21
mar

Kontakta Nätverk för kundservicechefer. Tema Självledarskap

Med självledarskap får dina medarbetare större ansvar. Ansvar för sin tid och ansvar för sin egen utveckling. Med detta ansvar så växer dina medarbetare och leder sig själva i större utsträckning. Självledarskap börjar hos individen. Att arbeta för att stärka självledarskap hos dina medarbetare kommer leda till positiva effekter för hela organisationen.


Tema: Självledarskap

Lilo, Joakom Lindström och Emily Loman leder denna dag och tillsammans ska vi prata om hur man konstruktivt kan arbeta med självledarskap.

Du som kundservicechef sätter ramar och mål så att medarbetarna förstår vad du förväntar dig, men lämnar detaljstyrning och direktiv därhän för att istället ge utrymme för självledarskap, vilket kommer motivera medarbetarna till ta egna initiativ och egna beslut för att nå uppsatta mål.  

Välkommen till 2023-års första nätverksträff för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande. Här träffar du personer med liknande utmaningar du har i din vardag och vid varje träff diskuterar vi nya områden som syftar till att inspirera och utveckla.


Format:

Nätverksträffarna har alltid olika tema. Vi inleder med en inbjuden föredragshållare ca 30-40 minuter och går sedan vidare till gruppsamtal och erfarenhetsutbyte. Nätverksträffarna blandar kompetensutveckling och inspiration i ett informellt format, där deltagarna erbjuds träffa personer som arbetar i liknande roller. Vi träffas 3-4 gånger per år vi för att diskutera aktuella ämnen som deltagarna i gruppen får vara med att ta fram.


Vem kan delta:

Nätverksgruppen är för dig som arbetar som kundservicechef eller motsvarande befattning inom kundservice eller försäljning via telefon. Du tycker om att låta dig inspireras av andra och samtidigt inspirera andra genom att dela med dig av din kunskap. Om du har en kollega som önskar delta är ni välkomna att anmäla er båda. Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser vilket begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Villkor:

På nätverksträffen deltar främst personer som arbetar som kundservicechef eller motsvarande i Kontaktas medlemsföretag. Som medlemmar och deltagare i nätverksträffar har de en garanterad plats i de olika träffarna och övriga nätverksaktiviteter. Som medlem i Kontakta är alla nätverksträffar kostnadsfria – de ingår i medlemskapet.

Vi bjuder nu också in er som ännu ej är medlemmar och arbetar som kundservicechef eller motsvarande att delta i nätverksträffen. För dig som icke-medlem gäller en avgift på 250 kr (+ moms) för att delta.

Nätverksgruppen har dock ett begränsat antal platser vilket begränsar antalet deltagare från varje företag enligt överenskommelse.


Praktiska detaljer:


Datum: 21 mars 2023
Tid:Kl. 09.00–12.00
Vi inleder träffen med frukost. 
Plats:Kontaktas Kontor. David Bagares gata 9, Stockholm.
Kostnad:

Medlemmar i Kontakta: Deltagande är kostnadsfritt och ingår i Kontaktas medlemskap.
Ej medlemmar i Kontakta: 250 kr.

(moms tillkommer)

Anmälan:KLICKA HÄR!


Eventuella frågor hänvisas till linda.moser@kontakta.se eller 0704 39 00 87.