20
apr

Kontakta Webinar: Hur kundservice säkerställer kundsäkerheten utan att offra kundupplevelsen!

48% av företagen inom den svenska handeln har ingen aning om vem företagets kundservice faktiskt hjälper. Det visar en undersökning gjord på uppdrag av IDkollen.

Idag förväntar sig konsumenter att få hjälp direkt oavsett kundärende. Att få hjälp ska gå snabbt och som konsument ställer man allt högre krav på kundservice.

  • Vilka risker kommer med att alltid vara serviceminded?
  • Väljer företag alltid kundupplevelsen framför kundsäkerheten?
  • Nekar man att hjälpa sina kunder ibland på grund av säkerhetsrisker?
  • Vad gör företag för att verkligen säkerställa att man hjälper rätt kund?


Ta del av den undersökning som gjordes i höstas som visar att företag har väldigt tunna rutiner för hur kundservice identifierar företagets kunder. Gemensamt var att samtliga har en organiserad kundservice med kundkontakt antingen via telefon, chatt eller mejl. Samtliga företag har också en kundklubb eller ”mina sidor”. Det bjuder in till bedrägeri.


Möt Peter Robson Bohm, kommersiell chef på IDkollen och Nina Jelver, Säkerhetschef på Svensk Handel där de tillsammans med Kontakta går igenom resultatet från undersökningen. Vad betyder säkerheten ur ett konsumentperspektiv? Vad kan man göra för att förbättra kundupplevelsen, och bidra till att kunder känner sig trygga och säkra när de interagerar med företaget.



Praktiska detaljer:

Datum:20 april 2023
Tid:09:00-09:30
Plats:Digitalt, länk skickas till dig som är anmäld. 
Anmälan:Klicka här!
Kostnad:Kostnadsfritt och öppet för alla. 


Vid frågor, kontakta Madeleine von Krusenstierna på info@kontakta.se alternativt 073 954 68 03.

Kontakta i samarbete med IDkollen och Svensk Handel