21
mar

Kontakta Nätverk för kundservicechefer: Självledarskap (del 1)

Med självledarskap får dina medarbetare större ansvar. Ansvar för sin tid och ansvar för sin egen utveckling. Med detta ansvar så växer dina medarbetare och leder sig själva i större utsträckning. Självledarskap börjar hos individen. Att arbeta för att stärka självledarskap hos dina medarbetare kommer leda till positiva effekter för hela organisationen.


Tema: Självledarskap

Emily Loman från Serviceproffsen leder denna dag och tillsammans ska vi prata om hur man konstruktivt kan arbeta med självledarskap.


Du som kundservicechef sätter ramar och mål så att medarbetarna förstår vad du förväntar dig, men lämnar detaljstyrning och direktiv därhän för att istället ge utrymme för självledarskap, vilket kommer att motivera medarbetarna till ett eget initiativ och egna beslut för att nå uppsatta mål.  


Välkommen till 2023-års första nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla.


Nätverksträffens utformning:

Nätverksträffarna har alltid olika tema. Denna träff har temat Självledarskap. Vi inleder med en föredragshållare och går sedan vidare till gruppsamtal och erfarenhetsutbyte. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna kan träffa personer som arbetar i liknande roller. Vi träffas 3-4 gånger per år vi för att diskutera aktuella ämnen som deltagarna i gruppen får vara med att ta fram.


Vem kan delta:

Nätverksgruppen är för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Du tycker om att låta dig inspireras av andra och samtidigt inspirera andra genom att dela med dig av din kunskap. Om du har en kollega som önskar delta är ni välkomna att anmäla er båda. Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser och begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Villkor:

På nätverksträffen deltar främst personer som arbetar som kundservicechef eller motsvarande i Kontaktas medlemsföretag. Som medlemmar och deltagare i nätverksträffar har de en garanterad plats i de olika träffarna och övriga nätverksaktiviteter. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet.


Vi bjuder nu också in som ännu inte är medlemmar och arbetar som kundservicechef eller motsvarande att delta i nätverksträffen. För dig som icke-medlem gäller en avgift på 250 kr (+ moms) för att delta.


Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser och begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Praktiska detaljer:


Data: 21 mars 2023
Tid:Kl. 09.00–12.00
Vi inleder träffar med frukost. 
Plats:Kontaktas Kontor. David Bagares gata 9 , Stockholm.
Möjlighet att delta digitalt finns. Länk skickas till dig som anmält att delta digitalt infor träffen. 
Kostnad:

Kostnadsfritt för medlemmar i Kontakta. Ingår i ditt medlemskap.
250 kr. (+ moms) för ej medlem i Kontakta. 

Anmälan:KLICKA HÄR!


Vid frågor, kontakta Madeleine von Krusenstierna på  info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03.