1
maj

Omställning för hemarbete gick snabbt och smidigt

På extremt kort tid kunde kundserviceföretaget PEC ställa om och hantera att många medarbetare behövde jobba hemifrån. När Covid-19 slog till var vd Simon Blomster, trots den tråkiga situationen, tacksam för att de kunde fortsätta sitt arbete obehindrat.

– Loxysoft hade tidigt ett paket färdigt med lösningar för hemarbete, där vi på ett par minuter var startklara att arbeta hemifrån. Den snabbheten från Loxysofts sida har varit, och är, ovärderlig för oss, säger Simon Blomster.

PEC Sweden AB (Pan European Callcenter) har outsourcing som affärsidé. De har lång erfarenhet av telemarketing och kundtjänst och jobbar även med kundservice och administration såsom telefonpassning, ordermottagning etc. De använder Loxysofts Outbound Contact Center (OCC) sedan 2003 och är mycket nöjda med det systemet.

– Det allra viktigaste för oss är stabiliteten och att nedtiden är så minimal som möjligt. Där är vår uppfattning att Loxysoft är i särklass starkast, säger Simon Blomster.

Han tror att hemarbete kommer att bli mycket vanligare i framtiden. För PEC har det fungerat förvånansvärt bra, en viktig erfarenhet som de tar med sig även efter Corona-tiden.

– Det är mycket tack vare att det har varit så enkelt och smidigt via Loxysoft, de har stöttat oss med precis allt vi har behövt för att snabbt hantera situationen, säger Simon Blomster.

https://www.loxysoft.com/sv/loxynews/snabb-och-smidig-omstallning-for-hemarbete/