7
mar

Koordinator kommunikation & event till Kontakta

Kontakta söker koordinator med ansvar för verksamhetens kommunikation och event, med placering Stockholm. Vi hoppas du vill dela vårt uppdrag att utveckla stolt kundservice och telefonsälj på den svenska marknaden!

Kontakta företräder kundservice och telefonförsäljning på den svenska marknaden. Vi anser, tillsammans med våra närmare 150 medlemsföretag, att försäljning och kundservice är två verksamheter som driver svenskt näringsliv framåt och bygger svensk välfärd. I över 30 år har vi företrätt våra medlemmar genom samarbete med myndigheter, politiker, näringsliv, media och allmänheten. Över åren har Kontakta bidragit till en kvalitetshöjning på marknaden, genom att bland annat etablera etiska regelverk, bilda NIX-telefon, ta fram kollektivavtal samt etablera kvalitetsstämpeln Trygg kundkontakt. Utöver detta arrangerar vi en mängd olika evenemang och utbildningar, för att bidra till kompetensutveckling och ökad kunskapsnivå hos våra medlemmar. Kontakta arrangerar årligen tävlingen GuldKontakt, där Sveriges bästa kundservice och telefonsäljorganisationer utses, samt Kontaktadagen som är Sveriges största kundkontaktcenterevent. Läs mer om Föreningen Kontakta här: https://www.kontakta.se.

För stärka vår marknadskommunikation och administrativa kompetens önskar vi nu tillsätta en: 

KOORDINATOR KOMMUNIKATION & EVENT
Stockholm

Ansvar och arbetsuppgifter
Välkommen till en expansiv och dynamisk medlemsorganisation som arbetar för kontinuerlig kvalitetshöjning inom näringslivets och samhällets viktigaste sektorer – kundservice och försäljning på distans. Skulle du vilja vara med och påverka marknaden och bli en del av ett litet men passionerat team som brinner för professionell kundkommunikation? Då kanske du är vår nya Koordinator. För Kontakta är denna roll avgörande för att uppfylla föreningens viktigaste affärsmål – att verka i medlemsföretagens intressen gällande marknadspåverkan, kunskap och utbildning. Som medlemsorganisation anordnar Kontakta flera events och kundaktiviteter i veckan, vilket ställer stora krav på planering, samordning och god kommunikation. Som Koordinator blir du en viktig del i att stärka den interna organisationens förmåga till en aktiv och ständigt växande närvaro bland medlemmarna. Du får ansvar för allt redaktionellt material, sociala medier samt den fortlöpande marknads- och medlemskommunikationen. Du rapporterar till VD.

Kompetenser och erfarenheter
Du har goda kunskaper och erfarenheter i professionellt arbete med text och budskap i olika media, samt kommunikation i digitala kanaler. Du har en stark egen motor och drivs av att arbeta självständigt. Du har ett gediget intresse för kundservice och försäljning samt älskar planering och samordning. Mycket goda språkkunskaper i svenska är ett krav, och vi ser gärna att du har en eftergymnasial utbildning. Du är nyfiken och villig att lära, samt trivs med omväxlande arbetsuppgifter. Du är rak, tydlig och okomplicerad, samt har lätt för att skapa nya kontakter.

Erbjudande
I denna roll får du utvecklas och växa med organisationen, samt jobba med marknadspåverkan på nationell nivå. Du blir del av en platt organisation där du har möjlighet att få gehör för dina egna idéer. Arbetet är mycket självständigt och flexibelt. Företagskulturen präglas av eget ansvarstagande, fullt fokus på organisationens medlemmar samt professionella och långsiktiga kundrelationer. Ett framtida utvecklingssteg för koordinatorn är genomförande av egna medlemsbesök samt att agera värd vid Kontaktas evenemang.

Mer information om tjänsten lämnas av vår konsult hos Interselection, Michael Wiander 070-203 22 32. För att söka tjänsten, vänligen besök www.interselection.se och gå vidare till aktuella rekryteringar. Vi önskar din ansökan snarast möjligt.

Välkommen!