är förinspelat och eventuella frågor kan adresseras till Kontakta

Anmälan:

Klicka här

Kontakt:

Madeleine von Krusenstierna, info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03


I samarbete mellan: