3
maj

Responda förvärvar Kalix Tele24 och blir den ledande aktören i Sverige inom svarsservice

Responda stärker sitt erbjudande ytterligare genom förvärvet av Kalix Tele24.

Pressmeddelande:

Kalix Tele24 grundades 1992 och har sedan starten byggt upp en gedigen erfarenhet inom området professionella svarstjänster. Försäljningen sker framför allt med egen säljkår med ett fokus på små och medelstora företag samt offentlig sektor. I dag hjälper Kalix Tele24 drygt 1400 kunder med allt ifrån svarsservice och växelhantering till kundservice.


- Kalix Tele24 har en mycket kompetent organisation som arbetar med tydliga värderingar som pålitliga, stolta och engagerade. Genom förvärvet skapas en absolut ledande aktör inom svarstjänster i Sverige, där Responda och Kalix Tele24 redan i dag var och en för sig är mycket framgångsrika, säger Joakim Ögren, VD Responda.


- Vi ser många synergier i affären där Kalix Tele24 har en bred och lång erfarenhet av både små och stora företag samt offentlig sektor samtidigt som Responda är starka inom partnerförsäljning och molnbaserade växlar. Tillsammans skapar vi också de rätta förutsättningarna för att ytterligare bredda marknadsbearbetningen och satsar nu för expansion och tillväxt inom både svars- och kundservicesegmenten. Med hjälp av våra duktiga medarbetare ska vi tillsammans fortsätta att leverera Sveriges bästa svarsservice och fortsätta att tillföra ett mervärde till våra kunder, säger Joakim Ögren.


- Vi ser Responda som en mycket stark köpare och ägare. De kan branschen och kommer att förvalta och utveckla Kalix Tele24 på bästa sätt, säger Åsa Rothoff Östanskog och Kristian Rothoff, ägare av Kalix Tele24.


Tillsammans kommer Responda och Kalix Tele24 att vara drygt 220 anställda fördelade på 5 orter från Kalix i norr till Eskilstuna i söder. Omsättningen för 2021 är prognostiserad till över 110 miljoner kronor.


För ytterligare information kontakta:
Joakim Ögren
VD
Telefon: 070-164 21 00
Mail: joakim.ogren@responda.se


Om Responda:
Responda grundades 2008 av Joakim Ögren, Magnus Johannessen och Pontus Johansson med gedigen erfarenhet från telekombranschen. Bolaget erbjuder kundanpassade svarstjänster och har idag över 900 kunder inom en rad olika branscher. Ledorden i verksamheten har alltid varit kvalité och kundnära samarbeten, vilket lagt grunden för bolagets framgång.