10
apr

Kontaktas nya vd om framtiden: ”Skulle få förödande konsekvenser …”

Kundservice fungerar bra tack vare självreglering och bolag som inte sköter sig kommer man inte åt genom hårdare lagstiftning, enligt Sara Lawett, nytillträdd vd på Kontakta. Techtidningen har talat med henne om bland annat Konsumentverkets granskning av svensk kundservice och kommande Kontaktadagen.

Det var i slutet av förra året som Sara Lawett tillträdde posten som vd på Kontakta och ersatte Tina Wahlroth som nu återgår till sitt uppdrag som styrelseordförande. Organisationen Kontakta företräder cirka 150 företag som är verksamma inom kundservice, försäljning och kundkontakt på distans och har bland annat tagit fram etiska regler för hur marknaden ska arbeta.

Sara Lawett, som närmast kom från en roll som försäljnings- och marknadschef på ett stort outsourcingbolag, hade redan varit engagerad i Kontakta och var väl införstådd...

Hela artikeln...https://techtidningen.se/kontakta-ny-vd-framtiden-konsekvenser/