7
okt

Outsourcing av kundservice – partnerskap en förutsättning för framgång

Många myter kopplas till outsourcing. Att funktionerna skulle bli dyrare till följd av outsourcing verkar vara en vanlig myt, att kvaliteten försämras samt att helheten är svår att leda. Men outsourcing av kundservice är ofta ett bra alternativ, inom outsourcingpartnern finns i regel redan utarbetade processer och system för att erbjuda kundservisorganisationen och slutkunderna bra stöd.

När verksamhetsmiljön förändras är det dags att fundera över hur man kan anpassa sin verksamhet så kostnadseffektivt som möjligt, samtidigt som man erbjuder en högklassig tjänst. Då är outsourcing av kundservice ofta ett bra alternativ, inom outsourcingpartnern finns i regel redan utarbetade processer och system för att erbjuda kundservisorganisationen och slutkunderna bra stöd.

Läs artikeln från Barona här https://www.mynewsdesk.com/se/barona/blog_posts/sanningar-om-outsourcing-av-kundservice-partnerskap-en-foerutsaettning-foer-framgaang-110406